Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Praten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Praten.

    Op dit moment heb ik een hele leuke lieve grijze roodstaart van mei/juni dit jaar.
    Stitch is dus nog niet zo oud, en het is niet bekend welk geslacht hij/zij heeft. (al wordt stitch bij ons al standaard een hij genoemd)

    Stitch is een super leuke vogel, kan met zowel mijn partner als met mij goed door 1 deur.
    Waarschijnlijk is deze vraag door andere ook al vaak gesteld, maar vanaf welke leeftijd gaat een grijsje praten?
    Ik heb al begrepen dat het nogal kan wisselen, maar een duidelijk antwoord heb ik er niet op.

    Even de situatie voorstellen.

    Stitch brabbeld, fluit, maakt een donald duck achtig geluid, en vaak heeft hij echt een brabbel/schreeuw/fluit uurtje.
    Wij hebben de (stomme?) fout gemaakt door veel tegen hem te fluiten, het fwiet-fwieeuw zit er al aardig in, maar buiten het fluiten maakt hij wel andere geluidjes, maar waar je nog niet duidelijk hoort wat hij zegt (als hij dat al doet) ook hoor ik regelmatig een oooeee, het geluid als je iets heel mooi vind? (omschrijf ik het zo goed)

    Stitch wordt er niet minder leuk van als hij(zij) niet gaat praten.
    Het is een schat van een beest, waar ik een hoop mee kan.
    Maar ben uiteraard wel nieuwschierig of we nog iets kunnen verwachten, of dat door de fout (tenminste zo wordt het door sommige genoemd) dat we zijn wezen fluiten het spraak vermogen verminderd hebben?

  • #2
    De gemiddelde leeftijd waarop ze echt duidelijk beginnen te spreken ligt rond de 1 jaar zover ik weet. Een aantal beginnen al vroeg (6 mnd) en je hebt laatbloeiers (18 mnd).
    Onze Japie was vrij laat, een maand of 14 als ik het me goed herinner, maar lulde al snel als Brugman.

    Comment


    • #3
      dus er is nog hoop

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse

      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Working...
      X