Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brabbelen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Brabbelen

Hi

Sinds 2 weken hebben we een super leuk grijsje (Guusje ).
    Guusje is nu 13 weken oud , erg lief , speelt en sloopt graag en heeft het volgensmij erg naar haar zin :-)

Nu lees en zie ik overal op internet dat alle grijsjes zo brabbelen? Guusje niet :-(
    Ze fjiet alleen als ik haar roep (als antwoord) ik fluit niet en praat veel tegen haar maar geen gebrabbel of iets wat maar in die richting gaat?
    Zou dit nog komen?
    Ik bedoel niet het echte praten maar meer geluidjes en brabbelen .

Gemmy

het verschilt heel erg per grijsje.
    ik heb er eentje gehad en die brabbelde de hele dag door, maar het grijsje dat ik nu heb fluit ook alleen maar als antwoord.
    veel praten zal misschien wel helpen maar het hangt helemaal af van je grijsje

Comment

Ma hoe klinkt het brabbelen eigelijk want heb hier geen ervaring mee. Die van ons maakt wel allemaal geluidjes waarvan ik niet weet wat ma hoe klinkt het brabbelen ?

Comment

Ik heb wel een filmpje van mijn Kip op 16 weken met wat ik brabbelen vond.....

http://youtu.be/5kAUYXhufKk
        Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
        http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pnuts Bekijk Berichten
          Ik heb wel een filmpje van mijn Kip op 16 weken met wat ik brabbelen vond.....

http://youtu.be/5kAUYXhufKk
          Dit bedoel ik idd :-)
          deed kip dit al toen hij nog jonger was?
          Ben benieuwd of Guusje dit nog gaat doen...

Comment

Wij hebben ook een grijsje

Die alleen maar fluit
            In het begin veel brabbelen
            Ik denk dat het van zelf komt
            Omdat ons grijsje steeds meer na doet!
            Hij is nu 7 mnd oud
            Gedult hebben

Groetjes Manuela

Comment

Die van ons loopt nu tegen de 9 maanden aan maar doet dit ook nog niet. Ma dit zal hoop ik ook nog wel komen. Wa t het kan toch ook pas na een naar ofzo ?

Comment

mijn mening is dat dat netzoals bij kinderen verschillent is per papegaai..
                yo maakte bijna nooit geluidjes..
                pas na een jaar begonnen de geluidjes te komen,
                en nu is hij al ouder dan anderhalf en komen de woorden, lekker poepen, poeperdje poes..
                en wat fluit geluidjes.. 1 fluitje lijkt op de begin melodie van the B & B hihih

en ja in het begin wou ik ook dat yo wat meer geluidjes maakte,
                maar ik was daarna allang blij dat ie gezond is, eet en geniet van de aandacht die hij krijgt
                en de dingen die hij mij laat doen, zoals lachen,.

Comment

Zoals iedereen al zegt, het verschilt per papegaai.
                  Die van mij brabbelt wel (8 maanden nu) en ik doe gewoon alsof ik er al woorden in hoor hahaha.

Je mag hem wel een keer een dag bij me brengen om hem te 'brainwashen'?
                  Zo heeft de grijze roodstaart van mijn broer in 1 dag fiet fieuwww van die van mij geleerd hahahaha.
                  Nee grapje (al mag je heus eens langskomen, mits hij getest is), geduld is het sleutelwoord met deze dieren.

Het klinkt heel cheesy, maar als ik hier zo op het forum wat dingen lees ben ik allang blij dat hij gezond is, praten komt wel (waarschijnlijk )
                  If you had an idea that would outrage the world, would you keep it to yourself?

Comment

volgens mij begon die van ons nu okk ben er beter op gaan lette. of ik verbeeld me maar wat haha.

Comment

Ik moet hem even delen
                      Al een iets ouder filmpje, kan niet zien wanneer ik hem genomen heb, maar het was nog warm buiten dus is al even geleden haha!

If you had an idea that would outrage the world, would you keep it to yourself?

Comment

Ben erg blij met Guusje!, ze is gezond, grappig en een ontzettende knuffel!

Denk idd dat ik geduld moet hebben :-)
                        ( ondanks dat ik nu op het internet veel verhalen heb gevonden over stille grijsjes )

We wachten gewoon geduldig af en wat komt dat komt en anders is het ook goed :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gemmy39 Bekijk Berichten
                          Hi

Sinds 2 weken hebben we een super leuk grijsje (Guusje ).
                          Guusje is nu 13 weken oud , erg lief , speelt en sloopt graag en heeft het volgensmij erg naar haar zin :-)

Nu lees en zie ik overal op internet dat alle grijsjes zo brabbelen? Guusje niet :-(
                          Ze fjiet alleen als ik haar roep (als antwoord) ik fluit niet en praat veel tegen haar maar geen gebrabbel of iets wat maar in die richting gaat?
                          Zou dit nog komen?
                          Ik bedoel niet het echte praten maar meer geluidjes en brabbelen .

Gemmy
                          ik heb een grijze roodstaart van nu 23 weken.hoesten is die als eerste na gaan doen je lach je rot.praten doe die ook al hij zegt lekker hij roept zijn naam paco hij zegt hallo en nog wat kleine woordjes maar dat deed hij al vrij snel.ik denk wel dat het per papegaai verschillend is,

Comment

hoi hoi.
                            tuurlijk lees je dat overal en het is ook erg leuk.,
                            maar netzoals kinderen zijn papegaaien ook erg verschillent..
                            de 1 wordt een egte prater, de ander brabbelt wat en sommige fluiten alleen,
                            yo ging pas na een jaar praten..

geduld is een schone zaak hihihi

Comment

Onze James is pas 3 maanden en hij begint al aardig te brabbelen. We verstaan er wel niks van.....
                              Of misschien is hij wel anderstalig?
                              We zijn allen benieuwd wat zijn eerste verstaanbaar woordje zal zijn.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X