Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

raar gedrag?? wie herkent dit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • raar gedrag?? wie herkent dit?

    hallo papegaaienliefhebbers..

    Ik heb sinds ongeveer 2 jaar 2 grijsjes..
    deze zitten in een grote voliere en hebben ze zelf de keuze om naar binnen te gaan in hun binnen/nachtverblijf in de geisoleerde en (swinters) verwarmde schuur.
    de vogels zijn beide zeer tam, en ik haal ze ook regelmatig uit hun hok.
    nou viel mij op dat een van de vogels, zodra ik hem eruit haal aan zijn borstveren begint te trekken, dit doet hij sinds een 4 maanden ongeveer, ik zie het alleen als ik hem er dus uit haal, verder zit hij netjes in de veren, geen kale plekker of dergelijk.
    wel viel mij ook op dat hij zijn (vliegveren zeg ik maar even) (de buitenste donkere en langste veren/pennen aan de vleugel) zelf heeft afgebeten waardoor hij dus niet meer kan vliegen.
    ik ga er vanuit dat hij dit zelf heeft gedaan, omdat het er nogal geraveld uit ziet, ik neem aan dat dit er bij een rui niet zo uit ziet, het is wel aan beide kanten.

    de vogels eten en drinken verder prima, ze verzorgen hun verenpak, fluiten en praten en spelen, slapen en zitten ook gewoon op een poot etc.

    de grijsjes worden gevoed met zupreem fruitblend, en uiteraard krijgen de vogels vers fruit, af en toe wat zonnepitjes of nootjes. (palmnoten doen ze niks mee)

    vriendelijk bedankt...


    groetjes

  • #2
    Zo te horen maakt hij inderdaad zelf zijn veren kapot. Wel goed hoe je voor ze zorgt! Volgens mij komen ze niks te kort.
    Joris laat dat gedrag ook wel eens zien. Ik heb het idee dat dit dan komt door spanning. Als ik met hem train en hem net wat meer vraag dan hij blijkbaar lijkt aan te kunnen, gaat hij dat ook doen.
    Het is vind ik altijd erg lastig om erachter te komen wat het is wat ze triggert. Hopelijk heeft iemand anders nog een geniale tip. Die lees ik dan graag mee! Met Joris gaat het meestal super, maar met periodes plukt hij ook terwijl er dan niet in mijn ogen iets in de situatie of voeding veranderd. Dus ik lees vol verwachting mee!

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse

    Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

    Working...
    X