Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trainen oudere papegaai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Trainen oudere papegaai

    Hoi allen,

    Wat honden betreft heb ik veel ervaring met clickertraining/positieve training, wat papegaaien betreft niet. Nu hebben we sinds kort Jacco in huis, supertam, lief, gezellig enz. Ik wil graag met hem aan de slag, maar wil het ook goed doen.
    dus hier wat vragen.
    • het aanleren van de clicker, kan dat op dezelfde manier als bij de hond? Click-beloon, click, beloon enz. Tot je naar stap 2 gaat, eenvoudig gedrag, bv iets aanraken bekrachtigen met click-beloon?
    • wat gebruik je makkelijk als beloning? Bij de hond is het hap-slik-weg belonen, maar als ik Jacco wat dan ook geef zie ik dat er niks is tot nu toe wat ie in 1 keer opsmikkelt. Zijn er hap-snap snoepjes voor papegaaien?
    • zijn er leden met tips/ervaringen over het trainen van oudere papegaaien?


    alvast bedankt voor jullie input!

    groetjes van Karin

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door tobyke Bekijk Berichten
    Hoi allen,

    Wat honden betreft heb ik veel ervaring met clickertraining/positieve training, wat papegaaien betreft niet. Nu hebben we sinds kort Jacco in huis, supertam, lief, gezellig enz. Ik wil graag met hem aan de slag, maar wil het ook goed doen.
    dus hier wat vragen.
    • het aanleren van de clicker, kan dat op dezelfde manier als bij de hond? Click-beloon, click, beloon enz. Tot je naar stap 2 gaat, eenvoudig gedrag, bv iets aanraken bekrachtigen met click-beloon?
    • wat gebruik je makkelijk als beloning? Bij de hond is het hap-slik-weg belonen, maar als ik Jacco wat dan ook geef zie ik dat er niks is tot nu toe wat ie in 1 keer opsmikkelt. Zijn er hap-snap snoepjes voor papegaaien?
    • zijn er leden met tips/ervaringen over het trainen van oudere papegaaien?


    alvast bedankt voor jullie input!

    groetjes van Karin
    Jammer dat niemand tips heeft. Gelukkig maakt het niet zoveel uit, Jakko vermaakt zich uitstekend bij ons, we komen er wel.

    Comment


    • #3
      Hoi!

      Jammer dat er niemand heeft gereageerd op je bericht. Ikzelf ben niet echt ervaren met vogels. Wel fijn dat je een lieve, tamme en vriendelijke vogel getroffen hebt. Je leest zoveel horrorverhalen op internet....

      Wat ik heb gelezen hier en daar op sites denk ik dat je inderdaad wat jij zegt hetzelfde kan doen als bij een hond. Click-beloon. Misschien met een klein stukje walnoot? Dat vindt onze Kiki in ieder geval heel lekker (Kiki is een witkuif kaketoe).

      Groetjes en veel succes!
      Sietske

      Comment


      • #4
        Ik weet niet of je er intussen al wat meer weet over clickertraining bij je papegaai.maar wij gebruiken het idd ook voor ons bbtje. We zijn begonnen met cick-beloon tot ze de link gingleggen met als we clicken er iets lekkers volgt. En nu intussen kan ze zwaaien opcommando,draaien,schudden,op en afstappen natuurlijk, kusjes geven en op commando naar je toe komen! Wij hebben in iedergeval een gede ervaring met clickertraining! Werkt perfect!

        Groetjes peter

        Comment


        • #5
          beloning / trainen

          http://www.koppiekrauw.com/Trainen/trainen-beloning.htm
          hier al gekeken ??

          Comment


          • #6
            wij hebben twee gaaien de ene belonen we met pijnboompitjes en de ander met kleine stukjes druif het is maar net wat waar ze het meest gek op zijn, de beloninkjes moeten wel snel op gegeten kunnen worden ivm de aandacht voor het te leren trucje/commando

            Comment


            • #7
              Kijk eens hier: http://een-01.nl/clicker-en-target-t...ij-papegaaien/

              Volgens mij worden al je vragen daar beantwoordt.

              Comment


              • #8
                ik doe het ondertussen ook al een klein jaartje met Coco, en hij is er zot op. ik ben ook gestart als hij al een jaar of 15 was, en nu doet hij niets liever. ik kom met de zitstok af waar ik hem op train, en hij begint spontaan te dansen op zijn kot van vreugde.
                ondertussen kan hij al heel wat : high five (pootje in de lucht, kan het zowel links als rechts), wings up, ja, nee, draai volledig (om de as), hello (geft hij een "hand-pootje"), "pak" en "geef" de dop. de trucks komen allemaal van koppie krauwl, echt een goede site om je op weg te helpen.
                deze week zijn we begonnen met spraaktraining (hij is nogal een geluidjes vogel, en ik had graag wat meer spraak gehad, als hij zou willen ). Ik ben overgelukkig: vandaag lukte het voor het eerst... ik zeg poes en hij zegt "miauw, miauw". goed 3 dagen op gewerkt. niet slecht voor een oude gaai hé

                veel succes met jouw training, en laat maar weten wat ervan gekomen is

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse

                Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                Working...
                X