Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP me grijze roodstaart is bang en bijt af en toe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • HELP me grijze roodstaart is bang en bijt af en toe

    Hoi allemaal kunnen jullie me helpen ik heb een grijze roodstaart van 7 maanden oud ze is echt tam maar laatste tijd pakt ze me steeds terug.
    ik ben een keer boos op haar geweest. nu is ze steeds bang voor me hand het was erger maar nu iets minder ze gaf me ook altijd kusjes enzo maar als ik nu met me mond kusje probeer te geven of tegen haar praat. bijt ze waarom doet ze dit hoe kan ik haar weer vertrouwen terug geven ik ben steeds met haar bezig af en toe geef haar mandarijn daar is ze gek op dan doet ze aardig maar daarna begint ze weer.

    wat kan ik doen


    Groetjes

  • #2
    heb je er een goeie tik gegeven dat ze zo haat heeft gekregen?
    Blue, Paco, Lana, Lorre & Coco

    Comment


    • #3
      Ben ook wel benieuwd wat je boze reactie was...

      Ze vergeten niet snel en aangezien jij de enige bent/ was die hij vertrouwde,
      zal je een hoop geduld moeten hebben en hem duidelijk maken dat je onvoorwaardelijk van hem houdt ;-)
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

      Ken je papegaai

      sigpic

      Comment


      • #4
        Denk zelf dat ze onzeker is maar heeft niet veel te maken dat je een keer boos ben geworden en ook al heb je haar een tik gegeven gaaien vergeten dat ze zijn slim maar dat vergeten ze maar denk dat jij misschien anders ben gaan doen ook misschien onzeker en dat voelen ze dondersgoed en regeren daar op.

        Hier met mijn ara`s gebeurt het ook dat ik weleens gebeten wordt als het spelen is vind ik het best maar proberen ze gemeen te doen en dan ff echt hard bijten omdat ze denken ff de baas te kunnen zijn krijgen ze best een tik op de snavel soms moeten ze dan ff niks van je hebben maar dat is binnen een uurtje weer vergeten en zitten ze weer helemaal tegen je aan om geknuffeld te worden.

        Ben jij misschien ook een beetje bang geworden omdat jij gebeten ben

        Comment


        • #5
          ook onze Sam heeft echt een puberteits periode gehad en kon ze best ook wel gemeen uithalen, een nee en terug in de kooi en echt even volledig negeren werkte bij haar echt super, je kan haar niet erger straffen door haar te terug in de kooi te zetten en te negeren.

          Comment


          • #6
            HELP me grijze roodstaart is bang en bijt af en toe

            als mijn grijze iets heeft gedaan wat mij niet aanstaat, zet ik hem wat minder lief in zijn kooi.
            met wat woorden als "ben je helemaal gek geworden, ga jij maar even afkoelen".
            dan gaat hij op zijn stok zitten, en zodra ik weer in zicht ben voor hem, zegt hij heel zachtjes " heeejjj papa kusjes(met smakgeluid erachteraan), en i love you met zelfde smakgeluid.
            of het nou 2 minuten of 10 minuten later is, zodra hij zo reageert haal ik hem er weer uit en krijgt hij een knuffel en kusjes.
            dan beloon ik hem omdat hij in principe zijn excuus aanbied.
            hij is 1 1/2 jaar oud, maar weet donders goed wanneer hij fout is geweest.

            Comment


            • #7
              hi tanerharun

              je gaai is nu 7 maanden ... jullie staan aan de start van nog zoveel moois;-)dat is ook het mooie van gaaien.. ze gaan levenslang mee ;-) iedereen leert dat over het algemeen met vallen en opstaan... ik althans wel

              Dus doe je voordeel met de ervaringen van andere en deel wat je wilt delen ;-)
              En vooral veel plezier nog saampjes...
              Ik heb er lange tijd over gedaan om een goede band op te bouwen maar ben blij met wat we saampjes uiteindelijk bereikt hebben
              "We zijn er om mekaar te helpen, nietwaar "

              Groetjes Wilmaaa


              & R.i.p "Soepkip" Marco sigpic

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X