Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje over het gedrag van mijn grijsje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • vraagje over het gedrag van mijn grijsje

    Hallo allemaal

    Ik heb een grijsje en kan ontzettend lief en knuffelig zijn.
    Maar ze heeft ook van die buien dan is ze zo bezig met mijn bril pakken.
    Dan zit hij niet op mijn schouder.
    Hij wil constant bij mij en ook dat vind ik leuk.
    Ik doe zelfs trainingen met hem wat ik leuk vind en hij ook.
    Maar toch iedere keer met die snavel ergens aan trekken.
    Bijten is het niet want ook in mijn vingers doet hij het en ik heb nog geen schrammetje.
    Maar wel vervelend dat hij dat toch steeds doet.
    Heeft iemand enig idee waardoor hij dat kan doen???

    Ps:hoe doen jullie dat met scherpe nagels??
    Ik lag aan alle kanten open van zijn nagels en zijn nu bij gewerkt bij de dierenarts.
    Maar dan heeft hij nog niet echt veel grip.
    En dat is ook niet de bedoeling.
    Liefs Trixie en

  • #2
    Hoi, je grijsje is lekker op ontdekkings tocht.. Hier heeft ze ook weleens buien dat ze me bril vastpakt en aan het klieren is maar dan gaat ze gewoon terug op de speelboom. Wat ze dan ook niet erg vind eigenlijk.. Hij is gewoon aan het kijken, proeven wat alles is en hoever ie kan gaan, gaat ie te ver zeg duidelijk NEE luisterde hij niet leid hem dan af of zet hem even weg.. En probeer het later nog eens.

    Wat betreft de nagels, ik vijl ze altijd, bij mijn grijsje is bijna nooit nodig maar mijn jardine heeft altijd naalden dus die doe ik eens in de zoveeltijd met een gewone (acryl) nagelvijl botter maken. Rol je grijsje in een handoekje, laat je partner hem vasthouden bedek heT hoofdje met de handoek maar wel dat ie nog adem krijgt. En vijl een kant op met je vijl, voeL steeds even of ze iets botter zijn ga niet te lang door dan kan het gaan bloedden. Je kan ook naar een vogel arts ik zelf vind dat onzin want je kan het makkelijk zelf (mischien wat oefening eerst) en soms doen ze het bij de Vogelarts te ver en hebben ze weinig grip en dergelijke.. Succes.
    Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
    sigpic

    http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

    Comment


    • #3
      Dank je wel showtime

      Hier heb ik wat aan.
      Het is mijn eerste papegaai dus vandaar dat ik nog weleens vraagjes heb.
      Maar ik leer hier heel erg veel.
      Ben erg blij dit forum gevonden te hebben.
      Dierenliefhebbers bij elkaar.
      Liefs Trixie en

      Comment


      • #4
        Ooh dit is zo herkenbaar, hihi.
        Mijn grijsje is nu zeven maand oud en is gek op knuffelen.
        's Avonds komt ze altijd bij mij op de bank en dan kruip ze helemaal in me nek en gaat ze plat liggen, haar veertjes van haar hoofd gaan omhoog en dan zegt ze echt aah toe ff knuffelen.
        Zo kan ze echt wel een uur bij me hangen, maar soms heeft ze dan van die momenten tussen door dat ze even aan me oor of haren moet knauwen.
        Als zij dit doet dan pak ik haar op en zet ik haar op haar kooi (speelplaats), naar 10 minuten plaats ik haar dan weer op de bank en probeer het opnieuw.
        Nu ik zo hoor dat het ontdekken is klinkt het ook wel logisch, mijn nichtje van zeven maand stopt ook alles in haar mond hihi.

        Groetjesss!

        Comment


        • #5
          haha ja trixie
          ik heb dat ook.
          yo moet vaak aan mijn kettingen en bril zitten.
          meestal zit ze op mijn hoofd en gaat dan via mijn voorhoofd omhoog om mijn bril te pakken.
          dit doet ze vaker bij mijn rode dan bij mijn zwarte bril.
          en natuurlijk als ze op mijn schouder zit dan kan ze er makkelijker bij.

          probeer het vaak met een duidelijke nee. of haar afleiden met iets anders of op 1 van haar ringen .

          succes hihi

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse

          Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

          Working...
          X