Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELPPPPPPPPP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • HELPPPPPPPPP

    Goedenmiddag allemaal,

    Ik zit met het volgende... Mijn grijze roodstaart Japie krijgt nog 2 x op een dag pap maar hij eet verder al redelijk zelfstandig zijn zaadvoer en af en toe wat fruit en groente.
    Alleen...... nu schreeuwt ie alles bij elkaar als hij mij ziet. Bij mijn vriendin is het geen probleem maar zodra als ik in beeld kom dan is het krijsen en piepen en fluiten. Hij krijgt verder aandacht genoeg hij zit meer bij mij en mijn vriendin dan in de kooi maar zodra ik thuis kom van het werk bijvoorbeeld dan begint hij weer te krijsen en te piepen.... ook als ik hem van mijn vriendin overneem dan blijft hij door krijsen... wie weet waar dat aan kan liggen??? Het is niet dat ik er gek van word maar het zou ook wel een keer fijn zijn als Japie eens rustig bij me kon zitten hahahaha

    Groeten Jos en Japie

  • #2
    Hallo,
    hoe oud is japie? Ben jij degene die pap geeft? Dan zou het kunnen omdat ie honger heeft en als ie jou ziet betekend dat eten.
    Er vanuit gaande dat japie gezond is, en dus getest is of een bezoekje aan de vogelarst heeft gehad. Dus evt papvoeding erbij maar daarom vroeg ik de leeftijd.

    Als je zeker weet dat het geen honger is maar gedrag dan zou je het moeten negeren en duurt weken voordat het weg is. Dat heb ik namelijk hier gehad met een van mijn papegaaien eerst gezond laten verklaren, hij at genoeg dus werd het negeren en na weken paar maanden is het er bijna uit.
    Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
    sigpic

    http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

    Comment


    • #3
      Volgens mij is hij ong 4 maandjes,aan het profiel te zien
      Ik denk dat Showtime gelijk heeft
      Je zal het of moeten negeren of als je thuis komt een klein beetje pap moeten geven


      Succes

      Comment


      • #4
        Met 4 maandjes zou het toch voldoende moeten zijn twee voedingen. Nou verschilt iedere gaai natuurlijk. Hoeveel en wat eet ie daadwerkelijk zelf pellets zaad groenten? Hoeveel werkt ie naar binnen?

        Het gedrags"probleem" had ik met mijn jardine hele dagen gillen vooral als ie mij zag. Ik heb letterlijk 2 weken de hele dag mijn mp3 met oordopjes in gewoon om te laten merken dat ik me niet stoor aan zijn gegil en een eind weg laten gillen je ziet dat ie het doorkrijgt. Eerst gaat ie veel en veel harder en echt knoerthard en dan ben jebop het punt dat het gaat afnemen. Nog zijn we er maanden mee bezig geweest en sinds kort is het bijna weg. Hij blijft er gevoelig voor maar ik draai me om en ga wat Andes doen meestal stopt ie op ten duur.

        Ook deed ie als ie bij je zat blijven piepen en kraaien noem ik het maar. Ook dit is nu bijna weg door hetzelfde te doen negeren lekker muziek luisteren en normaal tegen de vogel blijven doen.

        Als ie om eten gilt is het sneller opgelost iedergeval niet toegeven aan het gegil pas eten geven als ie stil is en zeker niet als eerste doen als ie je ziet.
        Veel sucses hoop dat je er wat aan hebt.
        Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
        sigpic

        http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse

        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

        Working...
        X