Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voorkeur verzorger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • voorkeur verzorger

    sinds kort heb ik een grijze roodstaart.
    inmiddels komt hij ook uit de kooi en bij ons zitten.
    mijn man komt nog maar in de buurt of hij kan overal de papagaai aaien, zodra ik in de buurt kom(terwijl ik hem verzorg) en over z`n kop wil aaien bijt hij mij.
    zijn deze vogels zo eenkennig?het is niet echt leuk als je je steeds uitsloofd en steeds maar word gebeten.
    wat kan ik hieraan veranderen.
    Last edited by ; 11-03-08, 21:00.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door ineke Bekijk Berichten
    sinds kort heb ik een grijze roodstaart.
    inmiddels komt hij ook uit de kooi en bij ons zitten.
    mijn man komt nog maar in de buurt of hij kan overal de papagaai aaien, zodra ik in de buurt kom(terwijl ik hem verzorg) en over z`n kop wil aaien bijt hij mij.
    zijn deze vogels zo eenkennig?het is niet echt leuk als je je steeds uitsloofd en steeds maar word gebeten.
    wat kan ik hieraan veranderen.

    Hallo Ineke,

    sorry dat ik zo laat reageer maar op de een of andere manier is mij jouw bericht niet opgevallen.

    Eenkennigheid bij papegaaien en ook bij de grijze roodstaart is geen onbekend verschijnsel. Toch met de juiste manier van aanpal is daar best veel aan te doen.
    Wel heb je watgeduld nodig en de medewerking van je partner nodig.
    Een uitgebreide uitleg vind je op:

    www.koppiekrauw.com

    kijk daar in het trefwoordenregister onder het woordje "eenkennigheid".

    Succes, en ik hoor graag nog of het je gelukt is,

    Frans
    fkbmac www.koppiekrauw.com

    Comment


    • #3
      Mijn Costello is ook zon eentje.
      Ik ben de enige die wat met hem mag doen, en zelfs ik kan een knauw krijgen als ik bv me heel anders heb gekleed of mijn haar raar.
      Anderen mogen niks bij hem, en mijn moeder (zon vorige favoriet) valt hij echt aan, hij heeft zelfs een keer tijdens een vlucht der aangevallen en een stuk uit der oor gebeten.
      We snappen ook niet hoe hij zo omgeslagen kan zijn. Hij is op mij overgestapt toen ik nog geen 2 jaar was en sindsdien grijpt hij haar zodra hij de kans krijgt.
      En dat terwijl ze hem bleef verzorgen al die jaren.

      Wij zijn nu zover dat mensen hem mogen aanraken, maar dan moet hij de eerste stap zetten. Als hij nu bijt is het wel een waarschuwing, en geen directe aanval meer.
      Het rare is dat hij mannen het leukst vind, terwijl hij eerst mijn moeder en nu mij als 'partner' heeft gekozen.

      Mijn neef is nu zover dat hij hem mag aaien en op de arm kan nemen, maar dit heeft ook veel tijd gekost. Hopelijk lukt het bij jou ook.

      Comment


      • #4
        Ook de verzorgers van Costello raad ik aan eens goed op die site te kijken.

        Vraag je eens af waarom Costello bijt en aanvalt!!
        - is het omdat Costello bang is?
        - is het omdat degene die hem benadert bang is voor Costello?
        - is het omdat Costello de reactie op het bijten interessant vindt?
        - is het omdat Costello een hekel aan een bepaald persoon heeft?
        - of is het dat Costello gewoon een vals beest is?

        Alleen als een kromsnavel echt door en door vals is kan je er waarschijnlijk niet veel aan doen!
        In alle andere gevallen zijn er zonder meer acceptabele oplossingen te vinden.

        Het is niet normaal dat een kromsnavel zomaar iemand aanvalt, het is niet normaal dat de vogel als hij maar even de kans heeft dat hij zomaar naar iemand uithaalt.

        Met geduld, een juiste tactiek en consequent handelen moet het toch mogelijk zijn de vogel een stuk meer in het gareel te krijgen.

        Betekent het niet wanneer je het bijtgedrag van je papegaai accepteert dat je het daardoor dan mogelijk ook stimuleert???

        Ik weet in theorie klinkt het allemaal veel makkelijker als dat het in de praktijk gaat, maar dat wil nog niet zeggen dat je op moet geven.

        Heel veel succes gewenst met de (her)opvoeding van de vogel.

        Groet, Frans
        fkbmac www.koppiekrauw.com

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door fkbmac Bekijk Berichten
          Vraag je eens af waarom Costello bijt en aanvalt!!
          - is het omdat Costello bang is? Mmm soms kijkt hij wel bang, maar alleen als het iets te onverwacht was.
          - is het omdat degene die hem benadert bang is voor Costello? Nee, mensen die hem super interessant vinden, of mijn vader die krijgen ook een knauw, mijn zusje is wel bang voor hem, maar haar bijt hij niet, hij laat der alleen schrikken.
          - is het omdat Costello de reactie op het bijten interessant vindt?
          Nee hij lijkt er verder niet op te reageren. Meestal niet iig.
          - is het omdat Costello een hekel aan een bepaald persoon heeft? Alleen mijn moeder, maar hij bijt ook anderen als het contact van hun uitkomt.
          - of is het dat Costello gewoon een vals beest is? Vals denk ik niet, maar wel dominant en het moet gewoon op zijn manier gebeuren. Hij bijt ook niet echt door, meer waarschuwing.

          We zijn al bezig met steeds mensen contact met hem laten maken, lekkers geven en hem contact laten zoeken, en het gaat langzaam, maar er is wel iets vooruitgang.

          Comment


          • #6
            eenkennig

            hallo,
            inmiddels zijn we twee en halve maand verder en de eenkennigheid is een stuk minder geworden. ook bij visite gaat onze skye gezellig zitten, hij heeft nog wel een duidelijke voorkeur voor bepaalde mensen maar het bijten is een stuk minder geworden gelukkig

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse

            Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

            Working...
            X