Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gedrags verandering bij mijn grijze roodstaart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • gedrags verandering bij mijn grijze roodstaart

    Hallo allemaal

    Ik heb een grijze roodstaart en hij is van 2010 en vanaf het begin al bij ons, en hij begint te veranderen kwa gedrag en echt irritant te zijn.

    De volgende dingen doet die nu ineens sinds een aantal weken:
    zijn speeltjes oppakken en weer laten slingeren tegen zijn kooi herhaaldelijk en soms wel een 1/2uur tot 1 uur achter elkaar.
    als ik het speeltje er uit haal waar die dat mee doet gaat die naar de volgende en ga maar door.

    Ik weet wel dat dit niet goed is maar toch het is ontzettend irritant en het gaat constant achter elkaar door.

    En hij praat veel en fluit veel maar hij krijst de laatste weken zeer veel en lang echt de papegaaien geluid zeg maar, wat zeer hinderlijk is.

    In zijn omgeving is niks veranderd en hij krijgt altijd de aandacht dat hij gewend is en hij wordt ook vaak overal bij betrokken als we ergens mee bezig zijn.

    en hij zit vaak bij osn en wordt lekker gekriebeld en geknuffeld zoals we altijd al gedaan hebben.

    Ik wou wel graag weten wat ik hier en hoe ik dit gedrag kan gaan veranderen want je geduld wordt echt door Rico onze grijze op de proef gesteld.

    Graag hoor ik jullie mening of ervaring hier mee.

    mvg. Peter

  • #2
    Is hij misschien aan het puberen?

    Comment


    • #3
      Ik weet het wel zeker
      Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

      Comment


      • #4
        Ja dat wist ik wel al eigenlijk alleen wat kan ik er tegen gaan doen want dit houd geen mens vol zonder gek te worden zeg maar want je kan geen tv meer kijken of bellen of mensen op bezoek hebben op deze manier.

        dus vandaar mijn vraag wat er aan te doen is?

        mvg. Peter

        Comment


        • #5
          consequent blijven en niet aan dit gedrag toegeven, dus niet het speeltje eruit halen, want zoals je al zei, dan pakt ie gewoon iets anders. Als hij helemaal niets meer heeft, gaat ie wel met z'n snavel tegen de tralies aan tikken (mijn ervaring)
          Negeren en de tijd uitzitten. Dopjes in je oren is eigenlijk het enigste dat werkt.

          Hij is zijn grenzen aan het verleggen en wacht op reactie, positief of negatief, maakt hem niets uit.
          Het is even een lastige tijd.

          Comment


          • #6
            dus vandaar mijn vraag wat er aan te doen is?
            Hij is gewoon die dan ff kooi zat en meldt dat met rommel tegen de tralies aan rammen. Mag ie? Eruit halen en in de groep nemen. Een gezelschapsdier net als een aga, die deden dat hier ook. Je wordt ook niet echt vrolijk in zo'n ijzeren gevangenis. Met een hamster heb je daar geen last van.

            Comment


            • #7
              Volgens mij zit die vogel niet de hele tijd in de kooi;

              In zijn omgeving is niks veranderd en hij krijgt altijd de aandacht dat hij gewend is en hij wordt ook vaak overal bij betrokken als we ergens mee bezig zijn.
              en hij zit vaak bij osn en wordt lekker gekriebeld en geknuffeld zoals we altijd al gedaan hebben.
              Verder heeft Riab gelijk, het is ff uitzitten en nu niet gelijk die vogel op Marktplaats zetten, dat deden
              jouw ouders ook niet toen je vervelend was
              Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

              Comment


              • #8
                Dan is ook de vraag geef je hem de aandacht op de goeie momenten?

                Vaak doen ze dat uit verveling op de een of Andere manier
                Is er niks veranderd ?

                Comment


                • #9
                  Hij wil gewoon meer in zo'n periode en gaat dat ook afdwingen. Die rammelaars in z'n kooi zijn daar uitstekend geschikt voor en dat weet ie inmiddels.

                  Comment


                  • #10
                    zelf heb ik veel aan het boekje "gek van mijn vogel" van Bonny Talsma gehad, en natuurlijk van Hermine Assenbroek, het papegaaienvrouwtje.

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse

                    Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                    Working...
                    X