Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Apart gedrag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Apart gedrag

Hallo allemaal,

We hebben sinds ongeveer 2 a 3 jaar een grijze roodstaart papegaai Barry
    We hebben de papegaai uit een dierenwinkel, want ze deden hem weg.
    Barry heeft altijd met 2 papegaaien in een kooi gezeten, ook nadat wij hem hebben gekocht kwam die
    bij Coco in de kooi papegaai van mijn schoonouders, het ging altijd goed.
    Nu we sinds 26 aug 2013 een huis hebben gekocht, hebben we hem ongeveer vanaf 3 sept. meeverhuist
    Hij zit nu wel alleen en schreeuw om alle aandacht en dat krijgt hij ook.
    Nu het probleem, zodra je te dicht bij hem in de buurt komt (onverwachts) gaat ie behoorlijk schreeuwen lijkt wel gekakel van een kip
    Hij maakt ook behoorlijke irritante harde geluiden wat je zeer aan de oren doet, eerder deed ie het maar 1x in de zoveel tijd, nu contenu.. Ook eet hij veel meer dan normaal hij heeft een groot bakje voer en dat heeft ie binnen 1 a 2 dagen op.
    Wat kan dit zijn en hoe stop ik die hoge geluiden?
    Bedankt voor het advies

Samantha

Misschien kon hij vroeger naar buiten kijken en staat hij nu op een plaats waar hij niet veel ziet. Ook met dat eten lijkt het wel of hij zich verveelt. Ik weet het anders ook niet. Wij hadden meerdere kooien met verschillende vogels in huis. Als wij verhuisden dan liet de gaai zelf zien waar hij wilt staan. Hij deed dat om in een ander zijn kooi te gaan zitten en er niet uit te willen. Elke dag weer totdat we de kooien omruilden en toen was het goed. Misschien heb je hier wat aan?
    Koko en Duckie

Comment

als ik het goed begrijp heeft hij dus altijd bij andere gaaien gezeten, ook bij je moeder?
      Waarom hebben jullie hem dan meegenomen en weggehaald bij zijn vriendje?
      (uiteraard kan je deze vraag negeren als ik het niet goed begrijp en hij bij je (schoon)moeder dus ook alleen zat).

Anders zou je inderdaad kunnen kijken of je de kooi op een andere plek kan zetten waar hij zich misschien veiliger voelt en wat meer kan zien?
      Ik zou dat 'kakelende' geluid negeren & weglopen.

Succes!
      Met mijn gedachte ergens anders, ben ik altijd overal.

R.I.P lieve kleine Crispy '30-10-2012 / 16-04-2013'

Comment

Nee hy heeft nog nooit eerder bij het raam gestaan, en ik heb ook nog 2 valkparkieten die zitten hem wel af en toe uit te dagen maar of het daar aan ligt. Barry heeft eerder altijd met een papegaai in een dierenwinkel gezeten, nadat wij hem hadden gekocht hadden we hem even voor nood bij de papegaai van mijn schoonouders ingezet want daar kon nog geen kooi kwijt. We laten hem daar niet achter want we hebben zelf die papegaai betaald en dat was best veel voor ons doen, dat geld zouden mijn schoonouders ook niet kunnen missen. Maar de papegaaien werd bij mn schoonouders ook nooit goed verzorgt, als ik daat kwam is de kooi behoorlijk smerig en maakte ik die kooi elke x achoon omdat ik wou dat barry in een hygiƫnisch omgeving zat. Daarom latem wij hem ook niet achter. We zijn nog niet klaar met de woonkamer want er moet nog plaats gemaakt worden voor de 1m30 aquarium wat nog meeverhuist moet worden. Dus dan komt hy weer op een andere plek te staan. Hoop dan dat hy zich dan beter voelt, want praten en brabbelen doet hij de hele dag door dus denk wel dat hij zich op zijn gemak voelt, bedankt voor de tips

Comment

Denk misschien dat je vogel wat tijd nodig heeft om tot rust te komen.
          Een papegaai kan wel tot 3 maanden tijd nodig hebben om op een plek te wennen.
          Blijkbaar is hij al aardig verhuist van de ene plek naar de andere en ook van de ene gaai naar de andere. Ook staat hem blijkbaar weer een verhuizing te wachten...
          Ook kan ik me voorstellen dat je papegaai zich alleen kan voelen? 2 valkparkieten is denk ik niet te vergelijken voor hem als een maatje die bij hem in de kooi zit.

Probeer voor je papegaai echt eerst stabiliteit te geven, zowel in plek en omgeving als in opvoeding. Ik denk dat het dan al wel een stuk beter gaat...
          Chester en Samba
          Yoda en Navy

Comment

Ja dat denk ik ook, ik weet wel dat het lang duurt voor dat hij ook went, maar nadat die aquarium staat dan komt er nog een plaats voor hem en dan laten we het zo. in de toekomst willen we er nog wel een papegaai bij een vriendje, weet niet of het dan wel verstandig is. maar we moeten uiteraard ook eerst ff sparen he bedankt voor het advies!

Comment

hoi Samantha, ik heb je verhaal net gelezen en net als Arasevera denk ik dat je Barry even niet moet verplaatsen totdat alles in huis rustig is.

Wat me opviel was dat je verteld dat je een bak vol gooit en dat Barry dit in 2 dagen opeet. Ik denk dat je dagelijks zijn bakje moet vullen en dan kijken wat ie eet. Het voor eerst ven wegen zodat je genoeg voor 1 dag geeft. heeft ie voor het slapen alles op, geef je nog een klein beetje en de volgende dag iets meer. Een vogel zal zich echt niet overeten zoals een hond bijvoorbeeld kan doen.
              Heb je Barry al eens gewogen?
              Op deze link vind je nog meer info over het geven van eten.
              http://www.koppiekrauw.com/Papa-kenn...hoe%20vaak.htm

En het kan inderdaad best lang duren voordat de vogel zich thuis voelt. Hier heeft dat zeker 3 maanden geduurd.

groetjes Ria

Comment

Bedankt voor de tip! Nee ik heb hem nog niet gewogen als ik hem eruit moet halen moet dat echt met een handdoek gebeuren en dan nov het wegen zorgen dat hij niet wegvliegt. Hij eet letterlijk alles op gaat niet selectief eten en speelt er niet mee als zy bakje leeg is kiepert hij het bakje om dan wilt hy meer. Krijtt hij dat niet gast hy net zolang door zeuren. Ik ga eerst een keukenweegschAltje aanschaffen en dan je tip opvolgen. Hartstikke bedankt voor het advies

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X