Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jeuk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeuk

    Hallo , onze Bucks is nou al echt een paar maanden flink veren aan het verliezen en ik dacht dus slijk aan de rui . Nou paar maanden verder verliest ze nog steeds heel wat veren en heeft heel erg jeuk ook nog is . Bijvoorbeeld dat ze op ze kop gaat hangen om haar veren helemaal als een malle goed gaat leggen en helemaal gek word van de jeuk. Wat denken jullie daarover ?
    Gr kenn en Bucks

  • #2
    hoevaak ga je douchen met je grijsje? spuit je der vaak nat etc?

    Comment


    • #3
      Ze is toch wel vAak onder de douche zeker 2 à 3 keer per week wel . Wil ook een plant
      enspuitje kopen zodat ik er ook op een andere manier nat maak . Maar is het normaal dat ruiperiodes zolang duren dan want las wel dat het het Lee jaar kan duren of ineens een hele korte periode ?
      Ik hoop dat je kan helpen.
      gr kenn

      Comment


      • #4
        Ik weet wel van ons bbtje dat ze nu ook al 2 maanden in de rui is. En ze ook af en toe als een malle aan het poetsen is. Maar een jaar is idd wel heel lang! Ik zou ook verder niet weten of dit normaal is (sorry).

        Comment


        • #5
          Als het echt rui is alleen, dan zou jr ruihulp kunnen proberen. Kijk eens goed naar de huid of je daar iets anders aan ziet. En anders toch eens een VA bellen voor advies. Ik denk niet dat er meteen iets vervelends aan de hand is, maar misschien is er wel een simpel iets wat Bucks kan helpen.

          Sent from my LT26i using Tapatalk 4 Beta

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Peter90 Bekijk Berichten
            Ik weet wel van ons bbtje dat ze nu ook al 2 maanden in de rui is. En ze ook af en toe als een malle aan het poetsen is. Maar een jaar is idd wel heel lang! Ik zou ook verder niet weten of dit normaal is (sorry).
            Nou met een jaar bedoel ik over het hele jaar de veren verliezen, want sommige gaaiachtigen hebben het 6 weken heel erg in plaats van over een heel jaar verdeeld . Ik vond het zo sneu vior haar namelijk dat se zo'n jeuk heeft , maar als iemand iets weet hoot ik het graag! Thanks voor het reageren! Top

            Comment


            • #7
              Kiwi en Pluk ruien ook het hele jaar door. Op het forum heb ik ergens gelezen dat je water met aloë vera kan mengen en dat zou dan de jeuk verzachten.
              Kiwi & Pip Nappie & Loki
              ~ Rip Pluk ~

              Comment


              • #8
                Als je hard water hebt dan heeft vaker douchen/baden een tegenovergesteld effect. Veel kalk in het water droogt de huid uit bij zowel mens als dier.
                Tracht ontkalkt water te gebruiken en je kan eveneens glycerine bij in het water doen (vrij te koop bij apotheek en/of drogist).
                Glycerine werkt vochtinbrengend en het maakt hun veren zacht.
                Een soeplepel in een anderhalve liter lauw water.
                Disclaimer: Het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en hoeft niet te stroken met andermans mening.

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse

                Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                Working...
                X