Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op bodem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Op bodem

    Warre brengt groot deel van z'n tijd door op de bodem van z'n kooi.
    Uitgezonderd de tijd dat hij los zit natuurlijk.
    Heb wel de indruk dat hij niet graag in z'n kooi zit,
    wat me enigszins normaal lijkt, vrijheid - blijheid..

    Hij maakt geen zieke indruk,
    vermaakt zich ook wel met spelen en papiertjes slopen enz..

    En ook z'n dutjes doet hij op de bodem.

    Is dit omdat hij nog vrij jong is? (4 maanden)
    In vergelijking met onze Kobe vroeger, die zat heel de dag op z'n schommel of stok,
    is het natuurlijk vreemd voor me 'm altijd op de bodem te zien rondscharrelen of zitten.

    En dan nog een vraagje..
    hij heeft een zit standaard http://www.zooplus.nl/shop/vogels/ko...andaard/218210
    Daar staan dus twee bakjes op om te eten.
    Maar nu weigert hij om in z'n kooi te eten.
    Als ik nu eens een voormiddag weg ben, en hij niet uit de kooi kan,
    merk ik dat hij niet aan z'n eten is geweest.
    Zodra hij los is gaat hij direct naar de standaard en gaat daar eten.

    Hoe los ik dit best op?

    Groenten en fruit bvb eet hij wel in z'n kooi..

    Soms vreemde snuiters die grijsjes!

  • #2
    Er is mij eens verteld dat het voor een jong Grijsje heel normaal is lekker op de bodem te scharrelen.
    Kip deed het in zijn oude kooi ook heel graag, hij was er uren zoet met snippertjes, dingetjes die hij heeft laten vallen, voetspeeltjes etc.
    Wel even opletten wat je als bodembedekking hebt liggen en of hij dat niet eet.
    Kan geen kwaad hoor als hij lekker op de bodem bezig is, als hij wat ouder is zal hij misschien meer bovenin zijn kooi bezig zijn.
    Nu Kip een andere kooi heeft is hij ook nog maar zelden op de bodem te vinden.

    Over het niet willen eten in zijn kooi maar wel op de standaard....
    Ik ben misschien een beetje "streng" daarin maar ik zou hem dus geen eten meer op de standaard aanbieden, totdat hij weer opnieuw "leert" eten in zijn kooi. Hij is nog jong.. beter nu streng zijn en later eventueel de teugels wat laten vieren...
    Zodra hij weer normaal in zijn kooi eet kun je kijken of je hem ook weer wat op de standaard kan aanbieden.
    Desnoods even omdraaien, fruit op de standaard geven en de rest (zaad/pellets) in de kooi alleen.
    Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
    http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

    Comment


    • #3
      Heeft hij nooit een zitstok vlak boven de bodem gehad (zeg een centimeter of 5 boven de bodem)?
      Zo'n laag geplaatste zitstok is vrij gebruikelijk bij nog jonge grijsjes zodat ze vanaf de bodem op die stok kunnen klauteren en weer terug op de grond. Om aan het stok idee te wennen zeg maar.
      Als je deze fase overslaat vinden ze het misschien eng om gelijk op een hoge stok te zitten.

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse

      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Working...
      X