Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wanneer begon jouw grijsje te praten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • wanneer begon jouw grijsje te praten?

    Hallo allemaal,

    Ik las laatst onderstaande vraag:

    "hoi ik heb net een roodstaart die is 11 maand en kent nu 1 woord is dat goed of niet kan het wel gewoon een veelprater worden of had dat dan al zo moeten zijn"

    Nu vraag ik me af, hoe dat bij jullie grijze roodstaart is gegaan.
    Wanneer is jullie papegaai begonnen met praten, en is jullie een veelprater of een weinigprater.

    Als nou veel mensen reageren zou je eruit op kunnen maken of een papegaai die vroeg begint met praten uiteindelijk een betere prater wordt ten opzichte van een laatstarter.

    Ik ben echt benieuwd op jullie reacties.

    Groeten


  • #2
    Hoi Susi,
    Mijn oudste grijsje is nu 15 jaar en begon met praten toen ze 3 maanden was. Een beetje brabbelen en niet verstaanbare geluidjes.Toen ze 6 maanden oud was praatte ze heel erg goed. Ze leert nog steeds nieuwe woordjes bij zonder dat we er eigenlijk echt ons best voor doen. Vorige week zei ze: Kobus, terwijl Kobus pas 5 weken in huis is.
    Kobus is onze jongste grijsje en inmiddels 12 weken oud. Als hij wakker is zit hij geluidjes te maken, maar nog geen duidelijke woorden.
    Leuk onderzoekje trouwens. Ik hoop dat er meer mensen aan mee willen werken.
    Groetjes,
    Hetty
    De meeste mensen sparen geld:
    Ik spaar mooie momenten.

    Comment


    • #3
      mijn grijsje begon met praten op de leeftijd van ong 7 maanden en is nu een jaar en een echte kletskous de woordjes die die nu ken probeer hij nu ook in een zin te plaatsen wat op je lachspieren werkt zal voorbeeld geven dat is mama kom kippekontje kusse en meer van die gein ook babbel hij of zij nog veel onverstaanbare woorden lijkt op chinees hahahaah groetjes van ballou en binkey

      Comment


      • #4
        ik heb mijn grijsje nu een aantal maanden, toen ik hem in huis had genomen praatte die niet echt meer wartaal, vaak is mijn grijsje buiten als ik thuis ben hij luistert veel naar de vogels die buiten zijn en die geluiden doet hij veel na maar mijn grijsje zegt nu ook veel woorden te veel eigenlijk het is erg leuk wat hij allemaal zegt. maar ook wat scheldwoorden een echte naprater.

        groetjes daniel en rocco

        Comment


        • #5
          Praten

          Mijn grijsje is nu 11 maanden en brabbelt best veel. Kiekeboe is een woord die hij heel veel zegt. Verder versta je er niet veel van. Fluiten kan hij heel goed ook in verschillende deuntjes. Klak klak doet hij ook. Het valt op als de tv aan staat of de radio dat hij drukker is in het brabbelen. Ik hoop dat het tocht een prater ga worden want dat vinden wij wel erg leuk.

          Groetjes Dirk en Anja

          Comment


          • #6
            praten

            Mijn papegaai heeft eergisteren zijn eerte woord gezegt(+ - 3 maanden).
            Het is eigenlijk heel raar , maar na zijn eerste woord, volgen al de andere heel snel.Hij kan nu al zijn naam zeggen, oscar; I love you, het bouwvakkers fluitje kent die ook al, en een ambulance het is niet echt een prater, best stil.af en toe hoor je iets tussen zijn gebrabbel.

            Comment


            • #7
              waneer praat een papegaai

              hallo ik ben vinay
              ik heb ook een papegaai van 14 weken oud een ze brabbelt veel maar mijn vraag is wat is de standaard trijd dat ze gaan praten groetjes vinay en rani mijn

              Comment


              • #8
                Praten

                Mijn grijsje is nu bijna 18 weken en is bij ons sinds hij 13 weken was. Hij brabbelt, wat nog niet echt te verstaan is. Wat heel leuk is is dat hij ''hallo' al wel nadoet in precies dezelfde tonen, in antwoord op mijn hallo bijvoorbeeld, dat klinkt dus een beetje als een 'gefloten' hallo! Volgens mij oefent hij zo zijn praatstem. Volgens mij gaat het praten hem binnenkort lukken!
                Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

                Miriam & Nico sigpic

                Comment


                • #9
                  mijn grijsje zei zijn eerste echte duidelijke woordje pas met 10 maanden de rest was echt brabbelen ook kon hij al wel snel deuntjes fluiten en rare geluidje maken nu is hij 13 maanden en nu gaat het ineens heel snel hij zegd hallo, haudoe, jacco(zijn naam) en haudoe jacco hij fluit het deuntje van de dikke en de dunne hij doet een ruimte schip na het geluidje als je een kusje geeft verder snapt hij ook all heel goed wanneer hij iets moet zeggen bv een hele tijd zijn we bezig geweest dat als we weggingen om altijd haudoe te zeggen nu hoef ik me tas maar te pakken of de deur open te doen en hij zegd haudoe hij begon ook best laat met praten maar de meeste gaan pas echt goed praten rond de 10 maanden tot 12 maanden en je kan er nog zoveel tijd en energie insteken als hij het niet wil doet hij het ook niet hopelijk heb je hier wat aan want ook ik was bang dat hij niks zou gaan zeggen en het is gelukkig toch goed gekomenn gewoon veeel heel veel geduld hebben

                  Comment


                  • #10
                    ik heb wel veel ervaring met papegaaien ik weet erg veel van alles me vader heeft ook veel papegaaien hij leert me alles alleen dat van het praten na hoeveel maanden wist ik niet dus ik heb mijn antwoord gekregen dus gewoon veel geduld hebben ik wete wel als je je papegaai eerst leertfluiten dan niet meer goed kan leren praten want dan zijn ze gefokust op het fluiten en luisteren ze niet naar het gepraat van jou

                    Comment


                    • #11
                      Ik zit weer eens lekker door het forum het te balderen en kwam deze tegen.

                      Elmo is nu 18 weken. Hij heeft tot zijn 13e week bij zijn ouders gezeten. Ik had verwacht dat hij daardoor heel lang nog het broedblok geluid zou blijven door zetten.
                      Ik moet zeggen dat dit geluid nog wel de boventoon voert. Maar als ik lekker TV zit te kijken en hij krijgt geen aandacht gaar hij aan ze huiswerk. Hij zit dan lekker te brabbelen. Ik beweer toch en wat gebrabbel te horen wat met een "o" eindigt. Dit kan hallo of Elmo zijn.

                      Ik verbaas me er over hoe snel Elmo hand tam is geworden nadat hij met 13 weken bij zijn ouders is weggehaald. Hij stapt nu op mijn handen (nog erg onwennig ivm bot breuk) Stap op stok zonder problemen. Komt bij me zitten, vind douchen geweldig en is gek op de klicker. Want ja, 1 klick is een zonnebloem pitje!

                      Maar leuke topic!
                      Groet Sam,

                      Comment


                      • #12
                        Spikey is nou 11 maand, en sinds afgelopen week, zegt ze af en toe duidelijk Hallo. De rest is nog allemaal wat onduidelijk, maar lijkt op trusten, doei, koppiekrauw. Misschien dat we naar logopedie moeten met haar

                        Comment


                        • #13
                          Seth is nu een jaar oud en praat geen woord. fluit van alles maar praat niet.
                          Seth brabbeld ook niet. Hij begint nu eigenlijk pas met het na fluiten van woorden.

                          Seth gaat niet meer praten of het duurt nog lang.
                          Ondanks het vele oefenen en nog praat ik veel tegen hem...
                          Vind het prima zo al zou het leuk zijn dat hij mij nog eens verrast.


                          Bass

                          Comment


                          • #14
                            Frits begon met een half jaar ongeveer te praten. Nu klets hij de oren van je kop!

                            Comment


                            • #15
                              Onze Lucky is 16 weken en brabbelt alleen maar nog geen woordje, maar polly de grijze roodstaart van mijn ouders die is nu 1,5 jaar..die zei haar eerste woordje met 5 maanden en dat was polly, daarna kwam snel papa en het woordje ook, diet werd polly papa ook. daarna kwam kooi....polly kooi. en nu kan hij alle kleinkinderen de namen, jordan etc.... als hij jordan ziet zegt hij heeeey jordan....polly chippiezzz, en als hij melati ziet zegt hij hallo attie....mijn moeder noemd hij kiekeboe omdat ze dat altijd tegen polly zegt. hij zegt papa spelen, papa auto, papa polly uit de kooi....polly tv kijken...polly ook chippiezzz, en o oooooo polly poep poep. ff denken...polly kan zeggen ,...polly kusje...pas op hoor en tik hoor...papa boos hoor...polly stout...elke week komen er weer nieuwe woorden bij ook die niet zo leuk zijn hahahha zoals ...potverdorie en scheetgeluiden en boergeluiden...niet dat hij dat de hele dag hoord...maar wel eens heeft gehoord hahahha. het nieuwste woord is hallo lucky...ik zal eens kijken of ik het van de week kan filmen en hier op het forum kan opzetten. ik hoop dat onze lucky net als polly gaat praten het is zooo leuk


                              groetjes, angelin

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X