Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vriendje voor ons Grijsje?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• vriendje voor ons Grijsje?

Doen we hem daar een plezier mee en zo ja graag jullie raad, ook een grijsje, andere papegaai, parkiet, ook al tam of wordt die dat wel, samen in 1 kooi of naast elkaar,....

Lori (ons grijsje) is een half jaar ongeveer en erg tam, hij zit 's nachts en als ik niet thuis ben (3-4 uur per dag maximum) in zijn kooi en verder in een grote klimboom in de woonkamer of op mijn schouder of buiten bij me (op een stoel, in de hangmat, op het gras, op de appelbomen,.... dus echt alleen is hij niet.
    In een kamervoliere naast hem zit een kanarie en wat zebravinken maar daar heeft hij uiteraard weinig mee.
    Hij is wel vrij dol op 1 van de honden, maar ze samen alleen laten durf ik toch niet.

Nu weten we dat de eventuele problemen pas komen als Lori volwassen is, voorkomen we dat met hem een vriendje te geven?

Benieuwd wat jullie er van vinden!

Er is voldoende beweging in de omgeving met al die dieren... Jullie zijn er schijnbaar genoeg en dus weet ik niet of het echt nodig is.

Wat verwacht je er zelf van? Wat hoop je? 1 kooi, kweken etc.
    Groet Sam,

Comment

Wat mij betreft liever geen 2e er bij. Als die er bij zou komen zou ik het echt voor Lori doen, om problemen met hem te voorkomen (al hoeven die er natuurlijk niet altijd te komen). En als er eentje bij komt dan liefst samen in 1 kooi en niet kweken.
      Op dit moment lijkt hij wel voldoende aan ons te hebben als gezelschap, maar als ik lees dat ze in het wild echt absoluut niet alleen leven vind ik het wat zielig om hem een maatje te onthouden.

Comment

Ik wilde een 2e als maatje, wilde ze in 1 huis kooi. Dit is niet gelukt... Ze moesten niet zoveel van elkaar hebben en al waren ze dichter dan 30 cm bij elkaar werd het hommeles. jip is zich gaan plukken en heeft zichzelf een enorme wond toegebracht. Toen zat ik met twee vogels en twee kooien waarvan 1 echt ongelukkig (en wij dus ook) Was niet helemaal de bedoeling. Maar als ik ergens voor kies ga ik ervoor en dus heb ik een volière gebouwd waar ze beide in gingen. Dus van 2 vogels in huis ben ik naar geen vogels in huis gegaan.

Nu gaat het super, wordt er weer gelukkig van... Ze hebben zat ruimte om hun eigen plekje te hebben en het helemaal voor elkaar

Maar voor Elmo had het allemaal niet zo gehoeven, en wij hebben niet zoveel leven als jullie in huis... Wij zijn nog maar met zijn 2e

Dus als je het doet, bedenk je goed of je het doem scenario ook kan incasseren... Anders zeg ik...niet doen!

Ff een foto van wat het nu is...
        Bijgevoegde Bestanden
        Groet Sam,

Comment

Hmmmm... bedankt voor je reactie, jammer dat het zo gegaan is.
          Dan denk ik dat ik het maar bij eentje houd. En dan goed in het oog houden dat hij (of zij???) gelukkig en actief blijft!

Comment

wij hebben ook een tweede papegaai 'geprobeerd'maar Timmy vond het eng en kon er niet aan wennen. hij sprak niet meer en viel af.
            we hebben toen toch besloten om voor de tweede papegaai een ander huisje te zoeken. hierna ging Timmy weer praten en zat hij weer helemaal in zn vel.
            dus mijn advies zou ook zijn niet doen, hoe leuk het ook is.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X