Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Krijzen naar partner en niet kunnen vliegen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Krijzen naar partner en niet kunnen vliegen

    Hallo iedereen,

    Ik heb een probleem met mijn grijze roodstaart Liam. Liam is net 1 jaar en erg gezellige prater ( hij kan al flink wat praten!)

    Ik kan alles bij hem doen, maar wanneer mijn vriend maar in de buurt komt, en dan maakt het niet uit of hij nu in zn kooi zit of eruit, gaat hij naar hem gillen, pruttelen( net een cappucino apparaat) en heel af en toe ook bijten. Wel gaat hij soms bij hem zitten maar dan nog blijft het gepruttel aan de gang... Weet iemand hoe wij dit het beste kunnen oppakken? Mn vriend heeft het wel een beetje gehad dat hij niet lekker met liam kan knuffelen..

    Ook een probleem. Liam is ruim 1 maar kan niet vliegen. Wanneer hij dit probeerd stort hij letterlijk neer en ik ben bang dat hij echt een keer zijn nek breekt... Vanaf hoe oud horen ze te kunne vliegen?

    Gr

  • #2
    Papegaaien leren al op jonge leeftijd vliegen. Als je vogel nu een jaar is en nog niet kan vliegen? Is je vogel gewiekt ? dan kan hij waarschijnlijk weer vliegen na een grote rui.

    Wat bij gillen en schreeuwen altijd het beste werkt is echt totaal negeren. Laat hem zien dat er totaal niet op dat gedrag word gereageerd en reageer juist extra op de momenten dat het wel goed gaat.
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      Bedankt arasevara, het gedrag gaan we vanaf nu totaal negeren.. Hier zat ik ook aan te denken maar ik dacht het is handiger om eerst advies te vragen voordat ik iets doe wat juist aafrechts werkt...

      Het vervelende van het vliegen is, is dat liam dit nooit gekunt heeft. Hij is dus ook niet gekortwiekt.. Dit is dan denk ik meer een kwestie om naar de dieren arts te gaan.....

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse

      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Working...
      X