Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

scherp eentonige schreeuw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • scherp eentonige schreeuw

    hoi allemaal

    even een vraag zoals reeds beschreven hebben we polly nu 3 weken en is ze ongeveer 13 weken. Ze krijg sinds 1 week geen pap meer maar eet zelfstandig.
    Nu is het volgende aan de hand. Ze maakte tot voor een paar dagen geleden best verschillende geluidjes en speelde ze. Nu heeft ze zins 3 a 4 dagen steeds een scherp hoog geluid dat doet ze ook als ik haar iets lekkers geef (banaan is ze helmaal verzot op). Ze maakt dan steeds een eentonig hoog geluid, lijkt wel een beetje bedelen. En ze is veel rustiger. Verder eet ze goed hoor en doet ze gewoon. Was benieuwd of iemand weet wat dat is, is het mischien een terugval of stilstand omdat alles zo snel gaat en goed hoor en nieuw is (we hebben haar nu ook drie weken). Ik ken het van honden die dan even een terugval hebben en dan weer verder gaan.

    gr betina

  • #2
    Ik zou eens heel goed gaan opletten/nadenken, meestal imiteren ze een geluidje dat ze horen maar dan op een ander volume Toetje doet bijvoorbeeld heel hard TOEIETTOEIETTOEIET en dan stopt ze toevallig was ik een keer buiten en hoorde ik het geluid.............. het was de vuilniswagen die in z'n achteruit ging. Swallow was nog een baby toen ik steeds een hoge piep hoorde, het bleek de magnetron op een ander volume.

    Als ze verder goed eet is het prima, je kunt haar ook 1x per week wegen om haar gewicht in de gaten te houden. Omdat je zegt dat ze het verder heel goed doet is het waarschijnlijker dat ze heeft ontdekt dat je reageerd op dat geluid.
    sigpic

    Comment


    • #3
      Net helemaal van de pap af lees ik, misschien net iets te vroeg? Mogelijk dat het nieuwe vaste voer niet voldoende verzadigt en hij eigenlijk nog wel een bord pap er bij lust?
      Last edited by Harold; 08-01-11, 03:28.

      Comment


      • #4
        Hoi hoi
        Gisterenavond heb ik inderdaad poly weer papvoeding gedaan ze deed als of ze uitgehongerd was echt gulzig. Dus ik denk dat we inderdaad wat te vroeg alles hebben overgezet we zijn ook nog bezich om haar van zaad naar pellets te krijgen. Vanochtend heeft ze volgend mij wat pellets gegeten weet het niet zeker maar we mengen het nog met zaad. Ze is nu tevreden aan het poetsen.

        Ik denk dat ik nu maar weer voorlopig savonds 1 papvoeding ga geven. Kijken hoe ze het dan doet. Verder is alles prima maar voor mijn gevoel mag ze wel wat meer spelen maar ik weet niet hoe het is op die leeftijd. Doen ze dat al echt..

        Gr. Betina

        Comment


        • #5
          PAPJE

          Hoi,ons grijsje is net 17 weken en krijgt nog altijd 1 papje per dag,hij geniet er zo van ,krijg het niet over mijn hart om nu al te stoppen,hij eet verder ook alles wat ik hem aanbied,van pellets tot fruit dus zie ik niet echt in om met de pap te stoppen,of is dit niet zo een goed idee?? ik hoor het graag

          Comment


          • #6
            hallo
            ik moet eerlijk zegen dat ik mijn kido nu 6 jaar zo nu en dan ook nog 3 a 4 lepeltjes warme fruithapje geef of groentehapje. gewoon om dat hij het heerlijk vind en mijn dochtertje toch altijd iets laat staan van wat ik voor haar maak. zie nou niet echt het probleem er van. of ik het nu zo in zijn bakje geef of dat ik hem het van een lepeltje laat eten. en zo even een momentje samen er van maak
            ik lees prima maar schrijfen lukt me een stuk minder goed ben namelijk woordblind.
            dus mocht ik iets geschreefen heben en je komt er niet goed uit meld het mij gerust. en ik leg het je uit..

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door baja Bekijk Berichten
              Hoi,ons grijsje is net 17 weken en krijgt nog altijd 1 papje per dag,hij geniet er zo van ,krijg het niet over mijn hart om nu al te stoppen,hij eet verder ook alles wat ik hem aanbied,van pellets tot fruit dus zie ik niet echt in om met de pap te stoppen,of is dit niet zo een goed idee?? ik hoor het graag
              Gewoon pap blijven geven zolang ie het lekker vindt. Ik ben 42 en eet soms ook nog wel eens een bordje.
              Veel grijsjes stoppen vanzelf met het lekker vinden van pap, zo rond de 4e/5e maand moeten ze er plots niets meer van weten.

              Comment


              • #8
                dag bednakt voor de reactie, we gaan maar weer naar 1 pap per dag zoals gezegd, maar ik ben er inmiddels wel achter dat dat eentonige geschreeuw echt bedelen is. Ik wordt er gek van hahaha nu al. Ze pikt wel een beetje van haar pellets maar blijft bedelen om wat anders. Ook als ze met haar kop in de abk zit of als ik haar iets lekkers geef. Gisteren ging het prima maar vandaag weer minder. Ze blijft eentonige schreeuw houden.

                gr betina

                Comment


                • #9
                  Ik denk dat mijn grijsje het zelfde als die van jou doet. We hebben hem nu bijna twee weken en hij was 12 weken dat we hem kregen dus nu zo ongeveer 14 weken. Hij zou nog 1 keer per dag een papje moeten/willen en dat geven we hem dus ook.. Hij gaat al helemaal uit ze dak als ie dat spuitje ziet maar om nou te zeggen dat ie er super veel van eet, nee. Verder eet hij wel gewoon van zijn normale eten dat bestaat uit zaag en pellets.. Hij zoekt vooral de pitjes eruit en de grote noten eet ie ook wel.
                  Alleen piept ie sinds 4 dagen ofzo nogal.. En nogal veel ook. Hij maakt een soort hoge piepjes met elke keer 1 of 2 seconde pauze. Klinkt een beetje als een meeuw eigenlijk. Ik dacht eerst dat het was voor aandacht omdat ie het ook vaak deed als ik aan het koken ben en dus geen tijd voor hem heb maar vanmiddag zat ie bij me op schoot en heb ik hem 20 minuten zitten aaien en aandacht gegeven maar zelfs dan blijft ie het doen dus ik vraag me nu sterk af waarom ie dat nou bijna constant doet

                  Comment


                  • #10
                    Wij hebben dat ook gehad met onze grijze.
                    Zijn toen zelfs naar Dieca geweest voor een consult.
                    Hij zei ook, dat het een typische honger schreeuw is.

                    Bij ons bleek de grijze ziek te zijn achteraf, daarom had hij honger.

                    Hou het goed in de gaten.
                    Als jullie vogels getest zijn, dan is het inderdaad gewoon honger en zou ik de pap nog even blijven geven, vooral voor het slapen gaan.
                    Overdag inderdaad negeren.
                    Duurt misschien een paar weekjes, maar dan is het over.
                    Blijven wegen of ze niet te veel afvallen en dan komt het wel goed.

                    Comment


                    • #11
                      een honger schreeuw klopt daar inderdaad want als ze gegeten heeft doet ze het minder, alleen mij mij doet ze het erg vaak. als ik in de beurt kom begint het al. bij mijn man minder ik ben dan ook degene die haar eten geeft. |het is heel moeilijk om het te negeren. mar ook al staat er eten dan doet ze het ze wacht gewoon tot het lekkere eten komt

                      we gaan haar dan ook maar iets meer voeren, kjken of het helpt

                      gr betina

                      Comment


                      • #12
                        Ik weeg hem nu elke ochtend voor hij zijn papje krijgt en de ene keer weegt ie 270 en de andere keer weer 285. Het is overigens een timneh roodstaart. Zal ik hem nu twee papjes op een dag geven, 1 in de ochtend en 1 in de avond of het ochtend papje verschuiven naar de avond zodat het gewoon nog bij 1 papje per dag blijft? Ik vind het ook zielig als ie alsmaar honger heeft.

                        Comment

                        Ads onder in topics

                        Collapse

                        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                        Working...
                        X