Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips om zoon te helpen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips om zoon te helpen?

    [h=2]Denken jullie even mee?[/h]
    Zoon Wouter is 10 jaar (bijna) vandaag had tie een studiedag...dus vrij.
    Mooi moment om eens zonder het zonder het gebemoei van zijn jongere zus met Joy bezig te zijn.
    En toen zag ik hem inderdaad bezig met Joy....het ging behoorlijk bangig van Wouters kant.
    Wouter vind Joys poten erg pijnlijk en daardoor durft hij niet meer goed.

    Ik heb met Wouter afgesproken dat hij Joy niet meer uit de kooi haalt omdat hij te angstig doet.
    En als hij zich onzeker voelt dat Joy dat merkt.
    Wouter mag alleen met Joy zitten als hij Joy op zijn knie zet en hij moet Joy zonder een woord te zeggen terugzetten op zijn knie.
    Want Joy rent vrij vlot naar de hoogste regionen en vanaf je arm is die route vrij kort.

    Nog meer tips? Het zou jammer zijn als Wouter de underdog -gaai- werd maar als ik nu niets doe vrees ik dat het daarop uitdraait.
    En Wouter wil ook graag gezellig met Joy zijn net als zijn zus....

  • #2
    Misschien kun je eens kijken om een "opstaptouw" of "opstapstok" te gebruiken? Dit is een met touw omwonden RVS "stok" waar de vogel ook veel grip op heeft.
    Dan hoeft het contact tussen je zoontje en Joy niet zo "close" te zijn en heeft hij ook de "angst" niet om de nagels van Joy te voelen.
    Ik ben ook van mening dat zo'n "opstaptouw" als je onzeker bent een mooi hulpmiddel is om met je papegaai om te gaan.
    Zo'n touw kan hij dan ook op zijn schoot leggen, zodat (in het ideale geval) Joy netjes op schoot op het touw blijft zitten.

    Deze is bv te koop bij www.villafilou.nl onder producten, dan touwproducten en daar staat het opstaptouw tussen.
    (mocht je niet online willen bestellen kun je in overleg ook je bestelling afhalen daar)

    Suc6.
    Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
    http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

    Comment


    • #3
      ik sluit me aan bij mijn voorganger ;-)
      Het belangrijkste is om de angst van je zoon weg te nemen of zo klein mogelijk te maken; alleen dan kan hij een band opbouwen

      veel suc6
      "We zijn er om mekaar te helpen, nietwaar "

      Groetjes Wilmaaa


      & R.i.p "Soepkip" Marco sigpic

      Comment


      • #4
        Is het dat Wouter echt bang is van de poten van Joy omdat de poten en de nagels te diepe indrukken maken?
        Want dat geeft idd een raar gevoel en kan als pijnlijk ervaren worden.
        Als je daar zeker van bent dat het enkel dat is, kan een optaptouw inderdaad goed werken. Groot voordeel van een opstaptouw is dat die flexibel is en zal daardoor beter werken dan een opstapstok.
        Wat ook kan werken is bijv een fleecetrui. Als Joy dan op zijn arm opstapt, handjes zijn sowieso nog klein natuurlijk, voelt hij de pootjes/nagels minder doordat een fleecetrui dik en zacht is. Gaat het met een fleecetrui goed, dan zou je ook van een oude of een goedkope fleecetrui de mouwen af kunnen knippen zodat Wouter die mouwen over zijn arm, over zijn gewone kleding kan doen als hij met Joy bezig is. Leg dan een mouw op een vaste plek bij de kooi en een mouw ergens op de kamer van Wouter ofzo. Dan heeft Wouter zijn eigen Joy-trui of zijn eigen Joy-mouw voor als hij met Joy bezig wil, dat geeft ook vaak een soort psychisch steuntje om de angst beheersbaar te maken.

        het kan ook zijn dat Joy haar snavel als een soort hand gebruikt en dat Wouter een beetje bang is voor de snavel, dan moet je iets bedenken waardoor de snavel zich ergens anders aan vast houdt dan het blote vel van Wouter. Maar dan moet je ook goed opletten of het geen soort van snavelangst is. Want dan zou je kunnen beginnen met Wouter lekkere hapjes aan Joy laten voeren, nootjes die Wouter dan tussen duim en wijsvinger moet vasthouden.

        Op tijden dat Wouter zich alleen met Joy kan bemoeien (dus zonder brusjes maar wel met jou op de achtergrond) kan je ook proberen om Wouter iets van lego te laten maken en dat Joy daarbij "helpt" of dat Joy op het bouwwerk van Wouter mag zitten. Ook daar kunnen nootjes al of niet verstopt bij helpen. Zo kan Wouter op een speelse manier met Joy omgaan zonder dat Joy de hele tijd op Wouter zit, geeft Wouter iets meer mogelijkheid zich te ontspannen en te kunnen draaien ed.

        Succes.

        Comment


        • #5
          Je zou je zoon ook een handoekje om zijn arm kunnen laten doen met opstappen. Opstapstok kan je ook makkelijk zelf maken met een stuk bezemsteel en sisaltouw. Werkt net zo goed en is een stuk goedkoper. Misschien kan iemand anders de vogel uit de kooi halen en hem bij Wouter op schoot zetten, puur om vertrouwen op te bouwen. En dan als het bij Wouter goed voelt hem ook eens af en toe op laten stappen. Succes!

          Comment


          • #6
            Geweldige tips lees ik ertussen !
            Wouter vind idd het te gevoelig die stevige gaaienpoten en dan af en toe nog die snavel erbij...
            Joy voeren vind hij hartstikke leuk dus geen al te grote angst voor de snavel.
            die mouw en die opstapstok kunnen we wel gebruiken.

            En die legotip geweldig ! Was ik niet opgekomen Wouter is helemaal legofan Gaat hij vast enorm leuk vinden.

            Dank jullie wel we gaan morgen aan de slag ermee.

            Comment


            • #7
              IMAG0164.jpgIMAG0169.jpgIMAG0170.jpg
              Wouter vond het een geweldig idee maar wel met duplo... Zijn lego was hem heilig

              Comment


              • #8
                Haha leuk!
                Duplo is waarschijnlijk nog wel beter ook dan Lego, wat steviger en dikker.
                Wouter kan ook een soort standaard bouwen en als joy er boven opzit dan wat lekkers geven, als het begin van een training zeg maar!
                maar fijn dat het zo leuk ging!

                Comment


                • #9
                  leuk om te zien dat wouter wat leuks kan doen met Joy;-)
                  En kleine stapjes is beter ;-) Wouter heeft tijd genoeg om langzaamaan aan joy te wennen en vice versa ;-)
                  Veel plezier gewenst saampjes
                  Leuk om jullie vorderingen zo te volgen..
                  "We zijn er om mekaar te helpen, nietwaar "

                  Groetjes Wilmaaa


                  & R.i.p "Soepkip" Marco sigpic

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse

                  Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                  Working...
                  X