Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goochem wil niet douchen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Goochem wil niet douchen

    Hallo allemaal,

    Ik lees maar steeds dat papegaaien het zo lekker vinden om te douchen, maar Goochem echt niet hoor!

    Met de plantenspuit vindt hij maar zo zo (grote veren, schreeuwen en weglopen) en in de badkamer weet hij helemaal niet hoe snel hij weg moet komen!!

    Herkennen jullie dit?

    Volhouden of er maar bij laten zitten?

    Groetjes,

    Bianca.

  • #2
    Hai Bianca,
    ik heb het zo gedaan:
    eerst als ik zelf ging douchen haar gewoon mee de douche ingenomen en rond laten lopen en kijken.
    Nadat ze de doucheruimte een aantal malen met mij had bezocht begon ik haar nat te spetteren met water...
    En na verloop van een tijdje werd ze zo nieuwschierig en scharrelde zo bij mij onder de douch die ik wel veel zachter zette om haar niet weer te laten schrikken, nu vindt ze het heerlijk en gaat graag mee.
    Ik heb ook wat speeltjes voor haar liggen dus is het helemaal feest.
    Misschien dat je dit ook kunt proberen?
    gr Joke

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door KokoBlijleven Bekijk Berichten
      Hallo allemaal,

      Ik lees maar steeds dat papegaaien het zo lekker vinden om te douchen, maar Goochem echt niet hoor!

      Met de plantenspuit vindt hij maar zo zo (grote veren, schreeuwen en weglopen) en in de badkamer weet hij helemaal niet hoe snel hij weg moet komen!!

      Herkennen jullie dit?

      Volhouden of er maar bij laten zitten?

      Groetjes,

      Bianca.

      VOLHOUDEN!

      Groet,

      Frans
      fkbmac www.koppiekrauw.com

      Comment


      • #4
        de mijne moet er ook helemaal niets van hebben en ik ben het al 2 jaar aan het doen.
        Maar het is al een heel klein beetje verbeterd.
        In het begin deed ik het met de plantenspuit maar dat was helemaal niets.
        En nu zet ik hem in bad en doe ik het met een zachte bries uit de douchekop.
        De ene keer gaat het al beter dan de andere keer, maar echt zot is hij er niet van.
        Soms gaat hij op de railing van de douchegordijn zitten en krijg ik er met geen stokken meer vanaf

        maar ik douch hem toch iedere week minstens een keer

        maar als hij eens gedouched is dan is hij supercontent, dus ik denk dat hij het wel een beetje graag heeft, maar dat hij gewoon tegendraads wil zijn.

        Comment


        • #5
          een beetje laat,maar ook mijn gaaitje breekt de badkamer af als hij onder de douche moet.inderdaad ook de plantenspuit vind hij helemaal niets,zelfs de gootsteen met water is taboe.rambo raakt helemaal in paniek,hij zal ook nooit zijn kop in de waterbak doen om zich zo te wassen.speciaal wasbakje geprobeerd,zolang er geen water aan te pas komt is het goed.hij gaat regelmatig mee als ik ga douche maar 1 druppelwater op z'n veren en ik ken m'n eigen gaai niet meer terug.een natte kooi,stok,speelgoed of vloer laat hij duidelijk merken dat niet op prijs te stellen.ik maak er al lang geen probleem van,ben ik boven bezig gaat hij mee en loop vrolijk rond in de badkamer,ook op de aanrecht als ik groenten of brood aan het klaar maken ben,dan is het gewoon een vrolijke gaai,als de kraan aan gaat kan hij heel nieuwsgierig naar het water kijken maar je moet niet perongeluk een druppel zijn richting laten gaan.zachtjes tegen hem praten,negeren en belonen,niets hielp.mijn zus heeft ook een gaai en die vraagt er zelf om gedoucht te worden,dus laten zien hoe de andere gaai het vond,ze samen laten douche/sproeien,echt niet.bijna dagelijks gaat rambo mee om de honden uit te laten(moet het vooral niet regen,dan is het ook paniek)en in de wind vladderd hij met z'n veren om het stof er uit te krijgen(mijn jas is dan ook helemaal grijs)dit vind hij wel prachtig en je ziet hem genieten.waarom zal ik dan dagelijks een strijd aan gaan met een prachtvogel.een van mijn kinderen wilde vroeger ook niet eten en dat was ook een tijd een strijd tot ik de strijd op gaf en er niets meer van zei,binnen een paar maanden at hij toen de oren van m'n hoofd(hahhahaha)de waterbak van de hond staat naast de vogelkooi en eens zal hij zo nieuwsgierig zijn...............hoop ik,en dan komt dat vanzelf goed.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ryan Bekijk Berichten
            een beetje laat,maar ook mijn gaaitje breekt de badkamer af als hij onder de douche moet.inderdaad ook de plantenspuit vind hij helemaal niets,zelfs de gootsteen met water is taboe.rambo raakt helemaal in paniek,hij zal ook nooit zijn kop in de waterbak doen om zich zo te wassen.speciaal wasbakje geprobeerd,zolang er geen water aan te pas komt is het goed.hij gaat regelmatig mee als ik ga douche maar 1 druppelwater op z'n veren en ik ken m'n eigen gaai niet meer terug.een natte kooi,stok,speelgoed of vloer laat hij duidelijk merken dat niet op prijs te stellen.ik maak er al lang geen probleem van,ben ik boven bezig gaat hij mee en loop vrolijk rond in de badkamer,ook op de aanrecht als ik groenten of brood aan het klaar maken ben,dan is het gewoon een vrolijke gaai,als de kraan aan gaat kan hij heel nieuwsgierig naar het water kijken maar je moet niet perongeluk een druppel zijn richting laten gaan.zachtjes tegen hem praten,negeren en belonen,niets hielp.mijn zus heeft ook een gaai en die vraagt er zelf om gedoucht te worden,dus laten zien hoe de andere gaai het vond,ze samen laten douche/sproeien,echt niet.bijna dagelijks gaat rambo mee om de honden uit te laten(moet het vooral niet regen,dan is het ook paniek)en in de wind vladderd hij met z'n veren om het stof er uit te krijgen(mijn jas is dan ook helemaal grijs)dit vind hij wel prachtig en je ziet hem genieten.waarom zal ik dan dagelijks een strijd aan gaan met een prachtvogel.een van mijn kinderen wilde vroeger ook niet eten en dat was ook een tijd een strijd tot ik de strijd op gaf en er niets meer van zei,binnen een paar maanden at hij toen de oren van m'n hoofd(hahhahaha)de waterbak van de hond staat naast de vogelkooi en eens zal hij zo nieuwsgierig zijn...............hoop ik,en dan komt dat vanzelf goed.
            Hallo Ryan,

            Prachtig verhaal hoor, echt lachen.
            Douchen is geen must hoor, het is gewoon een welgemeend advies.
            Maar goed dat jouw gaai niet in het wild leeft, had hij het toch over een half jaartje erg moeilijk gehad, dan beginnen namelijk de moessonregens.

            En verder... nog meer lachen,
            Je hebt wel een wonderkind...
            Heeft eerst een paar maanden niet gegeten, toen begon die, haha
            Kan me voorstellen dat ie de oren van je hoofd gegeten heeft, zal beslist na al die maanden honger gehad hebben.

            Groetjes en succes, Frans
            fkbmac www.koppiekrauw.com

            Comment


            • #7
              Nou, waar zou je je idd druk om maken, niet iedereen of ieder dier is gelijk.
              Ik heb ooit een deense dog gehad die een waterfobie had en door iemand die zei dat iedere hond kon zwemmen, hem zowat heeft laten verdrinken. Die kiepte zo mijn arme hond het kanaal in onder het mom "als ie moet dan kan ie het wel "en vervolgens was ik bijna mijn hond kwijt !! Uiteraard was dit tegen mijn wil in......lopen in de rgeen werd toen zelfs een ramp, en bedankt !
              Dus laat je gaaitje lekker gaan zo als ie gaat, Cha-Cha is nu helemaal gewend aan douchen en laat een verzaligd oooooooohhhh horen als ze de warme stralen op haar neer laat kletteren, zitten we samen als 2 dwazen op de douchevloer hahaha..........

              Comment


              • #8
                Goochem wil wel douchen!!

                Het is gelukt hoor!

                Allemaal bedankt voor de wijze raad! gewoon meenemen de badkamer in, zelf douchen, gezellig kletsen..

                Eerst bleef hij bij de deur staan mokken, toen ging hij mee kletsen en zingen, toen kwam hij voorzichtig een kijkje nemen.. moet je 'm nou eens zien..

                Hij neemt een enorme aanloop en rent dan onder de straal door! eerste keer schrikken en bijkomen, nu doet hij dat meerdere keren achter elkaar.. veren helemaal uit en een lol dat hij heeft!

                Bedankt!

                Groetjes,

                Bianca.

                Comment


                • #9
                  Mooi is dat he als je vogeltje het zo naar zn zin heeft.
                  Wij zitten ook regelmatig samen als een stel dwazen op de douchevloer met zn tweetjes, maar wat kan ons dat schelen.............gr Joke

                  Comment


                  • #10
                    soms zou ik ook zo'n vogel willen zijn...

                    Comment


                    • #11
                      mijne heefd soms waterpret maar gewoonlijk zt ik haar op de douche stok en blijft ze zitten verstijfd. Maar de enkele keren waterpret echt geweldig!
                      En dan zou ik ook willen dat ik er zo van genoot
                      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GauimWcEtSI[/youtube]
                      Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
                      sigpic

                      http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door fkbmac Bekijk Berichten
                        VOLHOUDEN!

                        Groet,

                        Frans
                        Das een goeie, ben al maanden bezig met volhouden...

                        Meneer zit nog steeds shagarijnig op zijn stokje hahaha Jammr maar is niet anders!
                        Oscar

                        Comment

                        Ads onder in topics

                        Collapse

                        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                        Working...
                        X