Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paniek?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Paniek?

Hallo Allemaal,

Het is alweer een poos geleden dat ik iets geplaats heb, al lees ik nog wel mee....komt alleen niet zoveel nieuws jammer

Heb gelijk een vraagje aan jullie.

Onze Crokie heeft iets nieuws, het is nu 2 x gebeurt.

Crokie slaapt 's nachts gewoon in zijn kooi. Dus dat is niets anders dan normaal.
    Toen we in bed lagen schrokken we opeens wakker van het kabaal beneden. Het leek wel of Crokie van z'n stok viel, maar het kabaal bleef aanhouden, dus wij naar beneden gegaan. Daar troffen we een doodsbange papegaai aan die continu ergens naar leek te kijken. We weten alleen niet waarnaar Er is niets veranderd in zijn kooi of buiten de kooi.

Toen hij weer rustig leek en op zn stok ging zitten hebben we weer welterusten gezegd en deden we de lampjes weer uit.. We waren de kamer nog niet uit of hup daar begon hij weer. compleet in paniek fladderen door zn kooi. Toen wilde we de deur van zn kooi opendoen en hij sprong zo zn kooi uit en viel op de grond.

Toen hebben we hem even bij ons genomen om hem te laten kalmeren, zn hartje ging als een malle tekeer en hij zat gewoon te hijgen....
    daarna terug in zn kooi en we hebben hem niet meer gehoord.
    Een paar dagen later gebeurde dit weer.
    Heeft iemand enig idee wat er kan zijn.......lijkt wel of hij eng aan het dromen is maar ik weet niet of dit wel kan...

verder gaat het super goed met onze grote vriend, is erg lief en kan ook heel goed met onze kinderen overweg, ze kunnen eigenlijk alles met hem.
    Hij eet goed, en douchen vind hij heerlijk. Gaat lekker mee naar buiten en zit verder de hele dag op zn kooi of speelboom.

Het enige wat hij doodeng vind is op de vloer lopen, ook spelen wil hij niet op de grond, binnen niet en buiten al helemaal niet..
    De hond is zn grote vriend ha ha

Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat het zou kunnen zijn

Groetjes, Ineke

Ik heb het een tijd gehad met een amazone hier, precies hetzelfde.
    Sinds ik verhuisd ben is dit niet meer voorgekomen..

Ws heeft ie toch iets gezien, zou er een muis aanwezig kunnen zijn ?
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Je zou een nachtlampje kunnen plaatsen in de buurt van de kooi,
      zodat er wat gedempt licht in de kamer is.
      Een diepe nestkast in de kooi waar je vogel dan in kan wegkruipen om te slapen
      Waar je vogel van geschrokken is, kunnen wij alleen maar naar gissen.
      muis, vleermuis, rat, een marterachtig dier....
      Desnoods een camera gaan gebruiken.
      Schaduwen die bewegen doordat auto's s'nachts voorbij komen kunnen ook schrikreacties veroorzaken bij je vogel
      maar dat zal het wel niet zijn want dan zou je vogel veel vaker zo gereageerd hebben

doodeng op de vloer.....
      Je vogel is gewiekt en op de grond daardoor vooral kwetsbaar,
      Normaal is boven in een boom een veiliger plek voor een vogel
      dus is de vloer ook eng als je er niet snel wegkomen kunt.

Comment

Een muis?? Iehh nee dat is onmogelijk. Nee ben niet bang voor muisen hoor
        Maar hij keek naar het plafond maar kon zelf niets raars vinden ofzo. Ik dacht eerst misschien een bromvlieg maar ook niet gezien.
        Vind het zielig omdat hij zo overstuur raakt.
        Is het wel slim om hem er dan uit te halen om te kalmeren?

bedankt voor je reactie

weet je wat ie ook heel eng vind.... Nieuwe speeltjes gaat ie z'n kooi of boom niet meer in of op
        had leuke speeltjes en die vond ie ook erg leuk dus zelfde setje gehaald alleen andere kleur nou vergeet het maar paniek want oe dat is eng. Pfff watje ha ha

Comment

Hij zit binnen dus muis, vleermuis enz zal het niet zijn. Een nachtlampje heeft ie al
          ik hoop dat het niet te vaak gebeurt vind het echt zielig

Dank je voor je reactie

Comment

Nachtlampje kan ook voor schaduwen zorgen, ik zou het helemaal donker maken juist ;-)
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door InekeN Bekijk Berichten
              Een muis?? Iehh nee dat is onmogelijk. Nee ben niet bang voor muisen hoor
              Maar hij keek naar het plafond maar kon zelf niets raars vinden ofzo. Ik dacht eerst misschien een bromvlieg maar ook niet gezien.
              Vind het zielig omdat hij zo overstuur raakt.
              Is het wel slim om hem er dan uit te halen om te kalmeren?

bedankt voor je reactie

weet je wat ie ook heel eng vind.... Nieuwe speeltjes gaat ie z'n kooi of boom niet meer in of op
              had leuke speeltjes en die vond ie ook erg leuk dus zelfde setje gehaald alleen andere kleur nou vergeet het maar paniek want oe dat is eng. Pfff watje ha ha
              Een muis zal zich niet zomaar laten zien, vaak zijn het al meerdere voordat je ontdekt dat er muizen in huis komen/zijn.
              Het zijn dieren die met gemak door gaas heen kunnen kruipen met een maaswijdte van 1,9 * 1,9 cm. Dus grote gaten hebben ze niet nodig.
              muizen zullen op zoek gaan naar voedsel bij een vogelkooi is er normaal wel wat te vinden voor een muis.
              Een warme zomerdag deur open ..... wie weet wat er gebeurd ?? Eenmaal in huis zijn er genoeg plekken om weg te kruipen.
              Dus ik zal het niet direct onmogelijk willen noemen.
              Gebeurd het vaker dan zal er toch iets zijn wat je vogel in de nacht zo stoort.
              Een infrarood of nachtcamera lijkt me daarom toch het beste middel om hier dan achter te komen.

Of het slim is om de vogel eruit te halen....
              Je natuur zal toch zeggen ik moet m'n vogel kalmeren. Je gaat toch kijken even rustig toespreken zal misschien ook al kalmerend werken.
              Je moet er alleen voor waken dat je vogel niet gaat leren dat wanneer hij in 'paniek' raakt hij beloond wordt met aandacht. Dus er constant op reageren zul je dan ook niet moeten doen. Nogmaals probeer vast te stellen wat je vogel zo laat schrikken.

Wat je speeltjes betreft misschien moet je de vogel eerst laten wennen aan nieuw speeltje in samenzijn van één of meerdere huisgenoten.
              Je kinderen zouden je daarbij kunnen helpen denk ik.

Over schaduwen nachtlampje.... desnoods ander kleur licht
              Zelf gebruik ik bij een deel van m'n vogels ook een nachtlampje een blauw schijnend ledlampje.
              Heb ook enkele jaren een elektrische vliegenlamp gehad met een kleine blauw schijnende tl-lamp
              Die is later kapot gegaan maar ook dat werkte.

Comment

Bedankt voor je uitleg. We hebben de oorzaak gevonden..... Een motje!! Ik was beroerd dus heb een nachtje op de bank geslapen en het gebeurde weer hup lampje aan en wat zie ik, een motje op de muur landen bij z'n kooi. Nee paniek dat is eng. Motje gevangen en naar buiten en de rust is weer volledig terug.

Wat betreft het speelgoed, ik neem hem wel eens op de bank en dan speel ik met m'n dochter met het speeltje maar vaak vliegt ie dan al weg. Witte balletjes gaan goed maar groen of rood vind ie eng. Hij krijgt ook wel eens Wilgentakken om te slopen enz maar als het hele dunnen zijn is het ook eng. Als ik het op z'n boom maak wil hij er ook niet of vliegt hij weg.

Het gekke is fruit eet hij alles en galia meloen watermeloen en alle ander fruitsoorten. Maar leg ik een palmnoot of walnoot in z'n bakje oe ook eng. Als ik het dan zelf kraak dan eet hij het wel. Rare

maar goed we blijven proberen en met veel lol en aandacht. We genieten heel erg van hem.

Nog 1 vraagje ze laten werkelijk overal hun ontlasting vallen hoe doen jullie dat en iemand tips om touw goed schoon te krijgen?

Comment

Ik leg altijd kranten onder zijn klimboom,daar valt het meeste op.De ontlasting die op de klimboom valt verwijder ik met warm water.Speeltjes of touw in een sopje,wel goed naspoelen.Magnum is ook bang van nieuw speelgoed.Ik leg het dan altijd eerst op een stoel/bank in de buurt van zijn kooi zodat hij het speeltje goed ziet.Zo kan hij langzaam wennen.Ook toon ik het speeltje regelmatig voor de kooi en zeg danoowh dat is een leuk speeltje.Na 3 of 4 weken is dat 'enge' speeltje niet meer 'eng'
                  Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
                  en Magnum

Comment

Oh dat is ook een goed idee van de speeltjes dank je. Ga het proberen.
                    Ja het poep verhaal is bij de meeste wel bekend denk ik. Kranten liggen er inderdaad. Alleen als hoj gaat fladderen vliegen ze weg ha ha leg er weleens iets op maar ach je hebt een vogel !! 😝

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                    X