Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan een papegaai kleuren haten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan een papegaai kleuren haten

    Hoi

    Ik heb sinds kort een grijze roodstaart 5 jaar oud. Als ik iets zwarts aan heb springt ie op me af en wil gaan bijten. Kan het zijn dat hij zwart haat?

    Groetjes

  • #2
    Ik heb geen idee, maar ben wel benieuwd naar de reacties die je op dit topic krijgt.
    Volgens mij kan een papegaai wel associƫren, in de zin van, stel dat hij een nare ervaring heeft gehad met iemand in zwarte kleding, dat hij zwarte kleding met iets negatiefs associeert en daarom zo reageert.
    Ik weet niet of dit met kleuren kan, maar wel met bijvoorbeeld mensen met een bril of een hoed, in bovenstaande context.
    Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
    http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

    Comment


    • #3
      Haten is een groot woord maar ja, een gaai kan reageren op bepaalde kleuren of dingen.

      Mij geelvleugel ara had het toen ik 'm net had met een jas van mij, vleugels wijd en heeft me zelfs een keer gebeten.

      Of het iets te maken had met dat ik wegging of het hem aan iets negatiefs herinnerde van de kweker weet ik niet,
      hij was ook al bang van een losse stok. Dat laatste is gebleven, hij is nu 3 jaar.
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

      Ken je papegaai

      sigpic

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse

      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Working...
      X