Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

clicker training en partnergedrag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • clicker training en partnergedrag

    Ik heb even een vraagje w.b. clickertraining en partnergedrag. Ik ben mij ervan bewust, dat wanneer ik teveel aandacht geef aan Mabel ze partnergedrag gaat vertonen, en dan vervelend gedrag gaat vertonen aan de rest van het gezin ( =partner en 4 kinderen, puberleeftijd).
    Vorige week ben ik begonnen haar de clicker aan te leren, targestick aangeleerd en nu bezig om m.b.v target wat dingetjes aan te leren. Zo gauw we even bezig zijn, gaat ze dan ook al snel weer partnergedrag vertonen; vleugels laten hangen en kuchgeluidjes maken. Ik weet dat zo gauw ze dat gaat doen ze ook snel opstandig wordt en wil dat gedrag sowieso niet van haar hebben. Maar vindt het vreemd dit gedrag met clicker training + targetstick te zien, ik raak haar niet aan. Maar blijkbaar toch genoeg trigger om dit gedrag te vertonen? Op het moment dat ik dit zag heb ik de oefening afgerond en gestopt omdat ik bang ben dat ze de link gaat leggen dat ik haar beloon voor het gedrag i.p.v. de oefening. Iemand een idee waar ik de fout in ga of tips?

  • #2
    koko toont ook partner gedrag naar mij toe.
    ookal raak ik hem niet aan, en geef ik hem geen aandacht.

    Comment


    • #3
      Coco doet dat bij mij ook, vooral als hij enorm veel zin heeft in training (als het enkele dagen geleden is ofzo). Hij is gewoon blij, en wil dat delen met zijn partner (ik dus). Wat ik dan doe is hem terug op zijn kot zetten, hem 5 à 10 minuten negeren, om hem dan terug te nemen, en terug te trainen. Doe dat een paar keer, en hij snapt het hoor. hij stopt er wel mee . vroeger nam ik hem terug, en herbegon hij, nu herbegint ie zeker niet meer . hij beseft dat er anders niets meer van de training in huis komt...

      Comment


      • #4
        Misschien moet ik is een keer de knuppel in het hoenderhok gooien...

        wat is toch dat probleem met "partnergedrag" ?
        als je naar gaaien in het wild kijkt vertonen zij zogenaamd partnergedrag naar meerdere gaaien in hun groep, het is dus gewoon een manier om affectie te tonen.
        daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je je maar onder moet laten spugen, maar ik denk wel dat wij af moeten van dat paniekerige gedoe om zo genaamd partner gedrag.

        Mocht de gaaien broedrijp worden en hormonen gaan opspelen is het een kwestie van geven en nemen vwb partnergedrag, nogmaals ik beweer niet dat je alles moet accepteren en zeker geen agressie naar andere toe, maar een beetje rekening houden met hormonen die opspelen en geven en nemen.
        in het wild word er ookafstand gehouden in de flock tijdens die periode, het duurt maar een aantal weken dan stabiliseert het zich weer tot volgend voorjaar.

        door dit hele gedoe over "partnergedrag" kan een gaai behoorlijk in verwarring raken, en de eigenaar ook.
        Mensen willen een goede band met hun gaai, maar ook weer niet te goed.
        ik denk dat als je een goede band met je gaai wilt je bepaalde aspecten van partner gedrag moet accepteren, beter te extreem bezitterig gedrag intomen en de gaai de gaai laten met zijn gedrag, tenslotte is dit toch ook wat ons zo aantrekt in gaaien ?

        vaak komt dit ook alleen voor bij gaaien die alleen gehouden worden in de huiskamer, zijn er meerdere vogels in huis is dit gedrag veel minder, maar dan is ook de band tussen eigenaar en vogels heel anders.

        ik weet dat bijvoorbeeld in de USA heel anders tegen "partnergedrag" aan gekeken word, op een wat mij betreft veel natuurlijke manier, misschien moeten wij het hier ook is anders bekijken en benaderen ?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door route Bekijk Berichten
          Misschien moet ik is een keer de knuppel in het hoenderhok gooien...

          wat is toch dat probleem met "partnergedrag" ?
          als je naar gaaien in het wild kijkt vertonen zij zogenaamd partnergedrag naar meerdere gaaien in hun groep, het is dus gewoon een manier om affectie te tonen.
          daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je je maar onder moet laten spugen, maar ik denk wel dat wij af moeten van dat paniekerige gedoe om zo genaamd partner gedrag.

          Mocht de gaaien broedrijp worden en hormonen gaan opspelen is het een kwestie van geven en nemen vwb partnergedrag, nogmaals ik beweer niet dat je alles moet accepteren en zeker geen agressie naar andere toe, maar een beetje rekening houden met hormonen die opspelen en geven en nemen.
          in het wild word er ookafstand gehouden in de flock tijdens die periode, het duurt maar een aantal weken dan stabiliseert het zich weer tot volgend voorjaar.

          door dit hele gedoe over "partnergedrag" kan een gaai behoorlijk in verwarring raken, en de eigenaar ook.
          Mensen willen een goede band met hun gaai, maar ook weer niet te goed.
          ik denk dat als je een goede band met je gaai wilt je bepaalde aspecten van partner gedrag moet accepteren, beter te extreem bezitterig gedrag intomen en de gaai de gaai laten met zijn gedrag, tenslotte is dit toch ook wat ons zo aantrekt in gaaien ?

          vaak komt dit ook alleen voor bij gaaien die alleen gehouden worden in de huiskamer, zijn er meerdere vogels in huis is dit gedrag veel minder, maar dan is ook de band tussen eigenaar en vogels heel anders.

          ik weet dat bijvoorbeeld in de USA heel anders tegen "partnergedrag" aan gekeken word, op een wat mij betreft veel natuurlijke manier, misschien moeten wij het hier ook is anders bekijken en benaderen ?

          Hoi
          ik ben pas 3 en halve week in bezit van een rose kakatoe en maak me door alles wat je leest ook gelijk zorgen over partnergedrag ? Fijn om ook is anders te lezen , kan je een beetje uitleggen hoe ze der dan in de USA mee omgaan ?
          Mijn bibi heeft vorige week kopjes gegeven en toen overgeven in de auto volgens mij gewoon wagenziek ? Ze is ook pas 14 weken oud
          gr KimmyKimmy

          Comment


          • #6
            Mijn gaai heeft ook dat partnergedrag. Ik vind daar niets mis mee, hij vind me gewoon aardig dus moet ik hem daarvoor dan straffen. Mooi niet! Hij is alleen, dus ik vind het normaal dat hij naar mij toetrekt.
            We blijven samen lekker doorknuffelen!
            Beter een gelukkige gaai dan een kaalgeplukte eenzame gestresste gaai.
            Koko en Duckie

            Comment


            • #7
              vind straffen ook onzin, wij leiden de vogels even af mochten ze het gedrag vertonen en het is dan ook gelijk over, zij blij wij blij

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse

              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

              Working...
              X