Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP! Staart (en andere veren) afgebeten (niet geplukt), naar de VA?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • HELP! Staart (en andere veren) afgebeten (niet geplukt), naar de VA?

    Hallo,

    Enige tijd geleden is mijn grijsje begonnen met het langzaam afbijten van zijn staart. Uiteindelijk was hij geheel staartloos en leek hij begonnen te zijn aan veertjes rond 1 van zijn poten (dit heb ik hem echter nooit zien doen, maar het verendek is beschadigd).
    Ik heb contact gehad met Dieca en zij gaven als advies dit gedrag volledig te negeren.
    Nu kreeg ik de tip dat hij meer speeltjes nodig had om stuk te maken (hij had meer acryl speeltjes).
    Hij heeft nu verschillende speeltjes die ik regelmatig omwissel (waar dankbaar gebruik van gemaakt wordt) en ik heb een constructie in de huiskamer gemaakt zodat hij meer bewegingsruimte heeft.
    Het leek gestopt te zijn.

    Nu ben ik overgestapt op ander voer (van Nutri Berries naar NutriBird p15) en dit eet hij prima.
    In de avond krijgt hij nog wel Nutri Berries omdat ik nog een halve kilo heb staan.
    Maar nu lijkt het dat hij sindsdien weer begonnen is met het afbijten van grijze veertjes, ik lijk er steeds meer te vinden.

    Kan dit komen door het overstappen van voer? Zo ja, wat moet ik hier dan aan doen?
    Ik ben veel weg (werk), maar dit is altijd al zo geweest. Als ik meerder dagen achtereen veel weg ben dan breng ik hem naar mijn broer.
    Hij is vrolijk, druk, speelt veel, eet goed (goed op gewicht), fluit en brabbelt veel. Ik douche hem 3 of 4 keer in de week.

    Binnenkort (over een paar maanden) krijgt hij er een maatje bij, misschien helpt dat voor wanneer ik weg ben (nee dat is natuurlijk niet de reden dat er een tweede papegaai bij komt )

    Is het aan te raden om naar een vogel arts te gaan om hem na te laten kijken? (Zo ja, waar vind ik de namen van goede artsen in de omgeving van Utrecht?)
    Hij krabt niet veel, heeft geen rare schilfers oid.

    Wat raden jullie aan?

    Bedankt!!
    Last edited by Ace; 03-02-13, 15:03.
    If you had an idea that would outrage the world, would you keep it to yourself?

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
X