Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pluimen trekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • pluimen trekken

    hallo,

    Ik heb een papegaai (mannetje) van 9 jaar oud.
    Sinds hij 2 jaar is trekt hij zijn pluimen uit. Ik was ermee naar een veearts geweest en hij zei me dat ik hem veel met rust moest laten. Gevolg; hij is niet meer tam en hij trok nog steeds zijn pluimen uit.
    Sindsdien probeer ik hem alle aandacht te geven maar hij trekt nog altijd zijn pluimen uit. Ik kan hem zelfs niet meer nemen want hij bijt serieus door.

    Nu ik niet meer bij mijn ouders woon, dacht ik een vrouwtje te kopen voor hem. Hij voelt zich misschien alleen. is dat een goed idee of ligt het probleem ergens anders?

    groetjes

  • #2
    Hallo

    Over het veren uit trekken is nog maar weinig bekend. Ze weten dat het verschillende oorzaken kan hebben, hieronder wat voorbeelden:

    De vogel voelt zich alleen,
    De vogel krijgt verkeerde voeding,
    De vogel zit verkeerd gehuisvest,
    Een medische oorzaak (bijvoorbeeld luizen)

    enz.

    Als het plukken komt doordat de vogel alleen is dan zou je het kunnen oplossen door een partner erbij te zetten. Het is een volwassen vogel met daarbij natuurlijk volwassen behoeftes die hij bij ons mensen niet kan krijgen.
    Denk dat het daarom altijd goed is om een 2e vogel te hebben, het probleem is dan alleen wat als het niet klikt met de nieuwe vogel ? Toch iets om over na te denken

    groetjes
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      ik heb een grijzen roodstaart en is 8 jaar.hij is 4 weken geleden gaan ruien(zoals altijd) en na het ruien is de ellende begonnen.
      hij is gaan plukken.ben al bij de VA geweest en die heeft hem onderzocht.
      hij is gezond en ziet er nog goed uit.(zit in het beginstadium van plukken)
      ik heb een soort verdovings middel gekergen waardoor hij een beetje suf word en een antipluk-spray.
      maar dat gaat niet 1.2.3 over natuurlijk.
      maar zijn er meer mensen met dit probleem en met deze medicatie want ik wil er meer van weten.
      hij heeft verder geen problemen met deprssie ,verveling,alleen zijn,verrandering etc ect.
      als er iemand is die mij meer kan vertelklen hoor ik het graag.
      heb je vragen mail me dan.

      groeten bianca

      Comment


      • #4
        Hoe kan je zien als hij een depressie heeft, zich verveelt, verandering nodig heeft, ... ?
        Kent er iemand een goede VA voor het plukken?

        groetjes
        audrey

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door kruikenzijker Bekijk Berichten
          ik heb een grijzen roodstaart en is 8 jaar.hij is 4 weken geleden gaan ruien(zoals altijd) en na het ruien is de ellende begonnen.
          hij is gaan plukken.ben al bij de VA geweest en die heeft hem onderzocht.
          hij is gezond en ziet er nog goed uit.(zit in het beginstadium van plukken)
          ik heb een soort verdovings middel gekergen waardoor hij een beetje suf word en een antipluk-spray.
          maar dat gaat niet 1.2.3 over natuurlijk.
          maar zijn er meer mensen met dit probleem en met deze medicatie want ik wil er meer van weten.
          hij heeft verder geen problemen met deprssie ,verveling,alleen zijn,verrandering etc ect.
          als er iemand is die mij meer kan vertelklen hoor ik het graag.
          heb je vragen mail me dan.

          groeten bianca
          Hallo Bianca en ook Audrey,

          Een van de moeilijkste problemen bij de huiskamerpapegaai is omgaan met de zichzelf of andere papegaaien plukkende papegaai.
          Over vrijwel de hele wereld wordt er geworsteld met dit probleem en helaas tot nu toe is er nog geen enkele remedie gevonden die je ervan verzekert dat de vogel ermee ophoudt.

          Men heeft vitaminespuiten geprobeerd, verdovende middellen, ander voer, een papegaai erbij gezet, veel knaagmateriaal en veel afleiding gegeven, diverse spray's uitgeprobeerd, allerhande kruidendrankjes zowel gesmeerd alsook laten drinken.
          Ten einde raad de vogels voorzien van een halsband of kraag.
          Heel vaak was het eindresultaat een nog steeds plukkende papegaai.

          Incidenteel heeft het een of het ander ooit wel geholpen, vandaar ook dat daarin dan geadviseerd wordt.
          Een bonte verzameling van deze experimenten heb ik op mijn site gezet zodat degene die met dit probleem geconfronteerd wordt de hele lijst af kan gaan werken in de hoop dat één van die adviesen ook daadwerkelijk het gewenste resultaat biedt.

          Mijn oproep op deze site naar succesverhalen staat er al enige tijd maar helaas zonder ook maar één enkele reactie.... dus....

          Kortom, een bijtende papegaai, een schreeuwende papegaai, een niet luisterende papegaai... allemaal "peanuts" om op te lossen ten opzichte van een zichzelf plukkende papegaai.

          Kijk op www.koppiekrauw.com voor een overzicht en probeer een aantal aangegeven "mogelijke oplossingen" en ik hoop met je mee dat het aanslaat.
          Audrey op de site staat ook een lijst met dierenartsen die ook ervaring hebben met kromsnavels.
          Ik adviseer je deze eerst te bellen en te vragen of ze raad weten met dit probleem.


          Voor de mensen wiens papegaai (nog) niet plukt.... Mensen doe er van alles aan dat je papegaai het naar zijn zin heeft en zich geen moment hoeft te vervelen. Begint je papegaai namelijk met plukken dan zit je echt met een heel groot probleem!

          Groeten en succes, Frans

          nb.. boek je succes, wij horen graag daarvan!!
          Last edited by fkbmac; 14-05-08, 20:26.
          fkbmac www.koppiekrauw.com

          Comment


          • #6
            Dag Bianca, ik las jouw schreeuwende bericht ik geef jou het advies, de snavel moet ingekort worden dan ben je van dit probleem af, ook mijn broer had er een zelfs 1 en er 'n tweede aangeschafd niets hielp zelfs niet een kraag kraag tot hij bij iemand was die het wel wist, beestje is van al zijn problemen af.

            veel groetjes Joke

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door joke61 Bekijk Berichten
              Dag Bianca, ik las jouw schreeuwende bericht ik geef jou het advies, de snavel moet ingekort worden dan ben je van dit probleem af, ook mijn broer had er een zelfs 1 en er 'n tweede aangeschafd niets hielp zelfs niet een kraag kraag tot hij bij iemand was die het wel wist, beestje is van al zijn problemen af.

              veel groetjes Joke

              dag joke
              ik vind het heel fijn dat er zoveel mensen hierop reageren maar jouw bericht vond ik toch wel interresant en een beetje vreemd.

              kan jij me meer uitleggen over het inkorten van zijn snavel?
              wat bedoel je daar nu precies mee en wat doen ze dan?
              zijn er gevolgen met b.v. eten etc?
              en nog belangrijker wie kan de snavel inkorten want ik heb er nog nooit een VA andere dierenarts over gehoord.
              maar als het werkt zou dat geweldig zijn.
              hoop snel wat te horen.

              groetjes bianca

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door kruikenzijker Bekijk Berichten
                dag joke
                ik vind het heel fijn dat er zoveel mensen hierop reageren maar jouw bericht vond ik toch wel interresant en een beetje vreemd.

                kan jij me meer uitleggen over het inkorten van zijn snavel?
                wat bedoel je daar nu precies mee en wat doen ze dan?
                zijn er gevolgen met b.v. eten etc?
                en nog belangrijker wie kan de snavel inkorten want ik heb er nog nooit een VA andere dierenarts over gehoord.
                maar als het werkt zou dat geweldig zijn.
                hoop snel wat te horen.

                groetjes bianca

                Goede avond bianca, ik ben blij te horen dat je op mijn bericht beantwoordt.

                snavel inkorten is 'n uitkomst ze kunnen er alles mee behalve pluimentrekken je moet de vogelkliniek te meppel raadplegen. Drs j hooimeyer ik zal gelijk te telfnr erbij doen dat is 0522259455 hij staat erom bekend dat hij erg goed is.

                veel geluk ermee mocht het geslaagd zijn dan hoor ik het graag.

                gr joke

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door joke61 Bekijk Berichten
                  Goede avond bianca, ik ben blij te horen dat je op mijn bericht beantwoordt.

                  snavel inkorten is 'n uitkomst ze kunnen er alles mee behalve pluimentrekken je moet de vogelkliniek te meppel raadplegen. Drs j hooimeyer ik zal gelijk te telfnr erbij doen dat is 0522259455 hij staat erom bekend dat hij erg goed is.

                  veel geluk ermee mocht het geslaagd zijn dan hoor ik het graag.

                  gr joke

                  Hallo Bianca en Joke,

                  Ofschoon ik bijzonder sceptisch sta tegenover deze oplossing ben ik me toch bijzonder benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

                  Vooral verwondert het mij dat in deze de naam van drs. Hooimeijer genoemd wordt en dat is wel degelijk een illuster persoon op het gebied van papegaaien.

                  Ik vraag mij af of het geval van je broer niet heel specifiek was... zelf heb ik vandaag het internet werkelijk afgestruind maar heb echt nergens een beschrijving van een gelijksoortige oplossing tegen het verenplukken kunnen vinden.

                  Kortom.... ook ik hoor hier graag meer over!

                  Groet, Frans
                  fkbmac www.koppiekrauw.com

                  Comment


                  • #10
                    Hallo...

                    Dus het grote ei voor plukken is gevonden met de oplossing om de snavel in te korten?
                    Dat zou wel heeel mooi zijn.

                    In hoeverre was er wat mis met die snavel en wat is er daadwerkelijk de reden van.
                    Verder ben ook ik heeeeel benieuwd naar de motivatie om een snavel in te korten voor het probleem verenplukken.

                    Comment


                    • #11
                      Joke zou je hier wat meer over willen vertellen ? ik ook heb er nog nooit van gehoord en ben heel benieuwd wat een lange snavel met plukken te maken heeft ?

                      Groetjes erika
                      Chester en Samba
                      Yoda en Navy

                      Comment


                      • #12
                        dank je wel joke

                        beste joke

                        dank je wel voor het telefoonnummer.
                        ik ben eerst aan het spitten gegaan op het internet en heb de site gevonden van die dierenkliniek in meppel.
                        heb de hele site doorgekeken en gelezen en ik moet zeggen dat ze heel erg uitgebreid zijn.ook staan er veel goede tips bij.
                        heb een mail naar deze vogelkliniek gestuurd want ik wil eerst wat meer weten.
                        maar het ziet er allemaal wel goed uit ook dat voorbeeld van die amazone gaai die van het plukken is afgekomen.
                        ik wacht even de reactie af en dan hoor ik verder wel hoe en wat.
                        maar het is zeker een optie.
                        maar ik hou je op de hoogte joke dus hou dit forum in de gaten.
                        zogauw ik er naar toe ga of wat dan ook dan post ik het op dit forum.

                        groeten bianca

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door fkbmac Bekijk Berichten
                          Hallo Bianca en Joke,

                          Ofschoon ik bijzonder sceptisch sta tegenover deze oplossing ben ik me toch bijzonder benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

                          Vooral verwondert het mij dat in deze de naam van drs. Hooimeijer genoemd wordt en dat is wel degelijk een illuster persoon op het gebied van papegaaien.

                          Ik vraag mij af of het geval van je broer niet heel specifiek was... zelf heb ik vandaag het internet werkelijk afgestruind maar heb echt nergens een beschrijving van een gelijksoortige oplossing tegen het verenplukken kunnen vinden.

                          Kortom.... ook ik hoor hier graag meer over!

                          Groet, Frans
                          beste frans

                          maakt niet uit hoe je er over denkt maar als je een gaai hebt die ineens is gaan plukken wil je er alles aan doen zodat dat weer overgaat.
                          de snavel inkorten daar weet ik ook niks van maar ik heb via de info van joke wel die vogelkliniek gevonden.
                          http://kliniekvoorvogels.nl/
                          zou zeggen lees deze site heel goed door en oordeel dan nogmaals.
                          al moet ik er heel nederland voor afreizen maar ik ga er wel alles aandoen om te zorgen dat hij niet meer plukt.
                          want om meteen te zeggen ik stop dat beest in een papegaaien-opvang dan doe je niet hart genoeg je best voor de
                          aangezien ik ook donateur ben van stichting N.O.P
                          http://www.papegaai.org/
                          en daar regelmatig kom weet ik dat mensen hun gaai veel te snel opgeven omdat ze plukken en dat zal mij niet zomaar gebeuren.

                          groeten bianca

                          ps:waarom denk jij frans dat deze man Drs Hooimeijer niet te vertrouwen is.
                          heb jij hier ervaringen mee ,zoja ook dat hoor ik dan graag van je.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door kruikenzijker Bekijk Berichten
                            beste frans

                            maakt niet uit hoe je er over denkt maar als je een gaai hebt die ineens is gaan plukken wil je er alles aan doen zodat dat weer overgaat.
                            de snavel inkorten daar weet ik ook niks van maar ik heb via de info van joke wel die vogelkliniek gevonden.
                            http://kliniekvoorvogels.nl/
                            zou zeggen lees deze site heel goed door en oordeel dan nogmaals.
                            al moet ik er heel nederland voor afreizen maar ik ga er wel alles aandoen om te zorgen dat hij niet meer plukt.
                            want om meteen te zeggen ik stop dat beest in een papegaaien-opvang dan doe je niet hart genoeg je best voor de
                            aangezien ik ook donateur ben van stichting N.O.P
                            http://www.papegaai.org/
                            en daar regelmatig kom weet ik dat mensen hun gaai veel te snel opgeven omdat ze plukken en dat zal mij niet zomaar gebeuren.

                            groeten bianca

                            ps:waarom denk jij frans dat deze man Drs Hooimeijer niet te vertrouwen is.
                            heb jij hier ervaringen mee ,zoja ook dat hoor ik dan graag van je.

                            Hallo Bianca,

                            Ik weet niet hoe jij erbij komt dat ik Drs. Hooimeijer niet te vertrouwen vind.
                            Als jij mijn reactie goed leest dan weet je juist dat ik het tegendeel daarvan beweer!!!
                            Ik schrijf dat Drs. Hooimeijer een illuster dierenarts is op het gebied van papegaaien.
                            Kijk in het Nederlands woordenboek naar het woord "illuster" en je zult zien dat dat "hoog in aanzien" betekent!!!!!

                            Dat neemt niet weg... dat ik niet zomaar alles aanneem wat mensen zeggen.

                            Een behandelingen die Drs. Hooimeijer (overigens elke arts) geeft behoort men altijd in de juiste context te bezien, dus waarin ze gegeven worden.

                            Vandaar mijn scepcis.... men kan niet eenvoudig stellen... kort de snavel in en je vogel plukt niet meer. Vandaar ook mijn reactie dat ik er graag meer over zou willen weten.

                            Om de zaak nog meer te verduidelijken, hier een voorbeeld:
                            Een ontsteking bij de mens is niet altijd hetzelfde!
                            - de ene ontsteking krijgt men weg met een pleister met trekzalf
                            - de andere ontsteking moet je mee in een sodabadje zitten
                            - de derde ontsteking behoeft een penecilinekuurtje
                            - en dan heb je nog ontstekingen die operatief weggehaald moeten worden en aaneensluitend worden er ook nog 3 chemokuren gegeven.

                            Dan kan je niet eenvoudig zeggen....
                            De ontsteking gaat weg door in een sodabadje te gaan zitten.....

                            Misschien begrijp je met deze uitleg wat ik bedoel met mijn scepsis!!!!!

                            Groet, Frans

                            Overigens ben ik vandaag nog erg druk (ook voor jou) bezig geweest met het onderzoeken van andere vorm van behandelen van verenplukken.
                            Daar wilde ik je mogelijk persoonlijk over benaderen, maar ik zit nog op een telefoontje te wachten van de persoon die de behandeling uitvoert.
                            Ik hoop dat deze mij kan overtuigen van haar behandelmethode... ook dat benader ik met een gezonde dosis scepcis!!!!!
                            Last edited by fkbmac; 16-05-08, 16:54.
                            fkbmac www.koppiekrauw.com

                            Comment


                            • #15
                              sorry frans

                              beste frans

                              sorry dat ik je verkeerd heb begrepen.
                              ik ben vandaag ook nog aan het zoeken geweest op het internet naar artsen die weten om te gaan met papegaaien die plukken.
                              naar mijn mening is de arts waar ik nu geweest ben niet de juiste .....met een anti-plukspray en een verdovinkje kom ik geen stap verder.buiten dat ik ook nog nooit van een anti-plukspray heb gehoord en ik kan er niks over vinden.

                              die drs hooimeijer staat mij wel aan maar ik woon in leidschendam dus ben ik nu op zoek naar iets vergelijkbaars maar dan iets dichter bij huis.
                              is wel makkelijker als ik vaker langs moet komen.
                              als dat er niet is dan zit er niks anders op dan naar meppel toe te rijden.

                              maar als jij frans aan meer info kunt komen hoor ik dat inderdaad heel graag van.
                              als ik iets vind of lees dan lees je dat uiteraard via dit forum.
                              want het gaat niet alleen om mijn gaai maar om iedereen die dit probleem heeft met zijn vogel.
                              ik hoop dat we elkaar op deze manier kunnen helpen.

                              groeten bianca

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X