Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schel fluiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • schel fluiten

    ik heb coco nu 3 maanden.
    maar elke keer als ik de kamer uit ga begint hij heel schel te fluiten,heel iritant.
    heb nu al klachten van mijn buren gehad dat het geen harden is.
    hij doet het dus ook als ik weg ben.en blijft de hele tijd door gaan.
    ik durf nu nog amper weg te gaan en baal daar van want ik kan geen kant meer op.
    als ik naar de w.c ga als ik ga douchen,als ik de honden ga uitlaten,gaat hij te keer.
    ik moet boven aan het werk maar durf eigenlijk niet de kamer uit te gaan.
    maar ik moet ook boodschappen doen,op visite bij mijn vriendin,heb ook nog een paard waar ik heen moet.
    ik ben al bezig met een doek over de kooi,dan is hij stil.maar omdat nu de hele tijd te doen vind ik ook niet leuk.
    ik negeer het ook wel,maar door de klachten van de buren reageer je toch weer te snel.
    wat kan ik het beste doen?

  • #2
    Hoi

    Misschien een hele rare oplossing, maar heb je als eens geprobeerd om hem buiten de kooi op een speelboom of standaard te zetten.
    Ik heb het idee dat als een vogel uit de kooi is dat hij/zij een stuk rustiger is.

    Ik heb de vogels van mij iedere dag uit de kooi en hoor ze niet, zijn druk aan het spelen.

    Als ik smorgens opsta hoor ik ze ook, maar zodra ze uit de kooi mogen is het over.
    En als ze dan terug de kooi in gaan zijn ze moe van het spelen hahaha net kinderen.

    Groetjes

    Comment


    • #3
      ik zou de gaai niet zomaar alleen beneden laten terwijl je boven allerlei dingen te doen hebt, lijkt me erg onverstandig, maar hoe oud is coco? als wij wat langer weggaan zorgen we er altijd eerst voor, dat onze grijze eerst lekker wat rondgevlogen heeft en laten daarna ook altijd de radio aanstaan, hihiihi ze roept ook altjd heel lief tot strakjes als we op het punt staan om weg te gaan.(roept ze ook als iedereen naar zijn werk cq school gaat) denk ook dat het heel belangrijk is om je eigen reactie na te gaan, met wat je doet als ie zo schel fluit kom je even terug, zeg je nog wat? het zijn meesters in het manipuleren.

      Comment


      • #4
        schel fluiten

        hij is 8 jaar.
        ik kom pas binnen als hij stil is,en als hij stil was prijs ik hem ook.
        maar als ik weg ben,wat ook wel eens moet dan schijnt hij de hele tijd door te gaan,en dat is niet zo leuk.
        verder komt hij er ook uit,maar als ik dan gauw naar het toilet moet dan doet hij het ook.

        Comment


        • #5
          Als ik wegga groet in mijn vogels altijd en zeg dat ik even boodschappen ga doen en zo terug kom.

          Doe ik dat niet ..... gaan mijn ara's ook schreeuwen omdat ze niet snappen wat ik ga doen,
          bijv als ik de vuilniszak in de container ga gooien, dan zeg ik geen gedag maar zij horen wel dat
          ik op de trap loop en de buitendeur open.

          Misschien kan je dat oefenen, zeggen dat je even weggaat en zo terug komt en gedag zeggen, en
          dan beginnen met 5 minuutjes en steeds met 5 uitbreiden, op gegeven moment snapt hij wel dat
          je terug komt.
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

          Ken je papegaai

          sigpic

          Comment


          • #6
            schel fluiten

            ook dat doe ik.als ik weg ga zeg ik kom zo weer.
            hij zegt het zelf ook maar helaas.
            vandaag was wel een redelijke dag.vanmorgen ging ik de honden uitlaten,en hij begon al dat ik in de gang stond.
            heb de doek er over gedaan,toen ik terug kwam weer er af.
            later toen ik weg ging begon hij weer,weer de doek er over.
            vanmiddag kon ik de kamer uit zonder dat hij tekeer ging.
            ik ga dit maar vol houden.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door lizzy Bekijk Berichten
              als ik weg ben dan schijnt hij de hele tijd door te gaan,en dat is niet zo leuk.
              "Schijnt", dus je weet dit niet zeker?

              (iets van buren en overdrijven )

              Comment


              • #8
                Overigens biedt een doek over de kooi natuurlijk geen structurele oplossing. Ik heb het een poosje bij m'n vrouw geprobeerd maar ze zeurt nog steeds.

                Met een doek denkt je vogel dat het bedtijd is, en dat kan even helpen, maar uiteindelijk gooi je z'n dag/nachtritme helemaal in de war wat later nog voor veel grotere problemen kan zorgen.

                Comment


                • #9
                  Harold, bij je vrouw kun je dit doen, boerka? islamitische vrouwen zeuren niet hoor, heb je toch iets verkeerd gedaan.

                  Lizzy, wat heel belangrijk is ...jouw gedrag. Ik herken het zo. Tot ik heel goed op ging letten hoe ik hier op reageerde. Toch enige ergernis, mijn hoofd omdraaide, zo van ik zie je niet. Lichaamstaal is wat een grijze leest!

                  Negeren is een kunst om dit zonder enige bewegingen te doen.
                  En wat Harold ook zei, je verstoord met een doek wel het dag nacht ritme. Een plantenspuit heb ik niet geprobeerd.
                  Toen ik bewust was van mijn gedrag, werd het beter. Nu wordt hier bijna niet meer geschreeuwd.

                  Ik heb er 2 en die konden er wat van hoor, als de ene begon, ging de andere met nog meer volume het na doen.

                  Je hebt Coco nu 3 maanden? Weet je waar hij vandaan komt? Hoe was het op zijn vorige woonplek?

                  Hij is jou dus nu aan het testen, goed dat ie dit doet, hij voelt zich thuis.
                  Vergelijk hem met een kind van een jaar of 3, 4. Die haalt ook alles uit de kast om te zien waar de grens is. Het grote verschil is dat je met kinderen kunt praten en zij het ook snappen( nou ja, de meeste) Vogels begrijpen alleen je lichaamstaal waar een stem aan vastzit.
                  Deze wijsheid heb ik niet van mezelf hoor, in het boekje van Bonny Talsma: "gek van mijn vogel", wordt dit uitvoerig beschreven.

                  Ik ben er nog lang niet wat betreft het lezen van hun gedrag, maar heb hier wel heel veel aan gehad.

                  Heb je oordopjes? Geef ze aan je buren en zeg dan dat je eraan werkt om het schelle fluiten af te leren.

                  Effe en een paar vraagjes, als Coco uit de kooi is en op de speelplaats zit, doet ie het dan ook? waarschijnlijk niet, want dit is buiten zijn kooi, wat zijn veilige terrein is.
                  Neem je hem ook wel eens mee in je dagelijkse bezigheden in en rond het huis?
                  Kent hij de omgeving buiten zijn kooi?
                  Neem je hem ook mee onder de douche?

                  Ik vraag dit, omdat je hem hiermee ontdekt dat het leuk is om samen met jou te zijn.

                  ik hoop echt voor je dat Coco met het schelle fluiten stopt, want dit doet heel erg zeer aan je trommelvliezen.
                  Als je weet waarom hij het doet, lees bovenstaande, jouw gedrag, dan is het over 2 weken voorbij.

                  Hou je ons op de hoogte van je vorderingen?

                  Comment


                  • #10
                    schel fluiten

                    ik weet niet hoe hij was bij de vorige eigenaar.ik had de indruk dat ze een beetje bang van hem waren.
                    het waren buitenlanders,niet dat dat erg is maar ik hoor af en toe nog salem aleikem.
                    ze gaven hem ook verkeerd voer,alleen zonnepitten omdat hij dat lekker vond.
                    toen ik vroeg of hij eenkennig was zeiden ze nee als je maar lief voor hem ben.
                    ze aaiden ook alleen heel voorzichtig boven op zijn hoofd met 1 vinger.
                    dus ik denk dat hij vaak zijn zin heeft gekregen.uit angst dat hij zou bijten.
                    er waren 2 kinderen van 13a15 en de moeder,de vader heb ik niet gezien.maar daarvoor heeft hij ook een ander huisje gehad.
                    hij vind ook alles eng,maar ik ben niet bang van hem.ben ook al een paar keer flink gebeten.
                    als ik nu vermoed dat hij gaat bijten doe ik een vest aan en stapt hij gelijk op.
                    als ik in de kamer ben doet hij het dus niet,het is echt alleen als ik de kamer uit ben.
                    ook als hij uit de kooi is.maar hij blijft het liefst in de kooi.als ik de deur open zet komt hij er niet uit,ik moet hem echt bovenop zetten.
                    ik loop ook met hem rond,door de kamer en de keuken,en we zitten ook buiten.
                    ik douche hem in de gootsteen met de plantenspuit,maar zodra hij vermoed dat hij moet douchen vliegt hij steeds weg.
                    maar ik ga toch door.
                    maar hij vertrouwt me nog steeds niet.na gisteren gaat het vandaag een stuk beter.ik ben boven bezig geweest en hij begon wel met fluiten maar na een tijdje werdt hij stil.later ging ik weg begon hij ook weer maar toen ik terug kwam was het stil.
                    ik heb met mijn buurman gepraat en hij ging echt vreselijk te keer.krijsen was het.en mijn buren zijn geen klagers dus ik geloof het wel.ik heb het ook uit gelegd en hij snapt het wel.gelukkig.dat fluiten enz.hebben ze geen problemen mee.
                    ik hoop dat het zo blijft.
                    maar hoe krijg ik zijn vertrouwen terug?ik had hem 1 dag en toen moest ik naar de dierenarts met hem.en daarna was het mis.

                    Comment


                    • #11
                      schel fluiten

                      hij moet binnenkort gewiekt worden,maar dat houd in dat hij weer in de vervoerskooi moet.
                      en dus weer verplaatst moet worden.
                      ik zie daar dus erg tegen op.
                      ligt dit aan mij?moet ik gewoon doen wat je normaal met een vogel doet of moet ik er rekening mee houden.
                      ik ben edels gewend en dit is echt heeeeel anders.

                      Comment


                      • #12
                        maar hoe krijg ik zijn vertrouwen terug?
                        Simpel, door alleen dingen met hem te doen die hem niet bang maken.

                        Zo heeft ie bijv. een schurfthekel aan water zeg je maar als jij hem desalniettemin toch onder de kraan zet dan helpt dat niet echt.
                        Ik zou zeggen stop daar voorlopig ff mee.

                        Comment


                        • #13
                          schel fluiten

                          dus kan ik hem nooit meer douchen.
                          wat dus wel belangrijk is.
                          en moet ik hem zijn zin geven.dat lijkt me ook niet helemaal goed.
                          hij moet toch hier leven.
                          ik heb nog nooit zo,n bange papegaai gehad.
                          maar ik moet wel mijn weg vinden met hem.
                          hij vind kroelen helemaal geweldig,maar dat doe ik ook niet de hele dag.
                          s'avonds heb ik hem bij me zitten maar gaat hij boven op de stoel zitten.
                          en maar kroelen vindt hij heerlijk.maar hij blijft niet bij me zitten.
                          mijn edel wist niet hoe gauw ze bij me moest kruipen.als ik in de buurt kwam zat ze gelijk op mijn schouder.
                          ik vind dit wel moeilijk.het is echt heel wat anders.

                          Comment


                          • #14
                            Ik zeg niet dat je hem nooit meer moet douchen maar voorlopig niet. Hij moet je gewoon een tijdje met alleen prettige dingen associƫren en dan komt het vertrouwen vanzelf.

                            Even een poosje niet douchen krijgen ze niks van. Ik ken grijsjes die nog nooit water hebben gezien maar er prachtig uit zien (en ik ken grijsjes die regelmatig douchen en zich kaal plukken, dus dat zegt ook niks).

                            Comment


                            • #15
                              schel fluiten

                              het werkt nog steeds niet.
                              ik heb van alles geprobeert.hij heeft dagen dat het goed gaat,en dan is hij weer heeeel druk met schel fluiten.
                              ik kan nog steeds de kamer niet uit.
                              hij doet zijn vleugels wijd en begint met fluiten enz.
                              ik wordt er moedeloos van,want ik kan niet eens aan het werk boven.

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X