Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tuigje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Tuigje

    Hoi allemaal,

    Ik heb een vraag over tuigjes. Ik zie hier berichten dat mensen hun vogel in een tuigje mee naar buiten nemen.
    Ik wil dit ook heel graag gaan doen, maar Timo is een schijtert die overal bang van is, die heeft vaak 3 dagen nodig om te wennen aan iets nieuws.

    Dus hoe ga ik dit aanpakken? Hoe hebben jullie de vogel laten wennen aan het tuigje en is het moeilijk om zo een tuigje om te doen?

    Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en tips! alvast bedankt

  • #2
    Als je een tuigje koopt zit er een gebruikaanwijzing bij van 45 min.

    Ik heb er gistern ook eentje gekocht. Weinig problemen mee gehad om het aan te doen.

    mvg

    Kenny

    Comment


    • #3
      gaat redelijk goed

      Ik heb timo heel geleidielijk kennis laten maken met het tuigje tijdens het spelen en het tuigje naast zijn kooi gelegd
      hij heeft het nu 2 x 10 minuten aangehad. viel reuze mee, ging eigenlijk best gemakkelijk om het aan te doen. Na 10 minuten wil hij er aan gaan bijten, probeer hem wel af te leiden, maar hij wordt dan gefrrustreerd, dus ik weet niet hoe ik hem over die hobbel heen moet krijgen, denk gewoon blijven oefenen, maar als iemand tips heeft?

      Comment


      • #4
        Kun je zo'n tuigje ook gebruiken als je grijsje gewoon niet gewiekt is?

        Ik heb mijn grijsje nog niet, krijg ik over 3 weken, maar ik heb wel valkjes en geen enkel valkje is gewiekt, omdat ik daar eigenlijk gewoonweg tegen ben...

        Nu snap ik dat het met een papegaai anders is, maar ben er nog niet uit of ik mijn grijs straks laat wieken of niet...
        er zijn bij mij voors en tegens... ik zie hier nog niet een papegaai door ons huis vliegen... dus dan is wieken handig, ook de ontsnappingskans is groter als hij kan vliegen... dus is wieken ook handig... maar het niet kunnen vliegen lijkt me voor de grijs ook nie leuk en daarnaast is het ook nog eens zo, dat als ze gekortwiekt zijn en toch proberen te vliegen... neerstorten, ze dan hun borstbeen kunnen bezeren of zelfs kneuzen... sommigen zijn zo eigenwijs of dat ze in paniek toch steeds proberen te vliegen en als ze dan net ergens op landen wat niet zo fijn is om op te vallen, kunnen er ook ongelukken gebeuren... is mijn mening, dus vandaar mijn vraag of niet gewiekte grijsjes ook wel zo'n tuigje aankunnen en toch mee kunnen naar buiten...

        Groetjes Elsje

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse

        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

        Working...
        X