Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help mijn grijsje begint te plukken!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• help mijn grijsje begint te plukken!!

help mijn grijsje is sinds een paar dagen beginnen plukken aan haar poten, ze zijn nu al tot tegen haar lichaam ontpluimd
    er is nog niets verandert in haar omgeving en haar voeding is ook hetzelfde. zou dit misschien jeuk zijn ofzo?
    wat kan ik hier aan doen en wat zou de oorzaak hier van zijn?

Krijgt ze regelmatig een bad? Anders even de pootjes extra sproeien.

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 4 Beta

Comment

eigenlijk krijgt ze bijna nooit een bad want als ik haar nat spuit krijst ze de hele straat bijeen dus ik geeft haar enkel een bad als het heel warm is of als er te veel stof is.

Comment

Heb je al verschillende dingen geprobeerd? Joris (mijn grijze) houdt ook niet van badderen. Dus maak ik er met de plantenspuit een spelletje van met gekke geluidjes en dan accepteert hij het wel.

Sent from my LT26i using Tapatalk 4 Beta

Comment

Ja of misschien meenemen onder de douche?

Kan het niet zijn dat hij zich verveelt? Heeft hij genoeg te doen??

Comment

over dat baden accepteert ze het wel als ik het een tijdje blijf doen dan begint ze het zelfs een beetje leuk te vinden
            en het kan misschien wel zijn dat ze zich verveelt. ze zit een redelijke tijd in haar kooi maar ze mag er veel meer uit dan bij haar vorige baasjes en daar plukte ze niet want ik ken die mensen. ALS ze zich zou vervelen wat kan ik dan doen om het haar wat interessanter te maken? want ik kan geen nieuwe speeltjes kopen want ze is ENORM schuw van nieuwe dingen.

Comment

ik heb ook een grijze die heel bang voor speelgoed was ik de kooi.
              nu zit ze op een soort speel plateau met klim boompje waar ik wat speelgoed aan heb gehangen,en nu is ze nergens meer bang voor

Comment

Je kan ten eerste de radio aanlaten als je weggaat
                Maar om verveling tegen te gaan in de tijd dat je niet thuis bent helpen speeltjes wel 't beste. Maar als ze zo schuw is moet je ze heeeel langzaam introduceren

Eerst op de tafel bijvoorbeeld, dan iets dichter bij de kooi, dan vlak naast de kooi, dan aan de kooi (aan de buitenkant) en uiteindelijk ophangen in de kooi. Laat hier elke keer een aantal dagen tussen zitten. Ook in de tussentijd zelf spelen met het nieuwe speeltje. Niet gelijk voor haar neus, maar echt stapje voor stapje.

Misschien ook handig om iets te nemen wat niet enorm fel of groot is. En als het geluid maakt schrikt het ook sneller af.
                Misschien kan je beginnen met wat (wilgen)takken?
                Je kan bijvoorbeeld hele dunne takjes bundelen met sisaltouw of tyrips. Of dikke stokken in blokjes zagen, gaatje boren, sisaltouw erdoorheen & klaar ben je

Ik zou sowieso zorgen dat je gaai langzaam went aan speelgoed (ook al is het niet de oorzaak van het plukken) want dat is sowieso goed voor het welzijn van je gaai. Altijd dezelfde speeltjes vind geen enkele gaai leuk.

Ook zou ik ook naar een VA gaan om alle medische redenen uit te sluiten.

Hoop dat je wat aan deze info hebt & je gaaitje snel stopt met plukken

Comment

ik ben begonnen met wc rolletjes aan een touwtje

Comment

ik ga morgen naar een dierenarts voor een controle. volgens mijn oom(die ervaring heeft met vogels) heeft ze een vitamine tekort

Comment

Hou ons op de hoogte! Ben benieuwd wat de oorzaak is

Comment

ik ook

Comment

ik ben net naar de dierenarts geweest. volgens hem was het door de lange winter dat ze niet geruid heeft en dat ze nu wat jeuk heeft door de uitkomende pluimen. hij heeft wat vitamine-druppels meegegeven om de groei wat te versnellen dus alles komt in orde

Comment

plukken

Oorspronkelijk geplaatst door lovebird1997 Bekijk Berichten
                            help mijn grijsje is sinds een paar dagen beginnen plukken aan haar poten, ze zijn nu al tot tegen haar lichaam ontpluimd
                            er is nog niets verandert in haar omgeving en haar voeding is ook hetzelfde. zou dit misschien jeuk zijn ofzo?
                            wat kan ik hier aan doen en wat zou de oorzaak hier van zijn?
                            De grijze roodstaart staat bekend om het snelle plukgedrag. Laat eerst een arts onderzoeken of ze geen last heeft van een parasiet of iets anders. Mijn grijsje heeft ook geplukt. Hij begon op zijn rug. Ik ben gestopt met het voer in de voerbakjes te doen. Het voer heb ik in puzzels, doosjes, papieren zakjes enz. gedaan. Een reep krantenslierten in de kooi om mee te spelen. Elke dag douche en wat een op een aandacht. Ik ben ook met de vogels gaan wandelen of laat ze in het gras spelen. Het heeft wel geholpen. Wees er in iedergeval snel bij en laat het niet verergeren.

Comment

vitamine te kort

Oorspronkelijk geplaatst door lovebird1997 Bekijk Berichten
                              ik ben net naar de dierenarts geweest. volgens hem was het door de lange winter dat ze niet geruid heeft en dat ze nu wat jeuk heeft door de uitkomende pluimen. hij heeft wat vitamine-druppels meegegeven om de groei wat te versnellen dus alles komt in orde
                              Gelukkig. Niks zo vervelend dan een plukkende vogel.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X