Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem met nieuw grijsje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleem met nieuw grijsje

    Hallo medevogelliefhebbers!

    Wij hebben sinds dinsdag een hele lieve grijze roodstaart papegaai van vier maanden oud in ons gezin opgenomen. Alles gaat heel erg goed; Hij speelt, eet en vindt het volgens mij erg gezellig. Het probleem is dat hij het misschien iets té gezellig vindt.

    We hebben een kooi waar een zitstok bovenop zit, met twee etensbakjes en trappetjes. De eerste paar dagen zat hij hier al vrolijk op. Hij stapt ook uit zichzelf op je arm en gaat dan graag op je schouder of arm zitten. Hij zit daar zo graag dat hij nu niet meer uit zijn kooi kan.

    Als ik hem bovenop zijn kooi zet maakt hij zo een duikvlucht naar beneden (hij is gekortwiekt), volgens mij omdat hij bij mij wil zitten. Hetzelfde met zijn speeltoestel, dat we op de tafel (of ergens anders, maar meestal daar) kunnen zetten, hij klimt er zo van af.

    Zodra ik naar de kooi toe loop tilt hij zijn voet op en gaat 'ie, als de kans er ook maar enigszins is, tevreden op mijn arm staan. Dat vind ik natuurlijk hartstikke gezellig, maar ik zou hem ook graag 'gewoon' uit zijn kooi hebben en dat gaat nu niet, zeker omdat we ook een hond hebben en ik vind het niet zo handig als hij dan op de grond gaat zitten.

    Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want ik zou het heel erg vinden als hij niet meer op zijn kooi kon zitten.


    TL;DR: Papegaai springt van zijn kooi af, omdat hij op mijn arm wil zitten.

  • #2
    Een heel bekend iets.
    Het is fijn dat hij liever bij jou zit!
    En nu moet je gaan opvoeden zodat hij blijft zitten waar jij hem neerzet.
    Je kan van een grijsje van die leeftijd nog niet verwachten dat hij zich al opgevoed gedraagt; hij is nog erg jong, een kleutertje nog.
    Wij hebben geen grijsje maar 2 edels, de ene had het snel door, de ander duurde wat langer, steeds maar terugzetten met een bepaald woord erbij en belonen als het een minuutje goedging en dat langzaam uitbreiden.

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse

    Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

    Working...
    X