Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rare nacht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • rare nacht

    wat ons nu gebeurt is is echt raar.
    netjes om 9 uur hebben we onze polly in haar kooi gedaan voor de nacht. Nog nooit enige problemen gehad. Om 3 uur vannacht stond onze zoon aan ons bed hij werd helemaal gek van polly. Wat blijkt ze wat helemaal over de toeren, heeft diverse veren en bijna haar hele staart velaren. De stok lag op de vloer van de kooi, volgend mij zat ze vast. Ze wat helemaal aan het hijgen en vloog ook echt uit de kooi. Ik kon haar in eerste instantie niet rustig krijgen ze vloog steeds weer op de grind. Heb haar toen met twee handen gepakt tot dat ze iest rustiger werd. En een half uurtje op haar java boom gezet. eten of iets lekkers wilde ze niet. Daarna maar gewoon terug in de kooi en zijn we gaan slapen. vanochtend was ze nog wel wat stil maar in de loop van de dag gewoon normaal gedrag. Nog effe lekker naar buiten geweest en nu is ze weer lekker aan het slopen. maar wel raar ze ziet er niet uit heeft een groot gedeelte van haar staartveren kwijt . iemand enig idee of zoiets meegemaakt. kan ok niet zeggen dat ze bang is voor haar kooi , we zijn vanmiddag gewoon nog effe een uurtje weggeweest.

    gr betina

  • #2
    Jeejtje, wat eng
    Ik ben bang dat ik zelf ook helemaal in paniek was geraakt, dus ik ben inderdaad ook wel benieuwd wat er in dit geval gedaan moet worden.
    Ik denk dat ik zelf de volgende ochtend in ieder geval de VA had gebeld, om te weten te komen waardoor dit kan gebeuren...
    Goed in de gaten blijven houden in ieder geval!

    Comment


    • #3
      echt wel maar ik heb me zelf verbaasd door zelf rustig te blijven en toen ging het ook wel weer. effe een half uur in de woonkamer gezeten en kijken wat ze doet en daarna maar weer gewoon in de kooi vandaag was alles weer redelijk normaal. snap echt niet wat er is gebeurd maar nu ik erover na denk denk ik dat ze onder de stok vast heeft gezeten

      Comment


      • #4
        Polly

        Tjee wat vreemd..
        Waarschijnlijk ergens heel erg van geschrokken..veel stress...

        Jammer dat je dat dan niet zeker weet..

        Gelukkig is ze nu weer wat beter alleen de staartveren nog dan..

        Groeten Willemien
        sigpic

        Comment


        • #5
          Ja hij is ergens van geschrokken. Het gebeurt bij mij ook. Ik laat de deur ook altijd open staan om toch te luisteren of alles rustig blijft 's nachts. Soms door onweer, harde storm, hagel, een muis, iets omgevallen, een blad v.e. plant afgevallen, ach het kan van alles zijn en instinctief slaan ze op de vlucht.
          Ik laat nu al een paar jaar 's nachts een spaarlampje branden en vanaf die tijd is het niet meer voor gekomen.
          Als hij verder normaal klimt en vrolijk is dan is er niets aan de hand en komt het wel weer goed met de veertjes maar moet weer even groeien.
          Koko en Duckie

          Comment


          • #6
            wat zul je achteraf geschrokken zijn
            goed dat je je kalmte bewaard hebt, vogels zijn erg gevoelig voor stress

            Heeft ie er niets aan over gehouden?

            dat is nu ook precies de reden dat ik nooit zonder de vogels slaap. Mijn dochter vraagt vaak als ik daar ben, blijf toch slapen mam, maar als ik dit weer hoor weet ik ook meteen waarom ik dit nooit doe en met de slaapkamerdeur open slaap

            Ja, ja komt er niet achter wat er gebeurd is, maar dat hij vast zat en er paniek uitbrak is duidelijk

            Comment


            • #7
              jeetje.. kan me voorstellen dat je geschrokken bent..
              wou dat je der achter kon komen wat het was.

              hopenlijk gebeurt het niet meer.

              succes

              Comment


              • #8
                ik lees reacties als: naar de dierenarts gaan.
                en een reactie: dat ie stress heeft.
                nou dat is dus niet zo volgens mij.

                dierenarts is helemaal niet nodig!!!
                als je zelf geschrokken bent ga je toch ook niet naar de huisarts.
                en stress?? de vogel heeft dit niet hele dagen door toch??
                dus die reactie's lijken me wat overdreven.

                nee ik denk dat ie ergens van is geschrokken, kan bijvoorbeeld een vliegje zijn geweest in zijn kooi.
                of de stok zat los en viel ie met stok en al naar beneden.
                of ergens aan vast gezeten.
                of hij heeft raar gedroomd en is geschrokken en in het donker niet wetend hoe en wat.
                dus fladdert zichzelf stuk tegen de tralies en stokken.

                mijn gaai is eens heel erg geschrokken en in paniek geraakt toen er een vliegje in zijn kooi kwam vliegen.
                helemaal in paniek, en vloog overal tegenaan.

                lief dat je hem tot rust gebracht hebt enz. en de volgende dag even naar buiten.
                kan me voorstellen dat je geschrokken bent van zijn rare nacht.

                doeidoei

                Comment


                • #9
                  bedankt idd voor alle reacties, tot nu heeft ze nergens last van hoor praat en fluit als de beste . eigenlijk de volgende dag alweer haha heb denk een redelijk stress bestendige vogel

                  gr betina

                  Comment


                  • #10
                    Jelle

                    Bij heel erg schrikken en ergens tegenaan vliegen dan heb je toch automatisch stress ? en ik heb niet gezegd dat t ie dat dan de hele dag door had ??
                    Er was 1 iemand die t had over de VA..?
                    Het was toen niet duidelijk wat t was .. we willen alleen maar helpen..dus niet overdreven !

                    Groeten Willemien
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Snap Jelle wel, iedere vogel schrikt wel eens, zolang er maar geen verwondingen zijn zullen ze niet voor de rest van hun leven een trauma aan zo'n wild nachtje overhouden. Als er echt pennen zijn afgebroken en het gaat bloeden is het verstandig om even een bezoekje aan de VA te brengen
                      http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Willemien Bekijk Berichten
                        Bij heel erg schrikken en ergens tegenaan vliegen dan heb je toch automatisch stress ? en ik heb niet gezegd dat t ie dat dan de hele dag door had ??
                        Er was 1 iemand die t had over de VA..?
                        Het was toen niet duidelijk wat t was .. we willen alleen maar helpen..dus niet overdreven !

                        Groeten Willemien
                        dan heb ik je berichtje verkeerd begrepen, het staat er namelijk niet heel duidelijk.
                        er staat stress, en ik dacht dat je bedoelde dat de vogel misschien veel stress heeft en daardoor nu deze nacht zo in paniek raakte.
                        dat vond ik vreemd.

                        sorry, verkeerd begrepen.

                        en diegene over de va, daar stond bij, dat je naar de va kan gaan om te vragen waardoor het gekomen is.
                        nou daarvoor hoef je niet naar de va.
                        alleen misschien als de vogel gewond is.

                        Comment


                        • #13
                          Misschien een kat in huis die het wel grappig vond om midden in de nacht bovenop de kooi te jumpen? Is hier wel eens gebeurd namelijk.

                          Comment

                          Ads onder in topics

                          Collapse

                          Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                          Working...
                          X