Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jong of herplaatsen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • jong of herplaatsen?

    Wat zijn de voor- en nadelen?
    We zijn ons aan het oriƫnteren voor een grijsje en twijfelen...
    Nemen we een herplaatser die al tam is, en honden gewoon is en misschien al wat meer voorspelbaar qua gedrag of nemen we een baby die dan bij ons aan alles went maar misschien nadien een bijtertje blijkt?
    Graag jullie tips en advies.
    Ik ben huisvrouw, 4 kinderen (10 tot 18) en heb een stelletje honden.

    En ik lees hier zo veel over grijsjes die hard bijten, hoort dit er bij of zijn dit eerder uitzonderingen en zijn de meeste gewoon lief zolang ze voldoende beweging, uitdaging, speelgoed, aandacht, en ook rust... krijgen?

  • #2
    Ik heb voor mijn eerste papegaai ara voor een jonge gekozen ,maar het ligt volgens mij veel aan de opvoeding hoe ze reageren,want als mijn ara bijt dan ben ik niet bang om hem gewoon op te pakken en in zijn kooi te doen ,ook al stapt hij niet op hij gaat !!! maar veel mensen trekken dan terug en zijn bang van hun papegaai en dan begint de ellende.
    Nu ga ik volgende week een grijze halen 5 jaar dan zal ik meer geduld moeten hebben met het trauma van verandering hij heeft zijn geliefde baas moeten afgeven enz

    Groetjes

    Comment


    • #3
      We zijn in de buurt bij een herplaatser gaan kijken, maar die was heel erg aan zijn man gehecht en wou me bijten, dit durf ik niet aan ook al komt dat met tijd misschien goed. Voor een eerste papegaai misschien net te moeilijk.
      Dan een paar advertenties op gebeld, adressen nagekeken met google streetview, 2 bleken grote dierenhandels te zijn en gaven weinig info aan telefoon, met een 3e (ziet er een normaal huis uit) aan telefoon al leuk gepraat en we gaan morgen kijken. De babies zijn nu 7 weken en mogen nog daar blijven, kosten dan wel iets meer maar zijn dan wel zelfstandig. De ouders leven ook bij hen in huis en kunnen we dan ook zien, geeft misschien al een idee van het te verwachten karakter? Geeft me in elk geval wel de indruk met zorg te zijn grootgebracht, morgen kijken (en niet kopen), even nadenken en dan beslissen.
      Spannend!

      Comment


      • #4
        vergeet ook niet te vrgen of ie zijn vogels laat testen etc , vergeet ook niet om je eigen parkieten te testen, die kunnen dragers zijn zonder zelf ziek te worden.

        heehehhe waarschijnlijk overbodige info, maar ja suc6 morgen.

        Comment


        • #5
          Bedankt voor de tip!
          Ik heb op dit moment in huis alleen kanarie en zebravinkjes, in een kamervoliere. Die kunnen toch geen dragers zijn? Of wel?
          Hun oudervogels zijn getest zeiden ze aan telefoon, ik ga er morgen verder op in (zeggen is makkelijk ;-) )
          Vanaf hoe oud raden jullie aan om een baby in huis te nemen? 12 weken? Of vroeger? Mevrouw zei aan telefoon dat ze zich makkelijker hechten als je nog even zelf voert maar ze mochten ook langer blijven, nu twijfel ik wat het beste is.

          Comment


          • #6
            wij hebben onze grijze met 12 weken in huis gekregen met nog 1 pretvoeding 's avonds voor de rest geheel zelfstandig, voor de band hoef je echt niet meerdere keren zelf te pappen met alle risico's van dien.

            grijsjes zijn wel gevoelig voor eenkenningheid dus betrek het hele gezin bij de opvoeding en verzorging heheehe en dan nog is er altijd wel 1 favoriet, wij kunnen redelijk veel met haar doen, maar bij mijn man gaat ie lekker kroelen en op de rug liggen spelen etc etc en lekker het avonddutje doen en hoe veel mijn man zich ook teruggetrokken heeft mbt verzorgen en de vliegtrainingen etc hij is nr1, dus daar hebben wij maar genoegen mee te nemen hahahha

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse

            Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

            Working...
            X