Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

douchen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • douchen

    beste forumgangers,
    Ik heb eigenlijk 2 vragen.
    Wij hebben sinds 2 maanden een grijsje overgenomen van 3 jaar.
    Praat leuk en fluit deuntjes.
    Nu kon ik eerst alles met haar ook mijn vriendin.
    Maar nu kan ik van de ene dag op de andere dag niets meer.
    Ze valt me soms echt aan, als ik de voerbakjes uit de kooi haal komt ze met de veren overeind naar mijn hand en bijt behoorlijk tot bloedens.
    Wat moet ik doen om haar weer normaal tegen mij te krijgen.
    Ik heb haar dus niets gedaan, waarom ze ineens zo tegen mij is , is mij een raadsel.
    Dan vraag 2.
    We willen haar graag ook sproeien of onder de douche.
    Maar dit haat ze ze loopt weg en krijst.
    Hoe kan ik haar wennen laten aan de douche of het sproeien met een plantenspuit.

  • #2
    Hoihoi

    Ik heb hier ook 2 grijsjes die allergisch zijn voor water,hadd alles al geprobeerd
    Nu zitten ze samen op een rieten wasmand onder de douche
    Ze vinden het niet echt fijn,maar blijven wel zitten en zijn niet echt bang
    Dus misschien een grote rieten mand op ze kop zetten onder de douche

    succes

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk Berichten
      beste forumgangers,
      Ik heb eigenlijk 2 vragen.
      Wij hebben sinds 2 maanden een grijsje overgenomen van 3 jaar.
      Praat leuk en fluit deuntjes.
      Nu kon ik eerst alles met haar ook mijn vriendin.
      Maar nu kan ik van de ene dag op de andere dag niets meer.
      Ze valt me soms echt aan, als ik de voerbakjes uit de kooi haal komt ze met de veren overeind naar mijn hand en bijt behoorlijk tot bloedens.
      Wat moet ik doen om haar weer normaal tegen mij te krijgen.
      Ik heb haar dus niets gedaan, waarom ze ineens zo tegen mij is , is mij een raadsel.
      Dan vraag 2.
      We willen haar graag ook sproeien of onder de douche.
      Maar dit haat ze ze loopt weg en krijst.
      Hoe kan ik haar wennen laten aan de douche of het sproeien met een plantenspuit.
      na 2 maanden laten vogels hun waren karacter zien. Kan ze al opstappen? Bv op een opstapstok?
      Dan zou ik die eens proberen.

      Comment


      • #4
        Chico vindt de plantenspuit maar niks. Dan maar telkens meegenomen naar de badkamer. Hij zat dan op de lavabo. Ik fluiten en zingen onder de douche. Hij antwoorde en werd steeds nieuwsgieriger. Dan op een bankje in de douche ( is hier een combi ligbad douche), net niet onder de straal. Dan bankje half onder de douche. Hij vindt het ondertussen super en vliegt van halverwege al onder de douche zonder dat de sproeier loopt. Heb hem ook gewend gemaakt aan vleugels spreiden en buikje sproeien. Hij doet het echt wel graag.

        Comment


        • #5
          douchen en gedrag

          Het douchen hebben we al op een soort stander geprobeert maar ondanks dat ze is gekortwiekt laat ze zich gewoon van de standaard donderen e gaat er weer vandoor.
          En het sproeien met een plantenspuit wordt ze echt helemaal gek.

          Wat betreft de verandering naar mij toe stapte ze eerst gewoon op mijn hand en kon ik haar aaien.
          Nu dus niet meer.
          Ze is de hele dag los de kooi staat gewoon open.
          Alleen als ze ziet dat ik een koekje heb loop ik naar haar toe en stap ze op.
          Maar zodra ze het koekje op heeft loopt ze snel weer bij me weg en kan ik dus niets meer.
          Ga ik dan met de hand naar haar toe is het echt bijten.

          Comment


          • #6
            dat is minderr als ze er echt zo bang voor zijn.
            ik lees prima maar schrijfen lukt me een stuk minder goed ben namelijk woordblind.
            dus mocht ik iets geschreefen heben en je komt er niet goed uit meld het mij gerust. en ik leg het je uit..

            Comment


            • #7
              wordt alleen erger.

              jongens en meiden,
              Ik kan helemaal niets met Romy.
              De enige die er wat mee kan is mijn vriendin.
              Die kan hem aaien en oppakken met twee handen.
              Daar is die helemaal gek van.
              Ze heeft zelfs een keer gebraakt bij haar dan zeggen ze over dat die dan echt gek met haar is.
              ook de kinderen van 21 kunnen niets alleen mijn vriendin dus.
              Ik stop met haar heb inmiddels genoeg beten van haar gehad.

              Comment


              • #8
                wat bedoel je daarmee, dat je haar weer verkoopt?
                De vogels heeft super partner gedrag naar je vriendin. Dat brake moet ze niet toe laten.

                Comment


                • #9
                  Hallo Dames en heren


                  Over het douche je moet je papegaai gewoon mee nemen als je gaat douchen en dan op de douchgordijn railing neer zetten die doe je een paar keer en dan probeer je of je papegaai met z'n kop of bek onder het water wil.
                  Ik kan nu mijn papegaai zelf douchen en hij doet de vleugels zelf omhoog zonder te schreeuwen als een baby.
                  Een spoelbak of iets met water erin vindt die niks, want dan schreeuwd meneer als een baby.



                  En over dat je er zelf niks meer mee kan hebben wij hier ook thuis.
                  We hebben vorig jaar een grijze roodstaart gekocht en toen konden we er
                  allebij wat mee ( me vriend en ik).
                  En nu kan me vriend helemaal niks meer met de papegaai.
                  Dit komt, omdat de meeste grijze roodstaarten naar 1 persoon trekken en dat ben IK dus

                  ik hoop dat je er wat aan hebt.

                  Groetjes Moooon

                  Comment


                  • #10
                    Hoi Hoi,

                    Bij mij willen mijn papegaaien alleen douchen ( sproeien) met de stofzuiger aan.
                    Ik wist eerst niet hoe het kwam dat elke keer als ik ging stofzuigen dat ze allebei direct in hun water/drinkbank gingen plonsen en schreeuwen, dacht dat ze dat uit kwaadheid deden voor de herrie. later las ik in het boek van bonny Talsma de tip om de stofzuiger aan te zetten als gaaien niet graag wilden douchen. Blijkbaar haalt dat bij hen instinct omhoog en verwarren dat geluid met een regenhoosbui! Ik heb daarna met sproeien de stofzuiger aangezet en ja hoor! Vleugels wijd open en genieten! Haha.. Ze doen dit nooit zonder stofzuiggeluid bij mij. Was dus geen kwaadheid maar zin om te douchen.. maffe beesten!

                    Mischien eens proberen? Ik sproei dan met lauw water en zo'n pompplantenspuit. worden ze ook kletsnat van..

                    Wie weet?
                    Groetjes en succes
                    Vivian
                    https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

                    Comment


                    • #11
                      Geduld is en schone zaak zeggen ze
                      Ik heb ook 2 grijsjes maar mijn vriend totaal niks mee kan
                      Maar no way dat ze weg gaan
                      Als je je van te voren had laten informeren,kon je weten dat ze vaak naar 1 persoon trekken
                      Sommige grijsjes zijn allemansvriend,en sommige niet
                      waarom moet hij weg als hij wel lief naar je vriendin is
                      Hij is nog jong,en wie weet als je nog meer geduld kan opbrengen,hij ook een beetje jouw vriendje wordt

                      Ik moet dan denken aan gescheiden ouders,vind het kind de stiefma of stiefpa niet aardig,dan doen we het kind maar weg

                      Sorry,maar zo zie ik het


                      wat ik vreemd vind,je kon haar eerst wel aaien,wat is er gebeurd dat je het nu meer mag????

                      Comment


                      • #12
                        Hallo Klaas,

                        Ja je bent niet de eerste die dit overkomt en nee ook niet de laastse.
                        Maar er zou een oplossing kunnen zijn,wat ik wel gehoord en gelezen heb is dat het nu dan beter is als jou vriendin zich wat terug trekt of tijdelijk zelfs geheel voorwat betreft de verzorging van de vogel.
                        Dus jij geeft de vogel eten,jij verwend hem met wat die lekker vind(en dat mag tijdelijk best wel even iets meer zijn),jij doet leuke dingen met de gaai,jij praat met de gaai en je vriendin doet niets tot niet veel.

                        Zaad opgeven aan een mens kan soms best wel lachen zijn om te zien en aandoenlijk,maar hiermede geeft de vogel dus aan ik vind je wel lief jij mag mijn partner zijn en ja dat kan niet.
                        Zodra de vogel dit doet niets zeggen en in de kooi zetten.

                        sucses ermee.
                        ik weet niet alles maar doe mijn best

                        Comment


                        • #13
                          Hallo Bre
                          Neeeeeeee verkopen doe ik zeker niet ben je gek.
                          Dat is het mij echt niet waard, daar ben ik te gek met haar voor.
                          Ik bedoelde gewoon dat ik niet meer probeer dat ik wat met haar kan.
                          Misschien is het inderdaad een oplossing dat mijn vriendin haar wat moet afwijzen.
                          Eten geef ik haar altijd., en dan moet ik ook echt uitkijken want ze valt me dan gewoon aan.
                          Maar verder doe ik dus niet veel meer met haar.
                          Praat met haar als ik bij de kooi ben, maar aanraken laat ik nu gewoon.
                          Heb te veel bijten gehad en dat heb je dan wel even gehad.

                          Comment


                          • #14
                            Dat is fijn te horen dat je het beestje toch bij je houd.
                            Maar kan me voorstellen dat je met je handen uitkijkt.
                            Ik hoop dat je zijn vertrouwen gaat krijgen en toch een leuk maatje krijgt.
                            Liefs Trixie en

                            Comment


                            • #15
                              hoe is het nu bijna een jaar later ?
                              kan je al wat meer met haar of blijft ze voor je vriendin kiezen
                              hier net zo hoor ik kan alles met onze grijze roodstaart mijn man kan hem alleen door de tralies aaien als het peter uitkomt mijn man hoeft echt zijn hand niet in de kooi te steken want dan bijt hij
                              mijn jongste dochter kan hem ook niet aaien en mijn oudste weer wel
                              peter geeft ook eten terug aan mij maar zodra hij dat doet zet ik hem terug in zijn kooi of ik stop met aaien ik keur dat gedrag dus niet goed
                              ik hoop dat hij op de duur dat door begint te krijgen
                              ik hoop dat het nu een jaar later beter gaat tussen jou en je papegaai en dat ze ook lekker meegaat onder de douche
                              ***Calorieën, dat zijn toch beestjes die 's nachts je kleding kleiner maken ? ***

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X