Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rond zijn as draaien

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Rond zijn as draaien

Ok, dit doet hij dus al een tijdje, en ik vraag me af wat het wil zeggen. Ik denk dat hij het gewoon leuk vindt, maar ik vraag me nu toch af of er niets achter zit.

Stel je een grijsje voor, zoals hij zou moeten staan: hoofd recht vooruit.

Wel de mijne gaat dan soms met zijn hoofd ondersteboven lopen. dus zijn pootjes blijven waar die normaal zijn, op de vloer / tafel / kooi, maar dan draait hij zijn hoofd ondersteboven, en begint hij (met zijn pootjes) om zijn as rondjes te draaien. echt wel een grappig zicht, maar ik vraag me toch af wat de bedoeling daarvan kan zijn. wordt hij gewoon graag zat ?

iemand met soortgelijke ervaring(en)? of iemand met een idee ? ik hoor het graag

Geen flauw idee. Ik denk idd dat hij het leuk vind. Heb vroeger wel eens een jong vogeltje gezien die andersom aan zijn stok hing maar dat was zwakte. Ik neem aan dat door dat ronddraaien dat dat bij jouw vogel niet het geval is.
    Koko en Duckie

Comment

als ik dit zo lees, komt de gedachte bij me op dat hij zich misschien niet veilig voelt op de grond en alles wat boven zijn gezichtsveld van boven kan komen, in de gaten wil houden.
      Ik heb dit in het begin (2 jaar geleden) met Kaatje ook gehad, die deed dit ook, hierbij produceerde zij ook waterige (angst, stress) poepjes. Ik weet niet hoelang je de vogel al in huis hebt en hoe oud ie is.
      Heb er verder geen verklaring voor als het geen angst is.

Maak eens een filmpje hiervan ben toch wel benieuwd hoe dit er bij jou uitziet.

Comment

@Duckie: Soms, als hij "jong" was, ging hij al al eens op zijn kop aan zijn stok hangen. maar dat deed hij echt niet omwille van evenwicht, maar gewoon omdat hij het leuk vond van rond de stok te draaien. dat is hij ondertussen wel afgeleerd.

@Riab: ik weet niet of het door angst zou kunnen komen. wij is ondertussen 15 jaar, en we wonen al 3 jaar op dit appartement. dus hij is het ondertussen wel al gewoon. er is ook niets veranderd aan de omgeving, dus angst lijkt me niet het geval.
        ik had er inderdaad graag een filmpje van gemaakt. feit is dat hij het sporadisch doet, en ik niet altijd mijn camera bij de hand heb het is me tot nu toe nog niet gelukt om hem te filmen als hij dat doet. maar ik zal het blijven proberen

Comment

Toen Koko jong was hing hij soms ook op zijn kop met een balletje te spelen dat aan een stuk touw hing. Ook vond hij het leuk om koppeltje te duikelen in de boom. Daar we zeker 10 jaar daarna geen tuin met een perfecte boom voor hem hadden hield het dus op totdat we nu weer een redelijk grote boom hebben. Ik vroeg hem om koppeltje te duikelen en hij deed het meteen weer. Wat hebben die beestjes een geheugen he! Soms als ik onder hem door loop hangt hij ook onderste boven om mij een zoen te geven haha!
          Ik denk dat die van jou ook gewoon lekker aan het spelen is.
          Last edited by duckie; 19-09-13, 18:39.
          Koko en Duckie

Comment

Kiwi koprolt wel eens (op de bank of tafel, dus niet aan een touw) als ze in een gekke bui is. Super grappig om te zien.
            Kiwi & Pip Nappie & Loki
            ~ Rip Pluk ~

Comment

oké, ik maak me dus geen zorgen
              bij gelegenheid zal ik het eens proberen filmen, zodat jullie zien wat hij doet

bedankt voor jullie reacties!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X