Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waneer begint een papegaai woordjes te leren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • waneer begint een papegaai woordjes te leren?

    hallo ik had en vraag,wanneer begint[in dit geval een grijsje]woordjes te leren,we hebben gizmo met 9 weken gekregen[hij is nu 7 maanden]hij maakt wel wat geluidjes[bouwvakkers fluitje,oe!oe!,en een soort lazer geweer[pie-pie-pie-pwieuw!wat we hem geleerd hebben,we zeggen wel 100 keer per dag hallo!,mooie binkey,binkey kusje etc, maar dat neemt ie nog niet in zich op.is hij daar nog te jong voor?
    groetjes van miranda, binkey en gizmo.

  • #2
    hoi,

    Je zal helaas moeten wachten......de mijne is 6 maanden en zegt op dit moment alleen miauw en hallo......ik herhaal veel woorden......


    Suc6

    Comment


    • #3
      wanneer gaat papegaai praten

      hallo, onze papegaai kwam met 12 weken oud bij ons en binnen 2 weken zij hij kiekeboe. Sindsdien is het hek van de dam. Hij is nu bijna een jaar en praat aan een stuk door, de hele dag, dus je kan wel stellen dat hij praatziek is. Begint 's ochtends als we wakker zijn en stopt niet eerder dan wanneer we naar bed gaan. Heb eerder 2 grijze roodstaartpapegaaien gehad, eentje gedurende 25 jaar, en die kon ook echt heel goed praten, maar heb dit nog nooit meegemaakt.
      Wie herkent dit? Mensen maken zich druk om een niet pratende papegaai en natuurlijk is het leuk als je papegaai woordjes gaat zeggen, maar onze praat wel heeeel veeel! We zitten nooit voor de kooi of tegenover hem om de woordjes te leren. Hij pakt gewoon vanzelf alles op.

      Comment


      • #4
        Een papegaaitje van 12 á 14 weken en dan al praten lijkt me wel heel vroeg.
        Alhoewel er vroege vogels bij kunnen zijn is het vroegste startsein toch rond de 6 maanden.....meestal voorafgegaan door wat fluiten en brabbeltaal.
        Wat ik me afvraag is of dit paegaaitje wel 12 weekjes jong was toen je hem kreeg?
        Of dat ie je door de winkel is verkocht als jonkie en dat ie toch al een heel stuk ouder s en zijn praatgedrag als "erfenis' heeft meegenomen......???

        Overigens....veeeel plezier met je praaigrage prietparater hihi.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door manus querido Bekijk Berichten
          hallo, onze papegaai kwam met 12 weken oud bij ons en binnen 2 weken zij hij kiekeboe. Sindsdien is het hek van de dam. Hij is nu bijna een jaar en praat aan een stuk door, de hele dag, dus je kan wel stellen dat hij praatziek is. Begint 's ochtends als we wakker zijn en stopt niet eerder dan wanneer we naar bed gaan. Heb eerder 2 grijze roodstaartpapegaaien gehad, eentje gedurende 25 jaar, en die kon ook echt heel goed praten, maar heb dit nog nooit meegemaakt.
          Wie herkent dit? Mensen maken zich druk om een niet pratende papegaai en natuurlijk is het leuk als je papegaai woordjes gaat zeggen, maar onze praat wel heeeel veeel! We zitten nooit voor de kooi of tegenover hem om de woordjes te leren. Hij pakt gewoon vanzelf alles op.
          Hallo Manus,

          Vergis je je niet toevallig en heb je het over je vriendin????

          Groet, Frans
          fkbmac www.koppiekrauw.com

          Comment


          • #6
            Hallo Limburger, onze papegaai was echt nog heel klein en echt bij lange na nog niet een half jaar. Hij heet Manus trouwens. Toen we hem kregen kon hij nog niet goed klauteren in de kooi, alles ging nog heel stuntelig, ook het zitten op een stok. We moesten hem thuis nog ongeveer een maand pap geven. En hij was gewoon nog te klein om dat een beetje netjes te kunnen eten. Wij kunnen echt het verschil wel zien tussen een papegaai van 12 weken of eentje van bijv. 6 maanden. Volgens mij kan iedereen die zich een beetje verdiept heeft in grijze roodstaarten dat wel zien. Nogmaals: Manus ging echt zijn eerste woordje duidelijk zeggen toen hij ruim 3 maanden oud was en inderdaad ging er wat gebrabbel aan vooraf. Bedankt voor de reactie

            Comment


            • #7
              Hallo Frans,
              Nee ik vergis me niet en heb het niet over mijn vriendin hahahaha. Mijn naam is trouwens Greetje en onze papegaai heet Manus. Hierbij een greep uit de woordenschat van Manus nu hij bijna een jaar oud is:
              call the dog (heeft ie direkt opgepakt van een you tube filmpje)
              manus
              superstar
              hieperdepiep hoera
              ja okee
              ga je zo slapen
              koekje
              mm lekker
              waar is Tommy
              joehoe
              bla bla bla
              piep piep bah
              hoeperdepoep
              ga je zo slapen he
              vallen
              pootje pakken
              uitroepen als au en oe en oh
              kiekeboe
              kom maar kom hier
              poesje
              stok
              kooi
              een twee drie vier
              hoedje van papier
              ga jou pakken
              klok koekkoek
              hij is pop he, hey poepie
              kusje
              och och och

              Comment


              • #8
                Hoi,
                Mijn grijsje Rocco is bijna 1 en die zegt nog niet zoveel,en ik oefen wel met hem elke dag woordjes.Hij heeft er niet zoveel zin in denk ik haha.. Het enigste wat ie tot nu toe zeg is ; Rocco,Rocco kusje,Laura,Kom maar..
                Maar fluiten kan hij wel heel goed..
                Wel leuk dat je grijsje zoveel woorden kent
                Groetjes Laura

                Comment


                • #9
                  re aan Laura

                  Hoi Laura, bedankt voor je berichtje hier. Ik heb eerder een grijze roodstaart gehad, zou volgens de eigenaar ongeveer 4 jaar zijn en praatte ook niet zoveel, leerde nog wel steeds nieuwe woorden bij en kon net als jou grijze roodstaart wel heel mooi fluiten. Was zeer eenkennig. Is door een virus plotseling overleden toen hij ongeveer 30 jaar oud was. Daarvoor had ik ook een grijze roodstaart genaamd Sjako en die kon net als onze Manus ook gigantisch veel woorden. Sjako begon pas echt goed te praten toen hij ongeveer een jaar was. En begon toen alles automatisch over te nemen wat ie maar hoorde, deed ook stemmetjes na die hij hoorde op de radio. Ik was het hem nooit echt aan het leren, ging vanzelf. Maar ik heb ook nog nooit eerder meegemaakt dat een grijze roodstaart van 's morgens tot 's avonds laat praat en zo gemakkelijk elke week nieuwe dingen erbij leert hoor. Ook nog nooit van kennissen gehoord dat zoiets bestond. Is denk ik echt wel een uitzondering.
                  Groetjes van Greetje

                  Comment


                  • #10
                    Hee Greetje,
                    Rocco is ook wel een beetje eenkennig maar dit kom niet echt door hem..
                    Mijn zus en vader vertrouwen hem niet zo en dus vertrouwt hij hen ook niet.
                    Bij mijn moeder is het wel een grappig verhaal,als ik er niet bent vind hij haar aardig maar als ik er ben dan heeft hij geen aandacht voor haar.
                    Rocco is wel steeds meer aan het oefenen met zijn stem.Maar het Feyenoord lied fluiten vind hij nu toch echt wel het leukst haha
                    Rocco is mijn eerst grijze roodstaart dus het was even wennen in het begin,
                    maar op deze site staat genoeg informatie.
                    Ik weet zeker dat Roc nog wel meer woordjes gaat leren alleen het is even geduld hebben haha :d
                    Groetjes Laura

                    Comment


                    • #11
                      Hoi, we hebben vanmorgen een filmpje opgenomen van Manus en op you tube gezet bij ons account jertom63. Als je het leuk vindt kun je even kijken op
                      http://nl.youtube.com/watch?v=PF0ONc-CtG4
                      Groetjes Geer en Greetje

                      Comment


                      • #12
                        hallo

                        mijn grijze praat ook nog niet en word deze maand 1 jaar

                        meende al wel eens een paar x hallo te horen

                        brabbeld wel
                        en ook al zo'n appart stemmetje (robot stemmetje)

                        ik hoop ook dat hij nog gaat praten lijkt me erg leuk

                        knuffelen doet ie ook graag

                        en kunstjes kan ie ook
                        dingen doen op commando

                        erg grappig

                        hij doet dan

                        benje moe : gapen
                        hi five : geeft pootje
                        nee he: schud z'n koppie
                        heb je kriebel : kriebeld zin koppie

                        groetjes aurelia en binky

                        Comment


                        • #13
                          de mijne neemt alleen op wat ie zelf leuk vindt...

                          zo heeft ie nu van me vriend boeren, scheet laten en zn neus ophalen geimiteerd...

                          heb ik er 2 om me aan te ergeren waaaa hoop dat ik t er nog uitkrijg

                          en als me vriend t nou regelmatig deed maar dat ook niet eens papegaai hoort t zeer zelden maar hij doet t zeer goed na

                          hahaha

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door MariskaB Bekijk Berichten
                            de mijne neemt alleen op wat ie zelf leuk vindt...

                            zo heeft ie nu van me vriend boeren, scheet laten en zn neus ophalen geimiteerd...

                            heb ik er 2 om me aan te ergeren waaaa hoop dat ik t er nog uitkrijg

                            en als me vriend t nou regelmatig deed maar dat ook niet eens papegaai hoort t zeer zelden maar hij doet t zeer goed na

                            hahaha

                            Hoi,
                            Echt vreemde beestjes die papegaaien.
                            Vaak is het zo.... dat wat ze leren moeten dat vertikken ze en dat wat ze juist niet moeten leren leren ze.

                            Groet, Frans
                            fkbmac www.koppiekrauw.com

                            Comment


                            • #15
                              Hoi Mariska, whaaaaahahahaha, ja nou ik denk dat je dat er niet meer uitkrijgt, want wat ze eenmaal hebben geleerd vergeten ze volgens mij nooit meer.
                              Manus had vandaag ook weer iets nieuws, zei: Poettumindebasket, met een hoog stemmetje, anders dan hij normaal praat. Had ie nog nooit eerder gezegd en in eerste instantie geen idee waar hij het over had. Na nog wat herhalingen wist ik het ineeens. Paar maanden geleden bekeken we een filmpje op you tube van een parkiet die een balletje in een mandje deed en zei put them in the basket...Dat had Manus toen blijkbaar opgeslagen, hahahaha,
                              groetjes Geer en Greetje

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X