Onze pagaai is 3 jaar. Een tijdje terug belde mn vrouw dat hij kortademig was. Dus naar de dierenarts met onze pino. Was een griepje vertelde ze ons. We moesten hem 5 dagen lang, 2x per dag een kuurtje toedienen middels een spuitje in de bek. Gaat werkelijk waar door merg en been om hem die zooi op te dringen. Na 5 dagen was hij redelijk opgeknapt. Paar dagen later vond mn vrouw hem te rustig. Vorige week op zondag, een dag nadat mn vrouw dit was opgevallen zat er helemaal geen fut meer in, ging op maandag avond ook bol zitten en praatte of fluitte niks meer. Dus weer contact gezocht met de dieren arts en weer die kuur maar dan voor 10 dagen. Daar zijn we nu dus al 6 dagen mee bezig. Het doet me gewoon zeer om hem 2x per dag die spuit in zn bek te stouwen! Nu zit hij er gelukkig beter bij, klimt uitzichzelf uit de kooi maar praten en fluiten of spelen ho maar, gewoon een compleet andere vogel. Ik vraag me af of we er wel goed aandoen.
En het middel heet enrofloxoral drops.
Vraag me dus al of zn stilzwijgen stress is veroorzaakt door die @#$& kuur. Hebben geprobeert te mengen met appelmoes maar daar trapt meneer niet in.
Iemand tips ideeen of ervaringen, graag!
Alvast dank.
En het middel heet enrofloxoral drops.
Vraag me dus al of zn stilzwijgen stress is veroorzaakt door die @#$& kuur. Hebben geprobeert te mengen met appelmoes maar daar trapt meneer niet in.
Iemand tips ideeen of ervaringen, graag!
Alvast dank.
Comment