Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HelluuP Moet ik veranderen of Sjors

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• HelluuP Moet ik veranderen of Sjors

Hallo, Even een schoon topic met mijn vraag om hulp.

Zoals sommige al eerder hebben gelezen eet mijn lieve grijsje veeeel minder sinds een tijd. En weet nu niet of dit door onze "woonsituatie" komt of door mijn grijsje. Vrijdag heb ik een afspraak bij hedwig en word ze op kds getest en voor de rest weet hedwig het niet.

Ik zal nog eens uitleggen hoe wij leven:

In de woonkamer staat deze mooie klim javaboom:

Hier zit zei vaak op als we thuis zijn en staat in de woonkamer, de keuken is achter dat muurtje.

Als we weg zijn of als ze moet slapen zit zei in deze kooi boven in een slaapkamer die we over hebben noemen we haar kamer. Haar voerbakken staan nog steeds redelijk laag mischien 5 cm hoger dan op de foto. Is dit slecht mischien? dit had ik zo gelaten zodat ze lekker op de grond kan blijven ravotten.
    Ook dooopt zei der pallets in water moet ik mischien de bakkan naast elkaar zetten ipv uit elkaar. Als ik een andere kooi neem zitten ze ook uitelkaar. en zie der vaak met de pellet naar het andere bakje lopen.

Ik breng haar in de avond rond 22:00-23:00 naar haar kamer in de kooi als ik alles afsluit dan schreeuwt ze 3keer en is ze stil (sinds kort doet ze dat voorheen schreeuwde ze niet). In de ochtend/middag rond 10:00/11:00 haal ik haar uit de kooi en had zei voorheen altijd der bakje pellets leeg. Dan ging ze naar beneden op de klim boom en zet ik een bakje fruit of pellets in der voerbak en ging ze hier afentoe verder eten/spelen net wat ze wil. Moet ik even weg, boodschappen doen etc dan gaat zei weeer naar boven in de kooi tot ik terug ben.

Tegenwoordig is het zo dat als ze op de java boom ziten we de kamer uitlopen gaat ze de contactschreeuw doen en negeerde dit of deed met plantenspuitje dreigen. Ik heb nu een straf bakje gemaakt nog niet hoeven gebruiken gelukkig.

Maar goed DE vraag dan is moet ik deze situatie veranderen door bv een "kleine" kooi te kopen en deze in de woonkamer beneden te zetten, zodat ik der in de avond of als we weg zijn in de kooi doe en als we er zijn zet ik hem open kan ze kiezen of ze naar de boom gaat of op de kooi speelt en zit dan te denken aan zoiets: Dan gaat die grote kooi van boven eruit. Zodat zei 1 ruimte heeft waar ze moet eten zeg maar..

Mocht je hier ervaring mee hebben of tips laat het me dan gelijk weten, ik ga het nog met hedwig bespreken en met Bert van Lorre en co ga ik binnekort als KDS uitgesloten is naar Bert en mocht Sjors mee. Het begon allemaal zo goed en ik dacht dat ik er goed aan dee om al die spullen te hebben van Kooi, javaboom, Bench, losse standaard oefen standaard.

(Nu om 19:54 zit ze wel pellets te eten op de javaboom)
    Last edited by Showtime; 08-09-10, 18:58.
    Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
    sigpic

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

Of is het zo dat als ik de kooi beneden zet en wij gaan weg dat ze dan gaat schreeuwen? Dacht dat het juist goed was kooi boven?

Ik heb dit topic niet in een groepje geplaats zie ik hoop dat dat niet uitmaakt hihi
    sigpic

Comment

Ziet er allemaal wel heel goed uit.

Ik ben een tijdje geleden bij Dieca geweest en heb daar ook een hoop goede informatie gekregen.
      Wat ik begreep van velen, is dat Lorre en Co inderdaad ook heel goed is.
      Bij Dieca hebben ze in ieder geval een aantal dingen meegegeven:

1. laat ze rond een uur of 21.00 gaan slapen.
      Ze hebben minimaal 10 tot 12 uur slaap nodig, maar volgens hem was dit een mooie tijd, of je nu om 06.00 opstaat of om 10.00.
      2. Laat zo veel mogelijk de kooi alleen om te slapen zijn en voor als je er niet bent.
      Overdag het liefst op een klimboom oid in de woonkamer bij je zetten.
      Daar ook zo veel mogelijk het eten en drinken aanbieden.
      Volgens hem eten ze dan ook het beste.....
      3. strafbakje bij ongewenst gedrag. kan schreeuwen zijn, maar ook bv als ze ergens aan zit wat niet mag, een telefoonsnoer ofzo. 1 x NEE zeggen, nog een keer doen, dan in het bakje, max 5 minuutjes.
      Zo leer je aan, dat NEE betekend dat ze traf krijgt als er niet geluisterd wordt.
      (moet zeggen, dat ik dit nog wat beter moet gaan toepassen!!!)

Het op tijd gaan slapen heeft bij Skip wel geholpen, die is nu minder hyper en minder bijterig.

Volgens mij doe je dus al een heleboel goed.
      Ik zou eerst maar eens afwachten wat de testen bij de DA uitwijzen.
      Misschien heeft ze iets onschuldigs onder de leden, misschien eet ze beter als ze het vnml op dr klimboom krijgt???

Succes.
      Grts

Comment

Bij ons staat ze gewoon altijd in de kamer of er bovenop. Ze maakt dus alles mee, stilte, honden geblaf, TV, stofzuiger, vreemde die over de vloer komen en ga zo maar door.
        Ze eet ook niet altijd haar bak leeg maar ik geef natuurlijk te veel en extra's. Ze krijgt per dag zo wie zo 2 schepjes pellets, van die blauwe schepjes. Ik denk nog niet eens 40 gram. Daar houd ze nog van over.
        Daar bij krijgt ze nog eten wat we over hebben van de groente dus bv doperwten een eetlepen of ander dingen krijgt ze vaak boven op in stenen poezenbakje ( kan ze niet omgooien). Onder haar voer bak staat een grote stenen hondenbak, daar vallen alle kruimels in die ze uit haar poot laat vallen kan ze daarna weer op vissen.

Schreeuwen doet ze nooit, wel gezellig kwebbelen in haar eentje mee doen met de gesprekken op de TV. Verder heeft ze buiten nog haar eigen stok cq boom, iedere ochtend om 07.00 uur als we opstaan gaat ze daar een half uurtje heen (buiten in de tuin)en dat weet ze. Behalve als het regent. Daarna gaan we werken en is ze alleen met de poezen en honden. Natascha komt tussen de middag een uur thuis en vanaf 17.00 uur is de hele familie weer compleet. Ik denk dat ze niet beter weet. Oja en we werken maar 4 dagen in de week verschillend dus vaak is er nog wel iemand thuis.
        Bijgevoegde Bestanden
        www.denethor.nl

Comment

Vandaag ben ik boven gaan computeren en haar weer eens in de kooi gedaan. En daar is zei dan gewoon leuk aan het spelen en aan het ravotten op de grond eten zoeken en afentoe zit ze bij de voerbak nou zit ze aggresief bij een belletje te rinkelen. Maar jah ik ganiet steeds boven er bij zitten en tenslotte hoe moet dat dan als ik weg ben of weer ga werken zometeen. Ik wil het beste voor haar, maar door de javaboom beneden heb ik niet veel plek voor een grote kooi vandaar de hoekkooi. Vanmorgen vroeg heb ze ongeveer 5gram op nou jah dat is gewoon te weinig lijkt me. Ik ga er nog eens hard over nadenken en morgen eens bij die hoekkooi kijken hoe ruim die is en zet ik haar er eens in ligt namelijk op de route naar hedwig.
          sigpic

Comment

ZOW!

haha eindelijk thuis, vandaag hele dag de hort op geweest. Had vandaag de afspraak met Hedwig. Sjors heeft zich erg netjes gedragen natuurlijk wel geschreeuwd wanneer hedwig wat deed maar voor de rest heeft ze er rustig bij gezeten. Hedwig heeft als eerste gewogen en dat was welschrikbarend. In MEI woog zei volgens Hedwig der weegschaal 496gram. Hier was zei geloof ik 9 weken. En vandaag woog zei daar 413gram. Dus het verschil is zowat 80gram maar volgens hedwig was Sjors is een uitstekende conditie, en was zei toen gewoon wat te dik en zit Sjors nu nog binnen de marge en is zei niet TE mager. Om der ogen was ze gewoon erg afgevallen en der borstbeen maar ik mocht haar voortaan niet meer wegen een hele poos.

Ik heb van Hedwig de alle eerste pellets gekocht de scenic handweaning weer en voortaan mag ik maar 1 soort pellet geven en dan was de voorkeur scenic en zupreem. Ze heefd alles weer na gekeken dus hart, longen etc heeft ook bloed afgetapt voor de KDS test moest ik wel zelf om vragen hihi. Heb het er over gehad dat Sjors gewoon zelf niet goed eet waarschijnlijk en of ik de kooi naar beneden moet plaatsen dit mocht ik NIET doen. Ik moet alles zo laten als ik al deed en niet te veel aand8 geven aan het eten. Het schijnt doordat ik pap geef 1x per dag dat ze daarom ook licht blijft ik dacht dat de vogel daar dikker van zou worden dit is dus niet waar. Echt een rede is er dus niet , ontlasting is nagekeken en was weer dik in orde gelukkig.

Hedwig vermoed dat het de hormonen zijn dat ze wat last heeft aan der eierstokken die schijnen de hormoon oestrogeen af te scheiden en dit zorgt dus ook voor die echt stinkende poep. Echt als je het inademd moet je kokhalzen dit is gelukkig niet iedere dag zo erg. Dus kortom gewoon lekker zo doorgaan en als Sjors zich weer wat lekkerder voelt gaat ze weer meer eten moes gewoon veel variatie aan blijven bieden zelf afentoe een chipie of iets dergelijks. Volgens haar moest het met een paar maanden over zijn vrouwen ook altijd hihihi .

Volgende week de KDS uitslag en dan meer kunnen we niet doen dan de slechte eetgewoonte negeren.

Na bezoek aan hedwig wou ik nog even bij de kooien kijken bij een winkel in vlijmen kom ik daar is de showroom leeg en niemand te bekenen dus laat maar zitten dan haha weer naar huis gegaan..
            sigpic

Comment

Hoi,

En...is er al wat bekend intussen??
              Ben benieuwd.

Ik heb trouwens ontdekt dat Sherry ook nawelijks eet in de kooi.
              Ze krijgt natuurlijk nog pap, maar het gewone voer laat ze zo goed als staan.
              Zet ik hetzelfde bij de klimboom, dan eet ze het wel, daar zit ze steeds te eten en pakt ook alles aan wat ik geef.

Dus, misschien is dat in ieder geval geen "raar" gedrag.......

Laat even weten als je de uitslag binnen hebt.

groetjes Sandra

Comment

Hoiii,
                Morgen heb ik eindelijk de uitslag van KDS.. Pfff ken niet wachten!
                De ene dag eet ze wel iets meer en andere dagen bijna niets. Boven of beneden. Ik geef er wel afentoe een kippenbotje schijnt goed te werken volgends de VA. En heel afentoe een beetje pap in een bakje moet ze zelf eten mag ik niet meer geven anders blijft ze denken oow als ik niet eet krijg ik lekker pap van mama haha.
                Wel krijgt ze een nieuwe GROOTE kooi nahja ze had al een grote maar kwam toevallig een ASO grote tegen voor een leuke prijs en wie weet in de toekomst als we nog eens verhuisen hebben we alvast een mooie hoekkooi.En wie weet mag ik er ooit een tweede bij in doen :$ Ik ben van plan deze aan te schaffen :

Ik mocht haar nu nog niet naar beneden halen, volgens de VA is ze gewoon aan het manipuleren en alles uitproberen want ze kan ook leuk gillen *ehum*

Maar ik laat het morgen natuurlijk even weten, en dan bel ik gelijk iedereen hahaha
                Last edited by Showtime; 16-09-10, 15:40.
                sigpic

Comment

KDS= NEGATIEF!!!!

Gelukkig mijn grijsje is helemaal schoonverklaart. Het afentoe slechte eten licht dus niet aan gezondheid maar hoort bij het aandacht zoeken aangezien ze bij aanwezigheid van ons wel lekker eet. En zullen hier dus gewoon rekening mee houden. Zondag lekker de Big Ben op halen en dan zijn we weer Happy
                  sigpic

Comment

Nogmaals namens alle dieren hier Gefeliciteerd
                    www.denethor.nl

Comment

Super

Comment

Pfff gelukkig!! Wat is dit spannend geweest.
                        Op naar leuke tijden!!

groetjes,
                        Linda

Comment

dank jullie voor de reacties! het gaat gaat ze eet vaak wel goed afentoe iets minder maa dat hebben we allemaal wel eens.
                          sigpic

Comment

Nou was dat maar ik moet altijd aan de lijn denken anders wordt ik te zwaar, maar ik wou dat ik af en toe wat minder wilde eten. Maar ja je kan niet alles hebben.
                            www.denethor.nl

Comment

nou daar heb ik dus echt geen last van ik eet zelf ook niet altijd even goed mischien neemt ze dat over hihi
                              sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X