Hallo allemaal,ik zal mijzelf even voorstellen.ik ben Jos en heb sinds zondag een grijze roodstaart van 1jaar oud.nadat ik hem heb opgehaald en keurig volgens "voorschrift"heb behandeld is hij na 3dagen voorbeeldig gedrag ineens enorm bijterig tot diep in mijn vlees.helaas is het niet terugtrekken van je hand er niet meer bij aangezien geen mens die pijn volhoud.hij laat simpelweg niet meer los als hij gebeten heeft met spoedpostbezoek als gevolg. Wat nu te doen?
X
-
hallo,Rio zit eigenlijk de gehele dag uit zijn kooi op een schommel voor het raam.hij heeft het verder heel erg naar zijn zin aangezien hij de hele dag brabbelt en mooi fluit. Als hij bijt dan negeer ik hem 5minuten en probeer het dan opnieuw.ik benader hem dan vrolijk met lieve woordjes en vervolgens is het eerste wat hij doet extreem uithalen met zijn snavel. Zoals waarschijnlijk meer mensen ben ik nu redelijk angstig geworden en durf nu niet meer zo goed. Ook met een opstapstok heeft hij door dat niet de stok maar de hand het gedeelte is waar hij moet bijten.al houd ik de stok omhoog dan is het voor hem een koud kunstje om mijn hand te benaderen en tot bloedend aan toe te bijten. Weet het echt ff niet meer,hier had ik ff geen rekening mee gehouden. Heb hem nu overigens pas een week......het niet reageren als hij bijt is denk pas van toepassing in een speelse beet,dit is gewoon niet uit te houden aangezien hij niet loslaat bij het bijten.
Comment
-
Juist door hem van z'n plek af te halen en in een kale kooi weg te zetten leert hij dat bijten ongewenst is. Belangrijk is dat de straf kooi uit het zicht staat en geen eten of speelgoed heeft.
Pak Rio desnoods met een handschoen hij heeft nu door dat bijten betekend dat hij zijn zin krijgt en dit is niet de bedoeling. Jij bent en blijft de baas. Het zal moeilijk zijn om dit vol te houdenMinni Micky Kimo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josroodstaart Bekijk BerichtenHallo allemaal,ik zal mijzelf even voorstellen.ik ben Jos en heb sinds zondag een grijze roodstaart van 1jaar oud.nadat ik hem heb opgehaald en keurig volgens "voorschrift"heb behandeld is hij na 3dagen voorbeeldig gedrag ineens enorm bijterig tot diep in mijn vlees.helaas is het niet terugtrekken van je hand er niet meer bij aangezien geen mens die pijn volhoud.hij laat simpelweg niet meer los als hij gebeten heeft met spoedpostbezoek als gevolg. Wat nu te doen?
Dit bijtgedrag lijkt mij gezien vanuit jouw verhaal er al eerder in te zitten, wat weet je van deze grijze roodstaart, wat is in zijn korte leventje allemaal gebeurt, ben je de 2e eigenaar en heb je contact met de vorige eigenaar, dat hij de 1e drie dagen zich voorbeeldig gedroeg heeft alles te maken met gewenning en aanpassen.
Grijze roodstaarten hebben in het algemeen meer tijd nodig om te wennen, wil niet teveel in een keer maar pak het rustig aan, dit wil zeggen dat jullie opnieuw een vertrouwensband moeten opbouwen, gebruik in het begin een paar stevige handschoenen, als hij/zij bijt zeg resoluut nee en zet weg langer dan 5 min. heeft geen zin en negeer hem/haar volledig, op een gegeven moment gaat het lampje branden dat bijten niet het gewenste gedrag oplevert en beloon alleen het gewenste gedrag.
Begin simpel eerst leren opstappen desnoods met een opstapstok met handschoen! ga bij de kooi zitten en observeer en leer zijn lichaamstaal kennen. Zoek uit wat zijn favoriete eten is en beloon hiermee, stap voor stap dit kost tijd en inzet, denk eraan jullie beide de tijd te geven.
Mvg. JuliaBrave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>
Comment
-
hallo ik zag verlaats een filmpje dat hier over ging
het had ook voornamelijk mee te maken met respect voor de vogel
zoals al vermeld is vertrouwensband kweken
ik zal even kijken of ik het filmpje kan vinden en plaats het
kan het filmpje niet vinden zo snel
kijk ook eens naar www.birdstricks.com
het gaat om: ''aflevering 12'' don't bite the hand that feeds you
is van dave womach jamie womach en chet womach
succes
Comment
-
-
Ben ook wel erg benieuwd!
jammer dat je overigens een credit card moet hebben om die dvd's te kunnen bestellen van Birdtricks.com, had ze best graag willen hebben.Soms gaat het net even anders dan je zou willen..
Dus een andere sitenaam maar wel dezelfde dame
http://www.christinapriesman.nl
Comment
Comment