Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Niet schreeuwen, maar wel veel te hard fluiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Niet schreeuwen, maar wel veel te hard fluiten

    Hallo!

    Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kon helaas geen antwoord vinden op mijn vraag.

    Mijn grijsjes (naja, vooral de oudste van 2 jaar) fluiten echt gestoord hard. Niet om aandacht, want hij zit gewoon met zijn rug naar me toe en houdt ons niet in de gaten, maar gewoon omdat hij zo heerlijk vrolijk is. Top natuurlijk, ik zou niet mogen klagen!
    Maar soms gaat het zo hard, dat het echt zeer doet aan mijn oren. Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
    Negeren doe ik al maanden en omdat ik niet denk dat het om aandacht is denk ik ook niet dat dit ooit zal helpen. Zachtjes tegen ze praten helpt wel, maar niet heel lang.
    Als ze wat rustiger zijn geef ik ze vaak wat lekkers, maar ik denk niet dat ze dat zien als beloning voor het rustig zijn aangezien ze vaak 'random' wat lekkers krijgen (wel altijd als ze rustig zijn).
    Het tijdstip van de dag maakt niet uit. In de kooi of in de woonkamer maakt ook weinig uit (in de kooi iets rustiger, maar daar zitten ze meestal alleen als we weg zijn).
    Ze proberen gelukkig niet over elkaar heen te bleeren, haha!

    Heeft er iemand tips om iets meer rust te creƫren?

    Alvast bedankt voor jullie reacties!
    If you had an idea that would outrage the world, would you keep it to yourself?

  • #2
    Hahaha,heb er hier ook eentje die er wat van kan.Ja ik lach er maar om want afleren lukt echt niet.Heb ook al van alles geprobeerd.
    Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

    Annemoon
    en Magnum

    Comment


    • #3
      het klopt dat sommige grijsjes dat doen gewoon omdat ze het naar hun zin hebben
      ik ga dan altijd tegen ze praten en vraag of ze het echt leuk vindt en of het wat rustiger kan
      het duurt gelukkig ook geen uren en vaak reageert ze er ook op als ik het vraag,dat doe ik wel pas nadat ze zich even heeft kunnen uitleven

      Comment


      • #4
        Haha, voor ik aan een gaai begon las ik wel dingen als 'schreeuw kwartiertjes' enzo, maar dit gaat rustig de hele dag door.
        Was al bang voor dit soort antwoorden, maja, beter dan radiostilte (ook wel eens gehad, dat was helemaal niks).
        Ik doe dat inderdaad ook. "Zo, gaan jullie lekker? Doe maar wat zachter he." Op die vriendelijkste toon die ik heb haha.
        Gelukkig grenst ons appartement niet direct aan de buren hiernaast en zijn mn boven- en onderbuurvrouw beide bijna doof. Dat werkt dit keer in iedereens voordeel
        If you had an idea that would outrage the world, would you keep it to yourself?

        Comment


        • #5
          Ik merk hier wel dat als mijn grijsje buiten staat het volume ineens veel harder staat. Zolang ze dit volumeknopje binnen weer terug draait vindt ik alles prima.
          Hier heeft ze zowiezo een kletsuurtje en is ze voor de rest vrij stil.

          Verstuurd vanaf mijn Sony Tablet S met Tapatalk
          Groetjes Marie-Louise en Kippie.

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse

          Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

          Working...
          X