Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tips voor aaschaf volwassen papegaai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • tips voor aaschaf volwassen papegaai

    Goede dag allemaal:

    Ik heb de volgende advertentie geplaatst op marktplaats, maar wil eigenlijk ook via jullie wat tips hebben waar ik verder op moet letten MAAR wie weet of jullie wel iemand weten die mij kan helpen met het onderstaande: ( de reden dat ik zelf niet ver kan reizen is ivm persoonlijke reden, waar ik eventueel persoonlijk wat verder over kan vertellen, het is dus geen laks- of luiheid)

    Allereerst wil ik zeggen ik ben GEEN handelaar, maar gewoon iemand op zoek naar een maatje die de rest van zijn/haar leven bij mij zal blijven de papegaai zal een geweldig leven krijgen bij mij!!!!

    Zit jij in de situatie dat je wegens omstandigheden helaas afscheid nemen van je lieve tamme papegaai? En wil je dat die ergens komt bij iemand met voldoende tijd, voldoende ruimte en liefde en geduld en niet geheel onbelangrijk bij iemand met ervaring in het verleden met een grijze roodstaart. ( door ziekte overleden) lees dan de volgende advertentie rustig door. En ik hoef helemaal niet een gaai voor een prikkie of voor niets alleen omdat ik een goed tehuis hebt, maar wil er gewoon netjes een goed bedrag voor neerleggen.

    Ik heb me al flink ingelezen en ik ga dus niet over 1 dag ijs, ook heb ik 1 keer eerder een paar jaar een papegaai gehad, die toen wegens ziekte overeden is.. Ook schaf ik er pas 1 aan als ik er een absoluut 100% goed gevoel bij heb en geen twijfel hebt en de klik er gewoon is.

    de dingen waar ik over na heb gedacht en hierdoor heb besloten er1 aan te schaffen zijn de volgende:

    wil ik een volwassen of een jonge papegaai?
    Ik wil zelf weten wat het karakter is van de papegaai en ik vind het daarom een fijner idee om een volwassene te nemen zodat ik zeker weet dat het karakter goed zit, en het simpelweg is wat ik zie is hoe hij/zij is.

    hiernaast wat voor soort papegaai wil ik?
    Mijn voorkeur ging allereerst uit naar een ara... maar omdat ik denk dat ik te terughoudend ben vanwege de grootte en ik het mezelf nooit zal vergeven als de ara iemand uit mijn omgeving zou bijten. Ook omdat een ara zich erg kan hechten aan 1 iemand en toch jaloers gedrag kan vertonen, en ik dit mijn eventuele partner niet aan wildoen..
    Dus daarom neig ik heel erg naar een grijze roodstaart. Maar dan wel dus 1 die al volwassen is en het karakter helemaal heeft gevormd en dus zichtbaar is dat het een allemansvriend is met zacht karakter.

    Hij of zij moet dus een echte allemansvriend zijn, geen scheeuwerd ( af en toe wat herrie is niet erg, ,maar niet zoals een kaketoe bijv. kan doen) en verder gewoon een schat van een gaai zijn en dus het liefst een reeds volwassen gaai die de pubertijd goed heeft doorstaan en een evenwichtig karakter. Dus gewoon een schat van een gaai. Mocht het geen gijze roodstaart zijn, maar heb je een gaai waarvan je zegt van nou dit is het echt... mail me gerust.
    Uiteraard MOET de gaai 100% gezond zijn en wil dit ook wel even opnemen in een kleine overeenkomst dat ik de kans krijg hem te laten testen bij de dierenarts)

    Wat over mij zelf en mijn situaite:

    Ik ga in een ruim licht appartement wonen met gesloten balkon. de gaai komt voor een raam te staan en kan heel de dag naar buiten kijken. Hiernaast woon ik zo'n 100 meter van een park waar ik regelmatig met de hond zal wandelen en de gaai hier zeker regelmatig mee zal nemen.
    Ik werk vanuit huis dus ben dagelijks thuis en heb dan ook meer tijd voor hem dan een gemiddeld persoon. Hij zal niets tekort komen en zal zelden in zijn kooi hoeven zitten. Verder verdiep ik me graag in voeding en gedrag waardoor de gaai zeker gelukkig zal worden bij me. De gaai zal NIET meer bij me weggaan, ook niet als er ooit kids op komst zouden zijn, of bij verhuizing! Het zal een lid van mijn gezin worden
    Heb jij een gaai waar je dus door omstandigheden afscheid van moet nemen en voldoet hij aan de omschrijving zoals genoemd inclusief goede kooi en zou je willen komen kijken waar die terrecht komt.. neem dan contact met me op..

    1 laatste puntje:

    ik heb wegens omstandighede GEEN auto... het is dan ook lastig voor mij om langs te komen om te kijken. mocht je of regelmatig in omgeving rijswijk zijn en eens langs kunnen komen voor een kennismaking van zowel de gaai als hoe ik ben.. dan zou dit absoluut een uitkomst zijn, of mocht je redelijk in de buurt wonen, dat ik iemand kan regelen die dat stukje met me mee rijd, maar 100 km wordt wel wat ver helaas.

  • #2
    Hallo,

    ik heb je post met aandacht door gelezen en daarin vielen me verschillende dingen op.

    wil ik een volwassen of een jonge papegaai?
    Ik wil zelf weten wat het karakter is van de papegaai en ik vind het daarom een fijner idee om een volwassene te nemen zodat ik zeker weet dat het karakter goed zit, en het simpelweg is wat ik zie is hoe hij/zij is.
    Houd er rekening mee dat het overgrote deel van de volwassen papegaaien die op het internet te koop staan , daar staan omdat de eigenaar de vogel verziekt heeft. Het meest voorkomende smoesje is een plotselinge allergie, de praktijk een onhandelbare terrorist wegens een verkeerde opvoeding. Wel een uitdaging maar nooit een garantie tot succes.

    Mijn voorkeur ging allereerst uit naar een ara... maar omdat ik denk dat ik te terughoudend ben vanwege de grootte en ik het mezelf nooit zal vergeven als de ara iemand uit mijn omgeving zou bijten. Ook omdat een ara zich erg kan hechten aan 1 iemand en toch jaloers gedrag kan vertonen, en ik dit mijn eventuele partner niet aan wildoen..
    Dus daarom neig ik heel erg naar een grijze roodstaart. Maar dan wel dus 1 die al volwassen is en het karakter helemaal heeft gevormd en dus zichtbaar is dat het een allemansvriend is met zacht karakter.
    Als er 1 soort is die eenkenning is is het wel de grijze roodstaart , het probleem is de hechting en de intelligentie , als je dus kans wil op een papegaai die je omgeving zal bijten is het de grijze wel.
    Een blauwgele ara is wat dat betreft als je hem voor je hebt gewonnen veel gelijkmoediger.
    Ook de mannelijke edels zijn meestal een stuk prettiger in de omgang en meer allemans vriendjes.

    Ik ga in een ruim licht appartement wonen met gesloten balkon. de gaai komt voor een raam te staan en kan heel de dag naar buiten kijken.
    Juist niet doen een papegaai is een prooidier daarom altijd zorgen dat de kooi met minimaal 1 kant tegen de muur aanstaat, om te voorkomen dat je een onzekere en paniekerige papegaai kweekt.


    Tot slot wil ik je meegeven dat de papegaai nooit iets fout doet, de papegaai reageert nav wat de mens er in stopt qua signalen. Geef je signalen af waarmee jij en de vogel kunnen leven heb je een maatje voor het leven, geef je de verkeerde signalen af heb je een terrorist die binnen de kortste keren weer op MP staat,

    mvg Frank

    PS Kies je voor een tweede kansje schaf iig het boek "Gek van mijn vogel" van Bonny Talsma aan, daarin staat in begrijpelijke taal beschreven hoe je probleemgedrag voorkomt of oplost.

    Comment


    • #3
      Ok enorm bedankt voor je reactie. En ik snap de punten helemaal. Ik heb enkele jaren terug een grijze roodstaart gehad. deze bleek helaas wel ziek maar het was zo'n schat. Echt lief voor iedereen, heel zachtmoedig, beet nooit en als die het ergens niet mee eens was, dan duwde die je hand weg met zijn snavel. Echt een schat. Hij was zelfs zinderlijk! maargoed hij had iets met zijn hart en helaas moest ik hierdoor snel afscheid van hem nemen, maar heeft een goed laatste jaar gehad en ik heb van hem genoten dit jaar.

      Dit is dan ook de reden waarom ik een volwassene wil.. ( en ik ga er ook niet op in als ik niet 200% zeker ben) Ik zal een voorbeeld geven:

      Ik kreeg een mail van iemand en heb hier wat foto's bijgekregen en hij zei dat ik 2 kooien zou krijgen, dat de gaai voor iedereen lief was en 10 jaar was, waar die gek op was met eten. Dus ik heb wat informatie verder ingewonnen, wat voor kooi er bij zat, hoe zijn karakter verder was, speciale dingen van hem/haar. Hij verlelde dat hij elk jaar naar dr hooimeijer ging en i had hem dan ook gevraagt voor een bewijs hier van. Dit was allemaal geen probleem. MAAR toen ik over de kooi vroeg, vertelde hij dat het 2 benches waren ( voor honden) en dat ze geen normale kooi hadden omdat die toch veel mee naar buiten ging e.d. en ja toen voelde ik een raar onderbuik gevoel en heb hem dit ook verteld, en ook besloten dat ik er vanaf zie, ook omdat hij 250 km van me af woont en op het moment dat de gaai niet is zoals hij omschreef, ik niet makkelijk langs kan gaan. Ik wil namelijk alles goed regelen en overeenkomstje maken e.d.

      Dus zodra ik er niet 100% van overtuigt ben dat het goed zit, dan gaat het van mijn kant niet door.

      Verder zal ik er ook rekening mee houden dat ik in ieder geval 1 kant of misshcien wel 2 van de kooi tegen de muur aan zet voor volledige veiligheid voor de gaai. super dat je diet meldt. Verder weet ik dat gemiddeld een grijsje eenkennig is, alleen is het denk ik iets minder erg als een grijsje bijt dan dat een ara in je hand hangt. Vandaar de keuze.

      Comment


      • #4
        Begrijp me niet verkeerd, ik juig het toe als een vogel een tweede kans krijgt, maar dan wel met een goede motivatie.

        Maar de grote van de snavel doet er niet altijd toe.

        Een handtamme blauwgele ara die mij bijt heb ik binnen 5 minuten lief een grijze roodstaart niet, de reden hoe gek het ook klinkt een blauwgele ara is dom en dus veel makkelijker te manipuleren,

        mvg Frank

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Francapapegaaien Bekijk Berichten
          Begrijp me niet verkeerd, ik juig het toe als een vogel een tweede kans krijgt, maar dan wel met een goede motivatie.

          Maar de grote van de snavel doet er niet altijd toe.

          Een handtamme blauwgele ara die mij bijt heb ik binnen 5 minuten lief een grijze roodstaart niet, de reden hoe gek het ook klinkt een blauwgele ara is dom en dus veel makkelijker te manipuleren,

          mvg Frank

          De motivatie is om te beginnen dat hij/zij een liefdevol huis zal krijgen bij iemand die vanuit huis werkt, die gek op dieren is, en veel naar buiten kan gaan met hem, en voldoende energie wil steken in de gaai maar ook in boeken en eventueel bijleren van mensen die er reeds 1 hebben! En dat ik het fijn vind als iemand zijn gaai weg doet dat ik daar voor kan zorgen. En ik denk dat het dan niet raar is dat ik bepaalde eisen heb.

          Uiteraard zegt de grote van de snavel er niet altijd toe, maar op het moment dat ik een angst of terughoudendheid laat zien naar een ara zal hij hier gebruik van maken ( wat logisch is)

          En zoals je in de adv. ziet.. ga ik niet over 1 nacht ijs en zal pas de papegaai een goed tehuis geven als ik 100% zeker ben van dat wat er wordt gezegd ook waar is qua karakter. Maar ook hierom heb ik de adv. hier neergezet zodat jullie eventueel verdere tips kunnen geven.

          gr

          Comment


          • #6
            **Houd er rekening mee dat het overgrote deel van de volwassen papegaaien die op het internet te koop staan , daar staan omdat de eigenaar de vogel verziekt heeft.**


            Niet mee eens.. lang niet alle vogels zijn 'verziekt' als je maar goed oplet en diep er op in gaat kan je best een goede vogel van marktplaats kopen..
            Meeco en voorheen een rosella kwamen ook van marktplaats en aan hun was niets verkeerd..
            sigpic

            Comment


            • #7
              Hallo,


              "het overgrote deel " "lang niet alle vogels zijn " volgens mij betekent en is de strekking van beide het zelfde " niet alle"


              of daar ook niet mee eens.
              ik weet niet alles maar doe mijn best

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X