Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heel veel herrie maken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Heel veel herrie maken

Hallo

Mijn grijze roodstaart maakt altijd ontzettend veel herrie. vaak gaat dat heel lang door. Nou dacht ik altijd eerst dat het kwam omdat ik dan weg liep maar ze doet het ook als ik gewoon in de woonkamer zit. Uiteindelijk word ze wel weer stil maar zodra ik begin te praten, bewegen of wegloop begint ze weer. Ik probeer het af te leren door te zeggen Happy klaar nu!! Maar dan gaat ze dus alleen maar harder schreeuwen. Ik heb dus geen idee waarom ze dat doet. Misschien wil ze gewoon aandacht, maar het kan ook iets anders zijn. Soms vind ik het wel een beetje irritant. Ze kan ook miauwen als een babykatje (echt heel schattig om te horen). Dus als ze blijkt schreeuwen zeg ik altijd wat doet de poes? En dan gaat ze dus miauwen dan is ze weer even met wat anders bezig.
    Maar ik wil dus graag weten of iemand misschien weet waarom ze maar zo loopt te schreeuwen.

Ooit gehoord van het boekje "Gek van mijn vogel" van Bonny Talsma?
    Wat je doet bewust of onbewust doet is het stimuleren van slecht gedrag dwz het schreeuwen en met de tips in dit boek kan je dat misschien doorbreken.
    Of je kan natuurlijk mijn commentaar vervelend vinden en het ontkennen omdat je graag een ander antwoord krijgt.
    Neem 1 ding van me aan, het is bij papegaaien heel simpel, wat je er in stopt krijg je er uit, de vogel zelf maakt geen fouten die reageert op jouw signalen,

mvg Frank

Comment

Dat is idd een mooi boekje van Bonny Talsma. Ik heb het zelf ook.
      Het geeft je soms een verrassende inkijk en soms een hele logische inkijk in jezelf en in je gaai.
      Voor iedereen een aanrader.

Ik denk dat jou grijsje behoorlijk goed in manipuleren is Celeste.
      (ik ga er nu even van uit dat hij verder helemaal gezond is en geen honger heeft)
      Ik denk dat jij je zelf een doel moet stellen wat je wilt bereiken, hoe je dat wilt en je daar vervolgens goed aan vast houden. besluit je te gaan negeren, dan ga je ook negeren voor minimaal een paar weken (dus niet een paar uur of een paar dagen, maar echt een paar weken) Dan negeer je dus ook echt. Zodra je 1x mis gaat, door bijv nee Happy te roepen of een poesje na te doen, ben je al niet konsekwent meer en moet je met het negeren weer van voor af aan beginnen.
      Dus met alles wat je doet, doe het konsekwent. Een x toegeven doet alle dagen daarvoor teniet.

Succes.

Comment

Bedankt!! Ik ga het uitproberen om te negeren, hopen dat het werkt.
        En ik zal is even gaan kijken voor dat boekje, dat lijkt me wel interessant daar zal ik vast ook een stuk wijzer van worden weer.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X