Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips voor een beginneling ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips voor een beginneling ???

    Hallo forumgenoten,

    Zoals jullie misschien wel gelezen hebben in 'even voorstellen', is Cobus de grijze roodstaartpapegaai op 30 april bij mij komen wonen.
    Cobus is nu voor de derde keer herplaatst en is wonderwel toch een hele lieve vogel. Maar.... na een flinke hap in mijn vinger tijdens het koppie krauwen en een foute reactie van mij daarop lijkt de verhouding tussen mij en Cobus veranderd. Ik wil hem heel graag weer over zijn kopje aaien (wat hij zo lekker vindt), maar ik merk dat ik steeds weer aarzel. Deze aarzeling merkt Cobus natuurlijk dekselsgoed op en maakt daar gretig gebruik van. Hij begint al te happen zodra ik hem wil aanhalen.
    Ik weet waar mijn fout ligt, maar ik heb de schrik er goed in zitten. Hoe overwin ik mijn onzekerheid en hoe pak ik dit aan? Moet ik Cobus maar niet meer proberen te aaien tot ik me weer zeker genoeg voel om het aan te durven? Ik ben namelijk bang dat ik hetzelfde reageer als toen (hand terugtrekken) waardoor ik er een patroon van maak... Is het zielig om geen fysiek contact meer te hebben voor een tijdje met mijn gaai? Ik wil het zo graag goed doen voor hem! Wie heeft er tips voor deze onzekere beginneling?
    IMAG0478.jpg

    Suus
    Groetjes,
    Suus

    Cobus & Daisy

  • #2
    sommige vogels zijn erg fel in de kooi en soms ook op de kooi.
    ik heb een grijze die dat ook is en kan er da niks mee.
    je kan de vogel op een opstap stok dan bij je nemen en kijken als hij bij je zit of het dan beter gaat.
    hier werkt dat goed.
    als hij niet op de stok wil kan je he eventueel met oven handschoenen proberen,daar zal hij in gaan bijten maar zodra hij bij je is en de handschoenen zijn weg wordt hij weer rustig en kan je aan de slag.
    hier werkt het dus het is het proberen waard toch.

    Comment


    • #3
      bedankt voor je reactie Milaja!

      Cobus is heel bang voor een opstapstok vertelde zijn vorige baasje. Het commando 'stap op' kent hij dan ook helemaal niet. Cobus stapt wel op eigen initiatief op mijn arm als hij door de kamer is gevlogen en ergens terecht is gekomen waar hij het niet zo vertrouwd (de keuken bijvoorbeeld). Dit is natuurlijk al wel een beginnetje ... ;-)
      De ovenhandschoen vind ik een goed idee! Dat ga ik proberen! Bedankt voor de tip!!!
      Groetjes,
      Suus

      Cobus & Daisy

      Comment


      • #4
        ze vinden de handschoen ook eng maar ze kunnen erin bijten totdat ze bij wijze van spreken neer vallen.
        als hij op je arm stapt is het ook goed,ga als hij bij je zit even met hem zitten en kijk dan hoe het gaat en even lekker kletsen.
        daarna zet je hem weer terug op zijn plek.
        die van mij is in een kooi erg fel,tegenover alles.
        nu heb ik een klimboom gemaakt.
        vindt ze heel mooi maar bij toch nog als ze in haar ring zit zit.
        maar nu kan ik haar er veel makkelijker af halen met een oven handschoen en als ze bij me zit gaat het wel goed.
        ik gebruik de handschoen ook als ik wat moet doen,bijvoorbeeld het eten of water verschonen.
        dan bijt ze lekker in de handschoen en met mijn andere hand kan ik dan wat doen.

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse

        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

        Working...
        X