Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plukken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • plukken

    Wie kan ons helpen?We hebben een grijze roodstaart die alles heel goed doedeet goed poept goed fluit goed begint nu een beetje te praten is handtammaar blijft zich kaalplukken.we zijn bij een dierenarts geweest veel geld kwijt en hij blijft zich kaalplukkenook al verschillende dingen geprobeerd zoals inspuiten met dettol gemengd met waterop advies van een andere dierenarts met verstand van vogelswie kan mij vertellen hoe onze grijze roodstaart {Harrie} zijn veren weer terugkrijgt?

  • #2
    147 - kaalplukken - mogelijke oplossingen

     

    Hallo Johan,

    Tjonge wat vervelend dat plukken.

    Het is een probleem dat steeds maar weer opduikt en om zoiets je papegaai weer af te leren is een hele toer.

    In ieder geval is het geen schimmelaandoening of een infectie, want anders had de VA dat wel vastgesteld.

    Dus zou men moeten gaan denken in de richting van stress of verveling.

    Krijgt hij genoeg slaap? Krijgt hij genoeg aandacht? Kan hij wel met zijn speeltjes spelen?

    Soms kan het zelfs zijn, wanneer een papegaai al heel lang plukt, dat deze gewoon verslaafd is aan de pijn daarvan. In dat geval is er vaak erg weinig aan te doen.

    Kijk eens op http://www.koppiekrauw.com/ daar worden een aantal mogelijk oplossingen besproken.
    Zoek onder papegaaienkennis en gedragsproblemen.

    Verder heb ik ooit ergens gelezen dat je wat knoflook of knoflookpoeder door zijn voer kan mengen, dan gaan zijn veren naar knoflook ruiken en daar schijnen papegaaien niet gek op te zijn. Of het werkt weet ik niet... ik heb het nooit uitgeprobeerd.

    Ga in ieder geval goed na wanneer en onder welke omstandigheden je papegaai gaat plukken, weet je dat, dan kan je mogelijk die omstandigheden wijzigen.

    Bijvoorbeeld altijd 's-middags om 15:00 uur gaat je papegaai plukken, geef hem dan om 14:55 iets te eten, te spelen of te knagen. Je zou hem dan ook een douche kunnen geven of als het altijd stil is de radio aan zetten.

    Ik ben me benieuwd wat zoal gedaan hebt en wat je nog gaat doen om dit probleem de wereld uit te helpen. Je hebt beslist nog een lange weg te gaan!

    Heel veel succes gewenst en ik hoor graag nog hoe het verder verloopt.

    Groet,

    fkbmac
    fkbmac www.koppiekrauw.com

    Comment


    • #3
      Hoi, ik heb ook een plukkende roodstaart en heb gisteren een bus knoflook spray bij de dierenwinkel gekocht, vreselijke stank in huis, maar t lijkt te helpen.. hij heeft zich sinsdien niet meer geplukt, maarja, hoelang t nog duurt dat de veertje terugkomen... hij had zichzelf tot bloedens toe toegetakeld, en dat allemaal door verveling en stress bij zijn vorige baas, ik heb hm pas een week, maar hij is nu al meer op zijn gemak dan dat ie daar ooit is geweest!

      Comment


      • #4
        Knoflook spray

        Hallo
        Waar verkopen ze knoflook spray? Gr. Jardine

        Comment


        • #5
          hoi, ik heb t bij ranzijn gekocht maar ik gebruik het inmiddels niet meer, heb ook een kraagje gebruikt maar dat werkt ook niet, raakt ie alleen maar van in de stress, ik ben overgestapt op pellets en douche hem elke dag, elke dag heeel veel aandacht en ik boek al aardig resultaat, een vol verenpak heeft ie nog niet maar t hysterische gepluk is wel minder, hoop dat ie t ooit een keer afleert, en zo niet.. dan maar een lelijke lieverd haha

          Comment


          • #6
            Verenpluk project bij de De Universiteitskliniek voor Gezelschapsdieren (UKG)

            Al bijna 10 Jaar is onze Junior een kale kip, van alles hebben wij geprobeerd maar niets heeft geholpen, dus maar aspecteren. Totdat ik met Junior bij Dokter N. Schoenmaker ( een zeer bekende vogelarts ) kwam. Op de Universiteit van Utrecht heeft men studie gedaan naar het verenplukken,zo is men de achter gekomen dat Papagaaien die met de hand groot zijn gebracht een blokkade hebben ze bedoelen hier mee het oergedrag wat normaal is mee geprogrammeerd nu niet actief is. zo ziet men dat wij als mens alles voor hun doen bv eten en drinken staat altijd klaar voor hun, ze hoeven er niets voor te doen. doordat het oergedrag geblokkeerd is kan de vogel stress ontwikkelen .Nu heeft Den Haag er geld voor geven, zodat men met het project kon beginnen. Nu is het niet zo dat ze van een tame papagaai een wilde willen maken, nee de vogel gaat leren moeite te doen voor zijn eten etc, Junior heb ik ook opgegeven voor het project mede gezien dat ze al resultaten hebben geboekt met diverse papagaaien, zij zijn er zeker van dat het goed komt als jij je maar als mens aan hun opdrachten houd.

            voor informatie Project Verenplukken

            Bezoekadres:
            Universiteitskliniek voor Gezelschapsdieren
            Yalelaan 108 (De Uithof)
            3584 CM Utrecht
            Tel 030 - 253 9411

            Comment


            • #7
              Verenpluk project bij De Universiteitskliniek voor Gezelschapsdieren (UKG)

              Al bijna 10 Jaar is onze Junior een kale kip, van alles hebben wij geprobeerd maar niets heeft geholpen, dus maar aspecteren. Totdat ik met Junior bij Dokter N. Schoenmaker ( een zeer bekende vogelarts ) kwam. Op de Universiteit van Utrecht heeft men studie gedaan naar het verenplukken,zo is men de achter gekomen dat Papagaaien die met de hand groot zijn gebracht een blokkade hebben ze bedoelen hier mee het oergedrag wat normaal is mee geprogrammeerd nu niet actief is. zo ziet men dat wij als mens alles voor hun doen bv eten en drinken staat altijd klaar voor hun, ze hoeven er niets voor te doen. doordat het oergedrag geblokkeerd is kan de vogel stress ontwikkelen .Nu heeft Den Haag er geld voor geven, zodat men met het project kon beginnen. Nu is het niet zo dat ze van een tame papagaai een wilde willen maken, nee de vogel gaat leren moeite te doen voor zijn eten etc, Junior heb ik ook opgegeven voor het project mede gezien dat ze al resultaten hebben geboekt met diverse papagaaien, zij zijn er zeker van dat het goed komt als jij je maar als mens aan hun opdrachten houd.

              voor informatie Project Verenplukken

              Bezoekadres:
              Universiteitskliniek voor Gezelschapsdieren
              Yalelaan 108 (De Uithof)
              3584 CM Utrecht
              Tel 030 - 253 9411

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X