Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stille dagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • stille dagen

    dag allemaal,

    ik heb een vraagje, onze polly is nu 1 jaar en het gaat best super goed. zo'n maand geleden begon ze eindelijk met praten erg leuk. Nu heb ik een vraag, ze is normaal erg actief met brabbelen en gek doen op de boom, als ik thuis kom of s' ochtend komt ze gelijk naar me toe om uit de kooi te worden gehaald. Wat is nu de vraag.
    Een drie weken geleden had ze een dag dat ze super stil was en ook niet echt enthousiast om uit de kooi te komen. Dt ging weer over en ze vertoonde weer normaal gedrag wat we kennen. Nu is ze al 2 dagen super rustig en niet meer zo aanhankelijk, komt niet direct naar me toe en is erg stil. Ook gek doen en spelen is er niet echt bij.Eigenlijk ook wel een beetje chagerijnig kan ik zeggen, ipv een kusje beet ze me in mijn lip, heeft ze nog nooit gedaan. Praten is eer niet meer bij een enkel woordje terwijl ze soms de hele dag zit te brabbelen. Ze eet verder goed hoor en verliest geen gewicht. Het enige wat ik zelf kan bedenken is dat ze in de rui is en veel pluisjes verliest. Is er iemand die dit herkend of begint ze nu te puberen?? Ik hoop op jullie reacties.

    groetjes betina en natuurlijk polly

  • #2
    stil

    Hallo Bertbetina,


    Idd. in de rui kunnen ze zich best ziek voelen. Al die nieuwe pennen prikken, vooral in hun nekje en als je eraan komt per ongeluk dan doet dat pijn. Mijn amazone is dan ook weken zeer rustig en slaapt veel.
    Zolang hij blijft eten is dat een goed teken maar hou hem/haar in de gaten.
    Je kan bij de dierenzaak vitaminen voor ruihulp kopen dan komen ze er beter door.
    Koko en Duckie

    Comment


    • #3
      Guus is ook al bijna 2 weken in de rui en opvallend stil en inaktief. Ik geloof niet dat Guus ziek (koorts ed ) van de rui is, maar denk eerder dat hij zich vanuit natuurlijk gedrag gedeisd houdt, omdat hij minder weerbaar is. Minder energie over voor het bewegingsapparaat door een energievretende groei van het verenpak en kwetsbaarder voor predatoren door dit tijdelijk slechtere verenpak/vliegvermogen.
      Hij eet juist meer, maar negeert het grit en sepia ook nu bijna geheel. Geen behoefte aan blijkbaar, terwijl ik denk dat hij daar juist veel van zou moeten tanken. Mis gedacht dus.

      Comment


      • #4
        bedankt voor jullie reactie, denk het ook maar want verder is alles oke, alleen dat ze soms echt niet leuk is bijt me echt en dat heeft ze nog nooit gedaan maar zal wel komen door de rui of pupertijd. Moet maar weer even rustig aan doen , op tijd naar bed en geen kusjes meer vragen heb rode stippen op mijn lippen hahaha.

        gr betina

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse

        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

        Working...
        X