Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag om raad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Vraag om raad

    Ik heb een grijze roodstaart van 15 weken, schat van een vogel,wij hebben 2 kooien aangeschaft,een zeer grote op het privé en een wat praktische op wieltjes voor in de zaak,
    In de zaak gaat alles prima,maar opt prive gaat ze zeer dikwijls in een hoek van de kooi op het rooster altijd met haar poot wrijven....een soort van veegbeweging,kan dit redelijk lang volhouden,dan halen we haar eruit,geen vuiltje meer aan de lucht,zetten haar er weer in,en hopla...begint ze terug,waarom doet ze dit of hoe moeten we reageren,aandacht of negeren
    dank u bij voorbaat
    alle raad is welkom
    wil ook geen negatief gedrag aanleren

  • #2
    Ik herken het gedrag niet dus kan je geen raad geven. Hopelijk zijn er mensen die je wel wat tips kunnen geven.
    Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
    http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

    Comment


    • #3
      Hoi, ik herken dit gedrag heel erg. Mijn grijsje deed dat vroeger ook heel vaak. Mij is gezegd door een gedragsdeskundige dat ze dit voornamelijk doen uit het instinct. Gewoon negeren en doen alsof er niks aan de hand is. Je moet je papegaai dan geen extra aandacht geven. Is mijn mening. Dus het is niks ergs, groetjes Zoe

      Comment


      • #4
        Mijn grijsje doet dit ook...mij is ook verteld dat dit het instinct is.
        Toch denk ik dat het een soort van aandacht is.
        ik zou het negeren.

        Comment


        • #5
          ons grijsje deed dit ook, ook ongeveer met 15 weken, ging vanzelf weer over. Wat denk ik wel heel belangrijk is dat elk gedrag wat jij niet prettig vindt, gewoon negeert, grijsjes zijn zeer intelligent en ook zeer manipulatief, leggen snel de link met actie reactie.

          Comment


          • #6
            Dank u

            Ik had al zo een vermoeden .
            wij hebben een redelijk drukke zaak en madam krijgt superveel aandacht....
            dan boven wat minder...
            dacht het al ,gisteren zat ik met mijn ene hand aan t eten en de andere mijn gaai
            geen werk zo
            maar aangezien ze niet gewiekt is durf ik ze niet op standaard te zetten
            het is een verwend dametje
            groeten tweggy uit belgie

            Comment


            • #7
              Ja herkenbaar! Als je het hebt over het met de poot schaven in de hoek van de kooi! Onze bb deed dit ook! Webben er niet te veel aandavht aan besteed en nu doetze het niet of nauweliijks nog! Alleen alszehet er totaaaal niet meeeens is als ze in haar kooi moet! MAar het komt nog nauwelijks voor

              Comment


              • #8
                Zover ik weet graven en spitten grijsjes erg graag.Het rooster gebruik ik al jaren niet meer,hij vind het heerlijk om door de beukensnippers te spitten,kan het soms zijn dat jou grijsje daarom die spitbeweging op het rooster maakt.
                Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

                Annemoon
                en Magnum

                Comment


                • #9
                  Wij herkennen het ook. Onze 3 jaar ouden grijze doet het nog wel eens maar dan zit ze op een stok met de neus in de hoek van een kooi en veegt dan in het luchtledige. Denk dat ik het gedrag teveel bevestigt heb....
                  Groet Sam,

                  Comment


                  • #10
                    Ook hier erg bekend, ondertussen is ons grijsje ook bijna 16 weken.
                    Ze heeft het eigenlijk al vanaf dat ze nog in de bak zat.... het is een typisch graaf/spit gedrag, ofwel een roep om uit de kooi/bak te kunnen.

                    Bij ons duwde ze vaak ook nog met der snavel in de hoek van de kooi of bak en begon dan als een idioot alles weg te spitten... leuk om even aan te zien, maar erg verkeerd gedrag..

                    Simpel negeren werkt het beste, wij haalde ze dan ook er pas weer uit wanneer ze weer gekalmeerd was, nu met bijna 16 weken doet ze het eigenlijk niet meer, wellicht komt dit ook doordat ze meerendeel van de tijd op een stok zit in plaats van op de grond zoals in haar bak...

                    Comment


                    • #11
                      Meeco spit ook graag op de bodem tussen de beukensnippers, soms net een jonge hond...
                      Tijdens dat vegen en graaien met die poten. .lijkt t alsof ie praat tegen de beukensnippers..houd ook zijn koppie
                      een beetje schijn...grappig om te zien..
                      Hij wil soms proberen echt aandacht op te eisen en veegt dan zo uitbundig
                      dat er een hoop snippers uit de kooi lanseren ook maakt ie dan een
                      scherp geluid daarbij...ik reageer dan niet want dan word t nog erger...
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Rooster weggehaald.

                        Ik heb geprobeerd met het rooster weg te halen,
                        Amai,meer dan een uur de snippers uit de kooi,erg heftig,toen er bijna niks meer uitkwam deed mevrouw het in haar eetbak, heb geen aandacht geschonken en heb dan gewoon een doek over kooi geworpen en heb madam niet meer gehoord.normaal leg ik geen doek over kooi, de kweker zei dat dit niet mocht..maar lees dit toch soms,
                        slapen jullie gaaitjes onder een laken ofzo over de kooi ?

                        Comment


                        • #13
                          Schuifen met hun poten is gewoon nest gedrag niks aan doen
                          Zeker niet het rek weg halen krijgt hij zen zin en het kan ook nog zijn dat die dadelijk in voerbak gaat zitten
                          Schuifen

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door tweggy Bekijk Berichten
                            Ik heb geprobeerd met het rooster weg te halen,
                            Amai,meer dan een uur de snippers uit de kooi,erg heftig,toen er bijna niks meer uitkwam deed mevrouw het in haar eetbak, heb geen aandacht geschonken en heb dan gewoon een doek over kooi geworpen en heb madam niet meer gehoord.normaal leg ik geen doek over kooi, de kweker zei dat dit niet mocht..maar lees dit toch soms,
                            slapen jullie gaaitjes onder een laken ofzo over de kooi ?

                            Wij gebruiken een extra grote badhanddoek om de kooi, lekker donker, ik hoef maar de handdoek te pakken en ze duiken hun tentje in, wat het scharrelen betreft met de beukensnippers, wij hebben destijds het advies gekregen hun niet meer bij de snippers te laten, wat ze dus vol overgave deden, net als bij jou alles der uit, sindsdien gebruiken we altijd het rooster, ze mogen er vaak uit, dus het is niet zielig. De hoofdreden dat wij het rooster gebruiken is, dat ondanks je elke dag de etensresten en poepjes verwijderd, zelfs meerdere keren per dag er toch resten achterblijven en fijnstof, dit is niet goed voor hun luchtwegen/zakken, ook bestaat er kans op schimmelvorming en bacteriegroei. Verder kan het scharrelen en spitten hun instinct/nestdrang bevorderen. Ik geef ze verse wilgentakken om hun slooplust te bevredigen. En zoals je zelf al hebt ervaren heb je kans dat ze dit ook met hun voerbak gaan doen, mijn advies rooster gebruiken en het gedrag volledig negeren, kost even tijd en geduld, maar dan ben je er ook na een tijd van af.

                            Mvg. Julia
                            Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                            Comment

                            Ads onder in topics

                            Collapse

                            Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                            Working...
                            X