Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wanneer begon jouw grijsje te praten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hallo,

    Mijn Kiki is nu bijna 11 weekjes en brabbelt nu al.
    Klinkt heel lief.
    Hij zit dan met zijn oogjes dicht allemaal geluidjes en dingetjes te brabbelen.
    We denken hier dat het niet lang meer zal duren voordat hij zijn eerste echte woordje gaat zeggen.

    Groetjes Karlijn en Kiki!
    sigpic

    Comment


    • #17
      Chico zei zijn eerste woord met 5 maanden. Vanaf die tijd is het erg snel gegaan! Hij praat de oren van je hoofd Ook hele zinnen, en stukje van een liedje kan hij zingen! Erg leuk allemaal... al mag ie van mij soms wel stil zijn onder bv. een Nederlands programma hahah.

      Ik heb wel gehoord, dat je pas begint met fluiten moet beginnen als de gaai al wat woordjes kan. Dus heb ik dat advies maar opgevolgt, met succes! Dat zou moeten omdat de gaai het fluiten sneller opneemt dan praten. Nu fluit ik nog steeds niet veel, behalve het bouwvakkersfluitje kent hij

      Comment


      • #18
        Hallo allemaal,

        hier even een berichtje van UZN. Wij hebben als kantoor een grijze roodstaart gekocht om ons kantoor op te vrolijken... so far so goed!

        Tinus hebben we meegenomen toen hij bijna 6 weken was. Inmiddels is hij ruim 8 weken en hij is heel tam en super leuk. Hij begint wel baby af te zijn en wat meer papegaai te worden.

        Hij gaat een keer of 4 per dag lekker zitten brabbelen. Wij zijn bezig met Hallo Tinus. De a lukt als toon en de OOOOOOOOOOO kost moeite.

        Er is een per ongeluk halo gezegd, maar dat was eenmalig. Hij doet wel zijn best en vind t leuk om te brabbelen met ons.
        Hij kan al stok zitten hand zitten en eet af en toe zn brokjes.
        Al met al een heerlijk beestje en hij maakt veel vrienden hier.

        Suces allen!

        Comment


        • #19
          Grappig, een "kantoorvogel". Maar hoe gaat dat in de weekeinden? Neemt iemand 'm dan mee naar huis?

          Comment


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Harold Bekijk Berichten
            Grappig, een "kantoorvogel". Maar hoe gaat dat in de weekeinden? Neemt iemand 'm dan mee naar huis?
            Ja leuk idee he?

            Momenteel gaat hij iedere dag met mij mee in zijn reiskooitje!
            Hij is daar ook goed aan gewend en doet dan vaak lekker een tukkie in de auto.

            We willen als hij eenmaal rond de 14 weken zit laten knippen.
            We gaan dan rustig trainen op stok zitten in kantoor en zullen hem als hij vertouwd is 1 a 2 x per week laten slapen in de kantoorkooi.

            Afspraak is dat op die avond er nog iemand even rond 22:00 gaat kijken hoe t met hem is en even wat aandacht geven.
            Als dat goed gaat willen we er naar toe werken dat hij 4 van de 5 avonden op kantoor blijft en vrijdag zaterdag zondag bij mij of af en toe collega.

            Anders is t ook zielig vinden we.

            Comment


            • #21
              Kareltje begon met 3maanden te brabbelen en met 5 maanden kwamen de eerste duidelijke woorden eruit. Nu is hij zeven maanden en hij kent al heel wat woordjes. Het grappige is dat woorden beginnend met een K hem het gemakkelijkst afgaan, zoals: koppie krauw, kom maar, karel...kareltje! kijk eens. en nog meer. Verder worden alle huiselijke geluiden geïmiteerd en fluiten doet hij ook als de beste.

              Comment


              • #22
                he wat grappig om te lezen, die van ons zal nu ongeveer 8 maandjes zijn en zegt Kiekeboe en khallo eigenlijk zet hij overal een K voor .maar het enige wat echt duidelijk te verstaan is is kiekeboe.
                Ik verbaas me zowieso dat hij wat zegt , hij is in 8 maanden tijd 3 keer van gezin veranderd en hiervoor behoorlijk verwaarloosd. ik ben eigenlijk alle dagen wel thuis en klets veel tegen hem/haar. ze woog 350 gram en weegt nu een mooie 500 gram dus ik denk dat het wel goed met hem komt maar ik hoop dat ze nog wel wat meer woordjes leert al kiekeboe want we hebben inmiddels alle varianten die te maken zijn met kieboehoehoe wel een aantal keren gehoord. hihi maar het is wel een toppertje.

                Comment


                • #23
                  Praten

                  Hallo Allemaal,

                  Leuk om te lezen dat iedereen zo blij is met zij/haar papegaai
                  En ook dat ze eigenlijk allemaal wel snel kunnen praten.

                  Onze Mamble is van 01-05-`09.
                  Hij dankt zn naam aan de film Happy Feet, de eerste keer dat we m zagen ging die schudden met zn kont en tapdansen (poepen dus, maar dat wisten wij nog niet) we wisten direct dat hij zo zou gaan heten
                  Met 3 maanden kon hij fluiten als hallo & fuut-fuuw
                  Met 4 maanden, nadat ik erg ziek was, kon hij hoesten, niezen en zn neus snuiten.
                  Met 5 maanden zei hij Hallo.
                  Nu zegt hij Joehoe, Kiekeboe, Lekker, Kusje, Kom maar en maakt hij het geluid van kusje en drinken(klok klok)
                  En sinds ou&Nieuw kan die ook een vuurpijl

                  We hopen natuurlijk dat hij steeds meer leert, ook gaan we aan de slag met hem met de kleuren en figuren box.

                  Groetjes!
                  Groetjes Joy

                  Comment


                  • #24
                    hoi allemaal,

                    even een vraagje, onze Lottie die zegt ongeveer sinds 1,5 maand kiekeboe ze probeerd hallo maar dat is dan Killo... ook zegt ze kiek op hoor maar dan bedoelt ze eigenlijk pas op hoor...

                    bij alles wat ze zegt plakt ze er de letter K voor, toen we haar kregen was ze 22 weekjes ongeveer ze zal dan nu ongeveer 8 maanden zijn. Ze brabbelt en is alle dagen vrolijk aan het pruttelen, zal dit nog veranderen en beter verstaanbaar worden?
                    En dan nog een vraagje, onze grijze is echt ontzettend lief en sociaal naar iedereen, ze vind visite soms nog leuker dan ons...(dit is natuurlijk echt heel fijn) ze stapt ook bij iedereen op en ze wil zelfs stofzuigen zodra ik de stofzuiger pak dan is het feest , fluiten, praten , zingen.... we willen dit graag zo houden want we horen dat ze als ze gaan puberen toch kunnen veranderen, zijn er dingen die we kunnen doen om dit gedrag te stimmuleren?
                    zoals belonen?
                    en hoe ging dat bij jullie, blijft een papegaai zo sociaal?of komt dit omdat ze nog zo jong is?
                    ze is zo maf dat ze zelfs de stofzuiger beetpakt, en achter me aan rennen over de bank vind ze prachtig.

                    we hadden ons er op voorbereid dat het heel moeilijk zou worden maar om heel eerlijk te zijn is het alleen nog maar knuffelen en gezelligheid of komt de moeilijkheid nog? ze doet af en toe wel eens een beetje mopperen als ze naar de kooi terug moet of op moet stappen maar thats it.

                    nou we horen het wel.

                    Comment


                    • #25
                      @ Joy

                      af en toe zijn het ook net pinguins om te zien, zo vind ik een grijze zo lijken op Sid van Ice Age... komt door de oogjes aan de zijkant, we hebben nou een pinguin ( spaarpunten voor knuffeltjes bij de plus supermarkt) die staat naast haar kooi en soms als je dr ziet zitten naast die pinguin dan zijn het net twee druppels water.

                      Leuke originele naam Mamble, die van ons heet eigenlijk Elliot maar we kregen het advies op dit forum om de naam wat makkelijker te maken dus hebben we het verkort naar Lottie ...

                      we noemen mijn man vaak Bassie ( van het baasje zeg maar) meer uit de grap naar de honden. en ik leer haar nu Bassie maar zodra ik Bassie zeg dan roept ze dikkop erachteraan ( sssst heb ik haar geleerd ) maarja nou noemt ze alle mannen dikkop whahaha ze zegt het wel heel lief.

                      onze kat heet Winkie en dat is een dondersteen, en ik roep wel eens als ze weer aan het klieren is Winkie Pas Op Hoor en nu zegt Lottie dat ook alleen dan Wiewie Kiek ophor. en dan met dr oogjes dicht, wel heel gezellig zoon grijsje ze laten je alle dagen wel lachen.

                      Voordat we Lottie hadden was ik in de ochtenden niet aan te spreken maar nu is het gewoon leuk om wakker te worden, als ik beneden kom zeg ik eerst : even wakker worden en ik geloof dat ze dat nu ook al probeerd te brabbelen.

                      Ze kijkt 1 keer in de week even naar Manus op youtube, ze ziet Manussie wel zitten denk ik ( een van de 1e berichtjes hier is van Greetje de eigenaresse van Manus) we hadden begrepen dat ze sneller leren van een andere papegaai, nou en Manus die wil wel kletsen ;-) en goed ook. Daar moet je wel heel erg op je woorden letten want volgens mij hoeft die maar 1 keer wat te horen en hij zegt het na. We zijn zelf een beetje fans van Manus.
                      Last edited by Tam78; 04-02-10, 01:51.

                      Comment


                      • #26
                        Wij hebben Japie nu een weekje dus nog maar heel kort
                        toen we hem gingen halen hebben we hem 2 zachtjes hallo horen zeggen
                        maar nu zegt hij nog niks..ook fluit hij helemaal niet en doet hij eigenlijk geen enkel geluidje alleen af en toe een soort "kra!

                        Comment


                        • #27
                          sorry komt nog meer bij haha
                          maar goed dit ook maar 4 of 5 x per dag dus hij is erg stil..
                          Ik hoop dat dat komt omdat hij nog moet wennen maar verder is hij in zijn gedrag wel alsof hij al gewend is, hij eet goed, speelt goed, stapt lekker bij je op..maar hij is wel erg stil.
                          Natuurlijk hebben we wel hoop omdat we hem toch hallo hebben horen zeggen toen we hem ophaalden. Volgens zijn vorige baasje was dat wel het enige wat hij kon zeggen en hebben zij niet echt geprobeerd om hem te leren praten, hij zat daar ook in een buitenvoliere.
                          Maargoed hij is pas 9 a 10 maanden dus we hopen dat het nog een spraakwaterval wordt al betwijfel ik dat omdat hij eigenlijk muisstil is...

                          Comment


                          • #28
                            @ Pipoo, wij kregen lottie toen ze 22 weekjes was, het heeft 2 maanden geduurd voordat ze hier een beetje mee ging brabbelen....ze moeten echt even wennen, wij zijn begonnen met jezelf verstoppen en dan te voorschijn komen en kiekeboe zeggen dat vinden de meestje grijsjes heel erg leuk. Dit zeggen ze vrij snel na, komt denk ik door de intonatie van de stem als je kiekeboe zegt...

                            Comment


                            • #29
                              Oke dank je zal het gaan proberen maar ik dacht dat je het in het begin het beste bij 1 woord kon houden en aangezien hij wel al hallo heeft gezegd dacht ik dat het misschien beter was om daar mee te beginnen maar we gaan aan de slag met kiekeboe!

                              Comment


                              • #30
                                Onze Binkie(1,5) zei met 9 maanden heel duidelijk..kiekeboe..
                                Onze Bengel is nu 5 maanden en brabbelt veel en praat Binkie al na,het is nog niet echt duidelijk,maar ik kan er toch wel de bekende woordjes uit halen.
                                En wat betreft,als je je papagaai eerst leert fluiten en dan pas praten,gaat hier niet op
                                Binkie floot al heel snel het bekende bouwvakkersdeuntje,maar lult nu de oren van je kop
                                Ik denk dat dat per gaaitje verschilt

                                Comment

                                Ads onder in topics

                                Collapse

                                Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                                Working...
                                X