Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tweede grijze erbij

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • tweede grijze erbij

    nadat mijn vriendin steeds meer lange dagen van huis was kwam ze bij me met de vraag of ik er een tweede grijze roodstaart bij wilde. Had het er wel eens over gehad maar durfde de stap toen niet aan. Nu zij met de vraag kwam heb ik het er thuis over gehad en ja, we zouden het proberen maar als het echt niet ging bracht ik hem echt terug. Dorus, zo heet hij, kwam bij ons in huis, moest werkelijk niks van ons hebben. Katten was hij ook niet gewend, als ze voorbij kwamen zette hij zijn veren uit en begon hard te krijsen/schreeuwen. Na een week was hij de katten wel gewend, ik heb katten die niet bang zijn voor het gekrijs, een van mijn katten ging gewoon op zijn kooi liggen slapen.... Kattenprobleem hadden we dus overwonnen. Na veel praten, snoepjes, eten geven en met mijn eigen grijze naast zijn kooi te zitten begon hij ook mij steeds meer te accepteren. kooien tegen elkaar aan gezet en nu, half jaar verder de stap durven maken ze samen te zetten. Ik kwam de verkoper, particulier hier uit de stad tegen en had hem om raad gevraagd. ik was als de dood voor een bloedbad, grote gevechten zag ik komen......
    Hij haalde me uit de droom. Als je gaaien naast elkaar staan en goed gaan kan je het toch proberen. Ik denk niet dat het echt een gevecht zal worden, ze zullen pikken maar denk niet meer. Hou er een handdoek bij voor het geval dat. Zo geschiedde. Ik heb mijn eigen vogel gepakt en bij de ander in de kooi gezet. Was idd even een hoop gekrijs en de ander pikte maar daar bleef het bij. Toen de avond en nacht kwam heb ik goed nagedacht, kan ze eruit halen voor de nacht met het risico morgen opnieuw te moeten beginnen, aan de andere kant ging het goed, 3x gepikt naar elkaar maar dan gaan ze allebei andere kant op en is het weer klaar ook. Knoop doorgehakt, ik laat ze samen, ze zien in het donker niet veel en als ik gekrijs hoor ga ik naar beneden, handdoek had ik laten liggen.
    Achteraf goede keus, ze hebebn de nacht goed doorgebracht. Nu zitten ze 3 dagen samen, nog niet samen bij elkaar, echt aan iedere kant vd kooi een, maar het gaat goed! Heel af en toe als de een te dichtbij komt laat de ander het weten maar het gaat super. Heb de andere kooi al uit elkaar gehaald, ik vertrouw erop dat dit goed gaat.
    Wat een opluchting, wat ben ik blij! Dorus (9) van mijn vriendin samen met Lucky (2) van mijzelf... Geslacht weet ik eigenlijk niet eens maar het gaat toch niet om het koppelen als paartje met jongen als gevolg. Ben al super blij dat ze het goed doen samen. Hopelijk worden het nog echte maatjes samen en anders ben ik al blij dat ze lekker samen kunnen. Scheelt een hoop ruimte, toch een kooi minder nu!
    Zijn er onder jullie die dit ook meegemaakt hebben dan ben ik nieuwsgierig hoelang het duurde voordat het echt maatjes werden bij jullie.....
    Groetjes een blij baasje!

  • #2
    wat een geluk dat ze elkaar niet afmaken. Hopelijk worden ze ook nog eens vriendjes. Je kunt het geslacht via dna uit veertjes vaststellen. Mocht het een koppel worden weet je tenminste dat als je geen jonge vogels wilt wat je moet doen om het te voorkomen.

    Bij wie heb je de vogels vandaan?

    Voor het eerst kom ik hier iemand tegen die ook uit Den Helder komt en grijsjes heeft.

    groetjes Ria

    Comment


    • #3
      @ Ria/ RIAB

      Wat een geluk dat ze elkaar niet afmaken??
      Ik kreeg juist te horen dat dat zelden gebeurd.....

      Mijn grijze roodstaart komt bij Henk vandaan uit de Duinroosstraat....
      De tweede, die van mijn vriendin, heeft ze toendertijd meegenomen uit het cafe waar ze toen werkte. Daar zat hij als kuiken en zij heeft hem toen grootgebracht.....

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse

      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Working...
      X