Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf volgend jaar maar hoe gedrag later

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Aanschaf volgend jaar maar hoe gedrag later

    Beste,

    Ik ben van plan om volgend jaar in het voorjaar een grijze roodstaart aan te schaffen (een jonge). Momenteel woon ik nog bij mijn ouders, dus zal hij in een huishouden terechtkomen met drie personen en een hond en een kat (al ouder). Mijn vraag is hierbij, is het mogelijk de papegaai zo op te voeden met een consequente opvoeding zodat deze niet al te eenkennig wordt? Uiteraard wil ik dat hij mij als baasje ziet, maar hij moet absoluut met de rest ook kunnen opschieten. Daarnaast ziet hij mijn moeder elke dag veel meer als mij, omdat ik gewoon 40 uur in de week werk. Zal hij toch mij als baas kunnen gaan zien, wanneer ik er elke avond ruim de tijd aan besteed. Het wordt wel mijn huisdier en hij zal dan ook met mij meegaan zodra ik uit huis ga.

    Daarnaast heb ik een relatie en wil ik gaan samenwonen met mijn partner als hij klaar is met studeren. Hij neemt ook een papegaai (een dwergara, maar nog niet duidelijk welke). Zal het moeizaam gaan om hen samen te laten gaan? En tenslotte, ik wil uiteindelijk ook kinderen. Gaat daar de grijze roodstaart fatsoenlijk mee om?

    Het zou echt verschrikkelijk balen zijn natuurlijk, maar het zijn wel punten om over na te denken alvorens ik de papegaai zal aanschaffen.

    Zijn er meer mensen in deze situatie o.i.d. geweest of die er al ervaring mee hebben om bijv. later kinderen te nemen?

    Met vriendelijke groet,

    Claudia
    Magic could happen for real, in Rio!

  • #2
    Niemand?
    Magic could happen for real, in Rio!

    Comment


    • #3
      nee sorry, hier waren de kinderen er al voordat ons grijsje zijn intrede deed en ook waren de kinderen al wat groter,

      Comment


      • #4
        Helaas. Toch bedankt voor de reactie, natuurlijk!
        Magic could happen for real, in Rio!

        Comment


        • #5
          omdat weinig mensen reageren zal ik maar een reactie plaatsen
          Ik denk dat het weinig problemen opleverd. Misschien dat je gaai eerst jaloers zal zijn op je partner, maar dan moet je gewoon eerst je gaai gedag zeggen, hem gewoon een beetje voortrekken en dan later afbouwen.
          Ik ben 17 heb een timneh, een congo grijze roodstaart, een pyrrhura en een grasparkiet. Ik ga vast ook wel eens samenwonen, en dan krijg ik dat ook.
          Eenkennig bestaat niet, dat is aangeleerd Mijn birdies wonen in mijn slaapkamer en zien de meeste tijd mij. Toch kunnen zelfs kleine kinderen ze pakken.
          Maar ik denk wel dat mijn timneh jaloers gaat zijn als ik samen ga wonen. Want die is erg op mij gericht. Maar als ik daar gewoon op let, komt het wel goed. Tis zo'n geweldige gaai!
          Ik vind grijze roodstaarten makkelijke lieve vogels en met een beetje oefening kunnen ze zich heel goed aanpassen. Het mooiste aan papegaaien is dat ze op elke leeftijd nog nieuwe dingen kunnen leren.
          Groetjes
          Chipie Dorus Koekie Marley

          Comment


          • #6
            Bedankt voor de reactie. Je hebt flink wat vogels al, dan. Welke raad je overigens aan? De Timneh of Congo (gezien je ze allebei hebt)? Gelukkig in ieder geval is het mogelijk om de papegaai nieuwe dingen bij te leren en bij te sturen waar nodig qua gedrag bij eenkennigheid. Dat is fijn om te horen.
            Magic could happen for real, in Rio!

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ClaudiaWD Bekijk Berichten
              Bedankt voor de reactie. Je hebt flink wat vogels al, dan. Welke raad je overigens aan? De Timneh of Congo (gezien je ze allebei hebt)? Gelukkig in ieder geval is het mogelijk om de papegaai nieuwe dingen bij te leren en bij te sturen waar nodig qua gedrag bij eenkennigheid. Dat is fijn om te horen.
              Nou ja dat is wat ik vind. Misschien heb ik wel de makkelijkste vogels van de wereld dat kan ook
              Ik hoor vaak dat mensen zeggen dat Timneh's minder praten. Daar zou ik niet naar luisteren. Mijn timneh kan 9 woordjes op commando zeggen, praat veel en duidelijk. Mijn congo zegt een paar woordjes en een zinnetje en daar blijft het bij. Hij kan wel heel goed fluiten en wilde vogeltjes nadoen. En hij is super slim, heel goed in intelligentie speletjes. Maar ze zijn allebei heel lief. Mijn timneh bijt nooooit, mijn congo durft wel eens hap te zeggen. Maar die heb ik nog niet zolang, pas geleden geadopteerd. Hij word 9 volgend jaar.
              Volgens mij kan je niet van te voren bepalen of je vogel gaat praten of niet. Ik heb ze daarvoor ook niet aangeschaft, maar ik heb gewoon geluk met mijn timneh.
              Ik denk dat met een hoop liefde&geduld alles mogelijk is.
              Ja,mijn veestapel is groot. Maar ik heb al mijn geld&tijd voor ze over en ga ze noooit weg doen
              Voor de rest congo of timneh? Ik zou gewoon nemen wat op je pad komt en waar jij je goed bij voelt.
              Chipie Dorus Koekie Marley

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X