Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Territorium drift?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Territorium drift?

    Kareltje is in april 5 jaar geworden. We hebben hem vanaf 12 weken. Hij is vrolijk, fluit en praat en laat zich makkelijk douchen. Ook het opstappen en met hem rondlopen is geen probleem. Maar..... hij laat absoluut niet toe dat ik zijn kooi aanraak. Als ik zijn voer en waterbakjes wil verschonen moet ik opletten wat Kareltje doet want hij loert op mijn handen en haalt dan heel agressief uit. Wanneer ik het deurtje openmaak hetzefde, maar heb ik de kooi eenmaal open dan mag ik rustig mijn hand erin steken en stapt hij netjes op.
    Als ik een versnapering aanbiedt door de tralies, dan doet hij ook niet moeilijk.

    Overdag is hij heel vaak los en dan is er ook geen probleem.
    Nu is mijn vraag, wordt dit gedrag minder naarmate hij ouder wordt of blijft het zo en moet ik er maar mee leven?

  • #2
    Jammer dat je nog geen reactie hebt! Ik ben benieuwd naar het antwoord.
    Mijn grijze roodstaart doet iets dat hier ietsje op lijkt, hij is net 2 en ik wil het op de puberteit afschuiven

    Benieuwd of er nog antwoord komt!
    If you had an idea that would outrage the world, would you keep it to yourself?

    Comment


    • #3
      Onze vorige papegaai was alleen agressief als er anderen dan ikzelf aan de kooi kwamen. Maar dat was een vrouwtje. Zou dat het verschil zijn, dat mannen meer territoriaal zijn?

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse

      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Working...
      X