Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klappen met de kooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Klappen met de kooi

    Hallo, ik heb een grijze roodstaart van 22 jaar. Die zit het laatste halfjaar zo hard aan zn kooi te trekken en te klappen met de tralies, dat de schroeven er een paar cm van los komen. Het is zo erg, dat we hem nu al in een andere ruimte zetten, je word er echt gek van. En negeren lukt echt niet met dit lawaai. Ben nu al zover, als tie zo doorgaat, gaat tie weg hier, ben het helemaal beu. Wie weet er een oplossing/ verklaring voor zijn gedrag??

  • #2
    Hallo

    wanneer is dat begonnen? sinds die in deze kooi zit ?
    ik heb zelf ook deze kooien, maar heb er verder geen problemen mee alleen sjac die zit wel is aan de bovenla te rammelen , maar das dan alles, die schroeven zitten echt goed vast hier (even gecheckt) verder val er er weinig te rammelen aan die kooien , dus ik denk dat jouw gaaitje een uitzondering is die die schroeven los kan krijgen ,mits ze niet goed vast zaten, dat had ik nl toen ik een kooi kocht die in de showroom al inelkaar gezet was , , dat was dus mn eigen schuld , had daar verder niet op gelet ( en dat bedoelde ik dus niet negetief dat van die schroeven , ik zat even hardop te denken en gelijk te typen ) omdat ik er dus geen flauw idee van heb waarom die ze zomaar los kan krijgen , en het nooit eerder van iemand gehoord heb
    Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

    Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
    Bedankt voor onze mooie Jaren


    Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

    http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

    http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

    Comment


    • #3
      Hoi, hij trekt zo hard aan de tralies, het achtergedeelte zeg maar, dat de schroeven gewoon loslaten. En dat gaat gepaart met een helskabaal. Ik had wel eerder hier iets erover gehad, negeren was me aangeraden, maar dat is echt onmogelijk. We hebben hem echt van baby af, dus zit er ook niet op te wachte om hem weg te doen. Zelf dachten we dat het aan mijn dochter lag, die is een paar maanden weer hier komen wonen. Maar die is ondertussen weer op kamers gegaan. Hij staat altijd op hetzelfde plek, krijg nog steeds hetzelfde voer. Meubels zijn niet veplaats of nieuw. Als het goed is gaan we wel binnen nu en een half jaar verhuizen, hou mn hart vast hoe dat hij dan gaat doen.
      Ik hoop wel een oplossing te vinden/krijgen voor dit gedrag, in ieder geval bedankt dat je mee wil denken,

      Groetjes, Corina.

      Comment


      • #4
        Is mischien een andere kooi de oplossing? Of een binnen voliere laten maken? maar ja dan heb je nog de oorzaak niet natuurlijk. Jeetje wat lastig zeg sucses hopelijk heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen. Je zou eens een Vogelarts kunnen bellen of mailen? zei spreken vaak mensen met papegaaien ook over hun gedrag wie weet..
        Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
        sigpic

        http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

        Comment


        • #5
          Hoi, zelf zat ik wel te denken aan nog een grijze roodstaart erbij te zetten, maar omdat hij al 22 is, en ik niet weet of het een mannetje of vrouwtje is, en nog niet weet hoe groot mijn volgende huis word, is dat ook lastig. Maar er moet echt een oplossing voor komen. Dit is niet normaal. Gisteren heeft hij ook weer een halve dag in de bijkeuken gestaan. vind ik aan de ene kant echt zielig, maar ik weet zeker als je hoort hoe tie te keer gaat met die kooi, is dit echt de enige oplossing momenteel.

          Gr, Corina

          Comment


          • #6
            Hoihoi

            Heb je er wel genoeg speelgoed in hangen?
            Zo ja,misschien moet je het vervangen door anders speelgoed
            Zo nee,dan moet je er meer in hangen
            Ik weet niet of het daar aan ligt hoor
            Meestal is het een vorm van aandacht
            Je kan ook proberen om er wc rolletjes in te hangen,of een folder aan een veter,misschien dat hij dan meer aandacht krijgt voor die rollen als voor de tralies

            Ik hoop dat het helpt,succes

            Comment


            • #7
              Hoi, toevallig kwamen we zelf ook op dat idee, dus vanmiddag ff weesten shoppen .
              Op de vogelafdeling een boomstam met allemaal touw en houten kralen, en daar weer kleine stukjes hout tussen. Op de honden afdeling, een flostouw voor honden. Daar zag ik ook zo'n ring met dingetjes eraan, net zoiets als iedere baby als eerste krijg, een ring met plastic sleutels. Alleen in de dierenzaak was het 10 euro, ik denk in een speelgoedzaak maar een paar euro. Wc/keukenrollen liggen altijd in de kooi, die versnippert tie helemaal. Ook geef ik wilgentakjes, maar daar kijk tie meer niet dan wel naar om, nu toevallig weer wel. Ook geef ik wel eens zoethout ipv wilgenhout, is ook weer es wat anders. Alleen nou verplaatst hij zn eigen weer nie,dr hangt weer iets nieuws in, daar is tie altijd een paar dagen als de dood voor, wat dat betreft is het een held op sokken hoor .
              Wat dat betreft probeer ik ook vanalles. En hij kletst en fluit vollop, dus niet dat hij niet goed in zn vel zit, want dat merk je wel.
              In ieder geval hardstikke bedankt voor het meedenken.

              Groetjes, Corina.

              Comment


              • #8
                dit gedrag herken ik, maar dat deed mijn vogel om mijn aandacht te trekken.
                Als er visite was, konden we elkaar niet meer verstaan zo'n herrie maakte hij.
                Het heeft heel wat moeite gekost om hem te negeren, en dat had uiteindelijk, na een paar weken effect.

                Apart zetten in de gang of zo werkt niet, de kamer uitlopen wel. of uit z'n gezichtsveld.
                Negatieve aandacht is ook aandacht en daar doet ie het om
                hou vol! ook al is dit makkelijker gezegd dan gedaan

                Heel veel succes

                Comment


                • #9
                  Hoi, in het begin toen mij dochter hier weer ff inwoonde, dachten wij ook dat het aandacht vragen was. Mijn dochter is bijna 21, Arco is afgelopen dec 22 geworden, dus als het ware, zijn ze samen opgegroeit. Dus ik dacht, Arco ken natuurlijk het lawaai wat ze als spelende kinderen maakte, dus ging tie dat weer doen. Maar mij dochter woont ondertussen weer op kamers, en het word er niet minder op. En negeren hebben we echt geprobeert, geloof me. Maardat is echt niet te doen. Hopen dat de nieuwe snel snel hun werking doen. Als tie er maar niet te lang bang voor is, dan komt het wel goed. Hopelijk voor heeeelllleeee lange tijd. En meer tips en sugesties zijn altijd welkom.

                  GR, Corina.

                  Comment


                  • #10
                    Ik haal babyspeelgoed in de kringloopwinkel of rommelmarkt
                    Hele zak voor paar euro

                    Das pas een tip

                    succes

                    Comment


                    • #11
                      Hoi Corina

                      Je had het over eventueel een grijsje erbij , maar dat je dacht, dat niet echt iets leek omdat die al "22" is
                      , mijn sjac is word van het jaar 71, en die heb sinds een klein jaartje ook een maatje erbij en die is denk ik 10 nu, hebben 3 dagen naast elkaar in eigen kooien gezeten en samen op de boom gezeten dat ging goed , dus er vlakna samen in een nieuwe grotere kooi gezet , en dat is prima gegaan , denk omdat die kooi voor allebei nieuw was en veel speeltjes er in , ze hebben tot nu toe nooit gebakkeleid , ik bedoel niet dat je dat dus zou moeten doen , maar dacht ik vertel je even dat dat geen probleem hoeft te zijn,
                      en ik hoop dat die vlug aan zn nieuwe speeltjes zal beginnen , zelf koop ik veel babyspeeltjes op een rommelmarkt voor een paar dubbeltjes, en van die houten speeldingetjes, met een bolletje sisaltouw kan je ook zelf leuke dingen maken met houte grote kralen enzo of een stuk vurenhout in de kooi leggen
                      kost niet veel en de gaaien zijn er blij mee , sjac is een kampioen wat die houtblokjes betreft die versnippert die in allerlei vormen heel leuk ok dat te zien , het zijn maar een paar voorbeelden wat je zou kunnen uitproberen, en wens je er veel succes mee
                      Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

                      Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
                      Bedankt voor onze mooie Jaren


                      Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

                      http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

                      http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

                      Comment


                      • #12
                        71 jaar !!!!!!!!!!!!!!!geweldig

                        Comment


                        • #13
                          Hoi, dat is een hele goeie tip, speelgoed van de rommelmarkt. Hij is al wel aan zn stam met kralen begonnen. Die houten schijven vind tie wel leuk geloof ik. Had niet gedacht dat hij er zo snel aan gewent was. Het klimtouw moest onlangs vervangen worden, anders had hij met touw en al op de bodem van de kooi beland, maar dat duurde echt zeker een week voor hij er aan durfde. Maar al met al, nog geen geklap gehoort .
                          En een papegaai van 71, dat is niet de jongste nee. We wachten dit eerst af, we gaan verhuizen dus weet ik niet of we een grotere kooi weg kunnen zetten, dus voorlopig van alles uitproberen om hem zoet te houden.
                          Fijn weekend alvast,

                          Corina

                          Comment


                          • #14
                            Hoi Hoi

                            Fijn te horen dat die al ff niet gerammeld heb , hopelijk blijf dat zo
                            Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

                            Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
                            Bedankt voor onze mooie Jaren


                            Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

                            http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

                            http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

                            Comment


                            • #15
                              hij heeft het veel te druk met zn nieuwe speeltje .
                              De gekleurde kralen niet van dat touw af krijgen, vergt toch wel veel werk en geduld haha.
                              Tot nu toe (afkloppen) nog niet aan zn tralies getrokken.
                              WAT EEN RUST. haha
                              Fijn weekend allemaal

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X