Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

training - voetbal en kleuren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • training - voetbal en kleuren

    Hoi

    heeft er iemand ervaring in het trainen van zijn gaaitjes? De mijne kan al een heel aantal dingen (high five, hello, wings up, draai, ja, nee, pak de dop,...), maar ik zou wat verder willen gaan. de volgende 2 dingenz ou ik graag aanleren, maar ik weet niet onmiddelijk hoe. iemand een idee?

    1/ hij kan al een dop oprapen, en in mijn hand geven. nu zou ik willen dat hij verschillende doppen voorgeschoteld krijgt, en de juiste KLEUR eruit haalt... hoe leer ik kleuren aan?

    2/ ik heb een kattenballetje gekocht, en wil met hem voetballen. lijkt me leuk (ik rol het balletje naar hem, hij brengt het terug, of "klopt" ertegen met zijn bek ofzo). maar ook hier heb ik niet onmiddelijk een idee hoe ik dit best aanleer. momenteel is hij nog heel terughoudend van het balletje, dus eerst moet ik daarop werken...

    3/ als er mensen zijn met andere ideetjes: laat maar horen

  • #2
    sorry ik kan je daar niet bij helpen

    misschien iemand anders???

    Comment


    • #3
      HOi
      ik heb der geen ervaring mee maar zou zelf constant de doppen laten zien en dan de kleur erbij zeggen en misschien ook met ander dingen ik vertel de mijne altijd hoe iets heet en wat voor kleur het is
      Gr Kim

      Comment


      • #4
        O en misschien kan je het balletje eerst in ze kooi hangen aan een touwtje zodat hij der mee kan gaan spelen en het als iets leuks ziet die van mij vind dat prachtig

        Comment


        • #5
          Wij maken gebruik van hun nooit aflatende nieuwsgierigheid, we doen heel enthousiast en het resultaat is hoe langer wij hun van het begeerde object weg houden, hoe gemotiveerder hun worden om het te hebben en het na te doen, wat de kleuren betreft, met 1 keur beginnen en de kleur steeds benoemen en belonen.

          Mvg. Julia
          Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

          Comment


          • #6
            thx voor de reacties!

            Ondertussen heb ik al een partijtje voetbal kunnen spelen . hij is er heel rap mee weg. eerst heb ik hem wat laten wennen aan het balletje:
            • eerst wat in de buurt houden, en terwijl andere dingen vragen,
            • dan het balletje laten vastpakken in zijn pootje,
            • 3e stap: balletje in de bek pakken
            • en de laatste stap: ons alle 2 op de grond zetten, en spelen .


            wat ik nu dus doe: we zitten met 2 op de grond (Coco en ik) en dan rol ik het balletje naar zijn pootjes toe. hij buigt dan zijn koppie naar het balletje en raakt het met zijn bek aan, zodat het de andere kant oprolt . het is echt de max

            Voor de kleuren ga ik het doen zoals althea61 aanraad: kleuren steds opnieuw benoemen en belonen. Hopelijk vindt hij dat ook leuk ...

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse

            Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

            Working...
            X