Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leren papegaaien onderling van elkaar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Leren papegaaien onderling van elkaar?

    Ik vraag me iets af. Wij hebben een Grijze Roodstaart en een Geelschouderblauwvoorhoofdamazone. Die laatste heet Yacco en is heel bang voor van alles, we hebben hem sinds een week of 6, overgenomen van mijn schoonmoeder, waar hij dag en nacht op een standaard woonde en behalve eten en drinken en tussendoortjes kreeg hij verder niet echt aandacht of iets te doen. Hij stapt wel op e arm op, maar aanraken kun je hem niet. Nicky, het Grijsje daarentegen, is heel tam en die is nergens bang voor qua aanaken. Zou het kunnen dat Yacco van Nicky gaat leren dat handen niet eng zijn? Als hij ziet dat Nicky zich laat aaien etc?

    Ze wonen sinds eergister samen in een belachelijk grote kooi die we voor een prikkie van marktplaats hebben gevist(kooi is 90 x 100 x 190 )En samen doen ze het echt supergoed.

  • #2
    Ze leren zeker van elkaar, tenminste, dat doen ze bij mij.
    Onze kaketoe is ook overal bang van, gewoon een schijtluis is het, maar wanneer hij merkt dat ik het niet eng vind, is het zo over.
    Niet laten voelen, dat jij onzeker bent of hij iets eng vind of niet, maar echt vanuit je binnenste denken, dat het niet eng is, dat helpt in ieder geval al een stuk.

    Daarnaast neemt vooral mijn bonte boertje dingen over van mijn grijsje.
    Zo vind mijn grijsje het heerlijk om te dansen (met zijn kop op en neer) en doet mijn bonte boertje dat inmiddels ook.

    Gewoon veel tegen hem praten en op zijn gemak stellen en zo langzaam, evt met clickertraining, de dingen uitbreiden. (zoals het aaien)

    Ik denk, dat het rustige gedrag van jouw grijsje, zeker invloed op hem zal hebben.

    Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse

    Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

    Working...
    X