Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik kan een Grijze Roodstaart papegaai overnemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ik kan een Grijze Roodstaart papegaai overnemen

Hallo ik ben Joey ik ben 29 jaar.
    Ik heb een vraag ik kan een 7 jaar ouden Grijze Roodstaart papegaai overnemen van iemand die hem weg moet doen is het dat verstandig om hem overnemen?
    Kan hij nog aan mij wennen

erik

joey,

een papegaai kan aan iedereen wennen.

erik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slipknotnl Bekijk Berichten
      Hallo ik ben Joey ik ben 29 jaar.
      Ik heb een vraag ik kan een 7 jaar ouden Grijze Roodstaart papegaai overnemen van iemand die hem weg moet doen is het dat verstandig om hem overnemen?
      Kan hij nog aan mij wennen

Overnemen ........??

Zijn er voorwaarden aan verbonden ?
      .... of kun je van iemand een grijze roodstaart papegaai kopen ?

Verstandig ? Wat is tot nu toe je kennis over het houden van een papegaai in huis of volière ?
      Als je hier vraagt kan hij aan mij wennen, dan krijg ik al twijfels.
      Ga eerst goed na hoe kun jij een grijze roodstaart papegaai in huis hebben.
      En wat houdt dat in ?
      positief / negatief denk ook aan vakantie / en mensen in je omgeving.

Comment

7 jaar ouden Grijze Roodstaart papegaai overnemen

Waarom ik dit vraag is om dat ik paar mensen heb gevraagt heb die zeggen weer dat beter geen ouder papegaai moet overnemen!
        Met mij kennis over papegaaien is redelijk ik heb paar jaar in verdiept ik heb altijd op mijn buurman zijn vogels gepast als hun op vakantie ging dat was meestal 6 weken!
        Ik gaat bija nooit op vakantie dat zal probleem niet zijn.
        Hij zit in huis zit niet in een volière hij is tamme en kan aardig praten

Ik weet dat het voor leven is

Comment

of je nu een baby of en oudere gaai zou nemen er zitten aan beide voor en nadelen
          zelf heb ik met beide ervaring en geen slechte met oudere gaaien
          als je een baby zou nemen weet je ook niet zeker hoe die zich gaat ontwikkelen en wat voor karakter die heeft
          als een gaai het naar zijn zin heeft en goed op zijn plek is zal hij het ook meestal goed doen

Comment

Waarom ik dit vraag is om dat ik paar mensen heb gevraagt heb die zeggen weer dat beter geen ouder papegaai moet overnemen!
            Met mij kennis over papegaaien is redelijk ik heb paar jaar in verdiept ik heb altijd op mijn buurman zijn vogels gepast als hun op vakantie ging dat was meestal 6 weken!
            Ik gaat bija nooit op vakantie dat zal probleem niet zijn.
            Hij zit in huis zit niet in een volière hij is tamme en kan aardig praten

Ik weet dat het voor leven is
            Mensen zeggen veel. Wat was je vraag ?
            Op een vogel passen, gaat makkelijker als de vogel in de kooi bij je thuis gezet kan worden
            Op mijn buurman zijn vogels gepast, wil dus al zeggen meerdere vogels. En dan kan het zijn dat de vogels beter bij de buurmans huis kunnen blijven.
            Dus is die situatie vergelijkbaar met een situatie van de grijze roodstaart dag en nacht bij jou in huis.

Gaat het goed of niet ligt voornamelijk aan jezelf, en dat zul je ook wel merken als je deze roodstaart in huis gaat nemen.
            Als de vogel jou vertrouwd, kun je er heel veel mee doen, maar ga je iets doen waar de vogel bang van wordt dan kan het vertrouwen voor een groot gedeelte ook weer verloren gaan. Bang zijn dat je gebeten wordt moet je beslist niet zijn, en als het gebeurd wat is dan de situatie en wat doe je dan ?

Als de vogel overdag alleen thuis blijft, wat gebeurd er dan ?
            Kan de vogel wel alleen thuis zijn ?
            Misschien dat er een maatje bij moet komen.
            Kijk ook eens hoe leven wilde grijze roodstaarten...

Comment

Ik kan een Grijze Roodstaart papegaai overnemen

Buurman heeft een volière dat is inderdaad wat ander misschien niet het zelfde!
              Beetje ervaring heb ik wel met klein papegaaien zo als Bonte boertjes en Zwartkop caiques.

Ik weet dat Grijze roodstaart in grote groepen leven!
              Hoe gaat het als ik niet thuis ik moet soms wel even weg dat zijn maar paar uurtjes alleen zijn!

Hij krijgt een speel boom in zijn eigen kamer!

Mijn vraag is wel beantwoord dat het mogelijk is om Grijze roodstaart van 7 jaar nog best wel een 2e baas kan krijgen!
              Of ik het word licht aan zijn baas en aan de grijze roodstaart of het klikt

Comment

Buurman heeft een volière dat is inderdaad wat ander misschien niet het zelfde!
                Beetje ervaring heb ik wel met klein papegaaien zo als Bonte boertjes en Zwartkop caiques.

Ik weet dat Grijze roodstaart in grote groepen leven!
                Hoe gaat het als ik niet thuis ik moet soms wel even weg dat zijn maar paar uurtjes alleen zijn!

Hij krijgt een speel boom in zijn eigen kamer!

Mijn vraag is wel beantwoord dat het mogelijk is om Grijze roodstaart van 7 jaar nog best wel een 2e baas kan krijgen!
                Of ik het word licht aan zijn baas en aan de grijze roodstaart of het klikt

Als je de grijze roodstaart overneemt.....
                Op welke manier krijgt de vogel dan zijn eigen kamer ?
                Kan deze roodstaart goed vliegen of is de vogel gewiekt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PyrrhuraFriesland Bekijk Berichten
                  Als je de grijze roodstaart overneemt.....
                  Op welke manier krijgt de vogel dan zijn eigen kamer ?
                  Kan deze roodstaart goed vliegen of is de vogel gewiekt...
                  O hij krijgt kamer van 12m2 met java boom klimtouwen aan plafon en muuren om lekker te klimmen.
                  Hij is nog nooit ge kortgewiekt!
                  Ik gaat zaterdag kijk hoe hij is.
                  Maar als het niet goed voel dan doe ik het niet!
                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ik heb deze vogel op internet zien staan.
                    Ben je al geweest om te kijken?
                    Ik zou zeggen ga veel lezen en ook hier kan je erg veel info vinden. Denk er heel goed over na

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door InekeN Bekijk Berichten
                      Ik heb deze vogel op internet zien staan.
                      Ben je al geweest om te kijken?
                      Ik zou zeggen ga veel lezen en ook hier kan je erg veel info vinden. Denk er heel goed over na
                      Ja ik ben zaterdag wezen kijk was heel rustige grijze roodstaart die er goed uit ziet
                      ik heb daar uur gezeten kijk hoe hij is reageert.
                      Ook van zijn baasjes heb ik ook een goed gevoel zijn heel rustig mensen die veel liefde geven aan hun grijze roodstaart
                      maar wegen omstandig heden hem weg moeten doen!

Ik denk er zeker goed over na is niet niks!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                      X